Gå til innhold

hva er det med selvtilliten som har gått til helvete?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

hjelp?

jeg har en kjæreste som er helt fantastisk, veldig snill, ikke et vondt ben i kroppen og som viser meg at han elsker meg ved å være med meg, kose, gjøre ting med meg og for meg osv osv. altså, ingenting jeg bør klage over.

men! jeg er så sjalu! jeg blir mer og mer sjalu. eller, usikker er det vel heller.

dersom han ser på ei jente så snører det seg inni meg. denne helga klarte jeg til og med å bli sjalu på min søster og min venninne fordi han prata og lo med dem.

det ødelegger så mye for meg, og jeg er redd jeg skal ødelegge så mye for oss!

jeg vil ikke prate med ham om dette, fordi jeg har ikke lyst til at han skal vite det, jeg sa det så vidt i går, at jeg følte meg stygg og om han syntes andre jenter er mer sexy enn meg.

det er helt patetisk av meg!!!

finnes det noen råd? eller må jeg bare bite i meg disse følelsene, gå gjennom jævelskapen og håpe at det går over av seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier at du ikke vil snakke med ham om det... Tror likevel det er en god ide jeg. Han virker grei og ser kanskje problemet med dette. Det at du viser at dette er noe du vil jobbe med må jo bare være positivt for ham.

Hvis det er noe han kan gjøre for å få deg til å føle det bedre så si det til ham. Det blir bedre for deres forhold. Hvis du ikke sier noe så kan det bli vanskelig også for ham.

Lykke til. Det er sikkert ikke lett å føle slik.

En ting du kan gjøre selv er å si til deg selv at det er deg han elsker. Du sier at du er trygg på det. Bruk det. Det er deg han vil ha.

Skrevet

Jeg kjenner meg veeldig igjen! Er helt forferdelig. Jeg kommer meg, litt og litt, men det tar kjempe lang tid. Veldig lang tid. Har snakket MASSE om det med kjæresten min, og han støtter og gjør alt han kan. Føler av og til sjalusien min har gått for langt, og det er en jævlig følelse!

Jeg vil egentlig ikke tro jeg har noen grunn for å ha dårlig selvbilde. Jeg er ca 167 cm, veier kansje 60 kg. Tynne armer og bein. Litt mage, små pupper. Passe pent ansikt. Store blå øyne, mørkt hår. Jeg vil no si at jeg er en pen jente! Og det er det jeg må tenke. Om igjen, og om igjen. Grille det inn!

Kjøp en bok som heter "hemmeligheten" Den er veeldig bra, og anbefalles!!

Gjest Gjest
Skrevet

Du må prate med han om følelsene dine, og du må jobbe med dem. Jeg vet ikke helt hva bør gjøre for å unngå at du blir sjalu for jeg tror problemet ligger hos deg siden du blir sjalu når han prater med søsteren din og venninnen din. Han kan ikke stenge seg inne for at du ikke skal bli sjalu, det er i såfall første skritt på veien til en ny singeltilværelse. Han trenger å få vite at du sliter med dette sånn at han ikke får sjokk den dagen det renner over for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

takk for svar :)

vet jo at det ikke finnes noe fasitsvar på hvordan å roe seg selv ned, det er nok en prosess som tar tid.

kjæresten min vet at jeg til tider kan være usikker, men han vet ikke at jeg til og med kan bli usikker med tanke på mine nærmeste venner. dette vil jeg ikke fortelle ham, fordi det er for teit, jeg vet at det er hos meg problemet ligger, og jeg må bare se å jobbe med meg selv.

kanskje det hjelper å holde det inne, tenke til seg selv igjen og igjen og igjen at det er meg han vil ha, jeg er bra, jeg kan stole på ham og så videre? at jeg da til slutt vil tro på det?

for jeg har jo ingen grunn til å tro annet.

Skrevet

jeg har det på samme måte, og råder deg til å kjøpe boken "selvfølelse nå" av Mia et eller annet..koster 99 kr;) Der får du mange gode råd, som har hjulpet meg på veien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...