Reveal Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Jeg skal lage en 17mai- middag/kveldskos og trenger ideer. Derfor lurer jeg på hva dere pleier å spise? Til lunsj pleier vi å ha et lite koldtbord- men nå skal jeg altså servere middag/kveldskos i tillegg (ikke samme selskap som til lunsjen).
Frk Johansen Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Før vi fikk barn: rømmegrøt og spekemat Etter barnas ankomst: grillmat av diverse slag, kjøtt til voksne og pølser/burgere som oftest til barna. I år er det meldt dårlig vær her så det spørs om det ikke blir hjemmelaget lasagne på barna mens vi voksne tar helstekt svinefilet med sjampingjongstuing og båtpoteter. Creme bruile på liten og stor til dessert og kaker etterpå!
MAcy Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Hos oss har vi ofte hatt lapskus hos svigers eller på grendehuset/samlings lokalet.. Og noen ganger da jeg var yngre laget mamma kalkun. Kommer litt ann på settingen og gjestene for vår del. Skal det være en barnas dag der vi er på tivoli eller skoleplassen og er med på arangementet der eller er det en dag vi velger å være hjemme med venner. Dette er vår tradisjon, men i går har vi ingen planer så langt så blir spennende å se hva det blir til. Lykke til
tommeline Skrevet 14. mai 2008 #4 Skrevet 14. mai 2008 Rømmegrøt og spekemat er 17.mai-mat for meg. Ellers har jeg også spist kokt laks på 17.mai, og syns det også passer bra. Et annet forslag kan jo være sodd. Spesielt hvis det er kaldt ute, godt å varme seg på.
Saeria Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Hos oss blir det rømmegrøt med spekeskinke og rød saft, samt wienerpølser senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå