Gjest milkyway Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Dette er heller et utblåsningsinnlegg, for hjelp er det vel ikke mulig å få siden vi ikke vet hvem som sprer disse ryktene. Men for en måned siden hørte jeg av eksen til min kjæreste, at folk går rundt og prater om at dette visstnok har skjedd: Vi hadde kranglet på kjøkkenet, han hadde kalt meg "Jævla fitte" og sparket meg i magen, jeg hadde begynt å grine og løpt ut, og kommet tilbake og sagt unnskyld. Nå, på fredag, var han ute, og en fyr kom bort og sa "Jeg hørte kjæresten din hadde laget frokost til deg, så hadde du banka henne opp!" Dette er jo helt vanvittige ting, som noen med veldig god fantasi har funnet opp. Han har iallfall aldri gjort meg noe, hvis vi krangler, går det ikke lengre enn at vi kjefter litt, og blir venner igjen. Så hvorfor vil folk starte slike ondskapsfulle rykter? Han framstår jo som en psykopat, mens jeg framstår som den stakkars kjæresten som ikke tør å gå. Jeg ser jo med en gang at det kan virke sånn! Dette var ikke hyggelig å høre gitt.
Gjest Tigress Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Trøyst deg med at du har eit liv, det har klart nok ikkje venene dine...
Gjest milkyway Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jo det er nå så, men det er ikke trøst nok i seg selv, for jeg ville gjerne ha pratet med personen som løper rundt og fjoller seg sånn her. Jeg har en stygg mistanke om at det er eksen hans da, hun ble rimelig gretten da hun fant ut om forlovelsen, men skjønner ikke at hun orker et sånn days of our lives-stress, nå som hun har funnet sin egen fyr og alt? For da jeg fikk vite det første av henne, det med magesparkingen, sa jeg "Du tror vel ikke på det der?" så var hun helt klar på at det gjorde hun. Skulle gjerne konfrontert henne og spurt om det er henne, men da blir det vel sementsko, rett utfor varoddbroa!
Gjest Pest Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Du får heve deg noen meter over det og vise verden at du og typen har det strålende sammen. De som ikke tror på deg er det ikke verdt å bruke energi på, hvorfor skal en det.
angeleyes Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Vet sånne rykter er vonde å ha på seg. Prøv å se det slik at den som har satt ut dette ryktet må ha veldig problemer med at dere har det så fint sammen. Og selv om eksen hans tror på dette er det ikke dermed sagt at alle andre gjør det. Sette ut slike rykter er ofte av sjalusi.
Lissi Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jo det er nå så, men det er ikke trøst nok i seg selv, for jeg ville gjerne ha pratet med personen som løper rundt og fjoller seg sånn her. Jeg har en stygg mistanke om at det er eksen hans da, hun ble rimelig gretten da hun fant ut om forlovelsen, men skjønner ikke at hun orker et sånn days of our lives-stress, nå som hun har funnet sin egen fyr og alt? For da jeg fikk vite det første av henne, det med magesparkingen, sa jeg "Du tror vel ikke på det der?" så var hun helt klar på at det gjorde hun. Skulle gjerne konfrontert henne og spurt om det er henne, men da blir det vel sementsko, rett utfor varoddbroa! Hehe, bor du på Søm?? Dette forklarer mye. Om du bor i Krsand er dette en ryktesprederby!! Mange er kristne og har ikke et liv selv fordi de skal leve sånn og sånn... De klarer ikke leve opp til dette og sprer litt dritt for å ha det bedre med seg selv. Ok kanskje jeg tar feil, men jeg har bodd der i mange år. Jeg står hvertfall for at folk som sprer sånne rykter ikke har det særlig bra med seg selv. Prøv å ikke bry dere så mye om dette, og bare le av det. Bare tull med at det er han som får juling hjemme!! Dette er jo helt vilt!
Gjest milkyway Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 nei, snart mosby Men varoddbroa er fryktingytende, like mye som eksen hans! Men ja, mye tull og går rundtforbi her. Jeg prøver å feie det av meg, men blir så gretten av de "Stakkars deg"-blikkene jeg får! Nei, blir greit å flytte litt utafor byen, der ingen kjenner oss, så stopper det vel!
Gjest Golden Girl Skrevet 14. mai 2008 #8 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har også opplevd å høre masse rykter og dritt om forholdet jeg har med kjæresten min. Tro meg, det er bare en ting å gjøre: overse det! Det tar alt for mye energi fra deg å prøve å stoppe det/bry seg om det. Uansett vet du og kjæresten din hva som er sant, og det er det viktigste. Så får dere bare vise alle at dere har det bra ved å være lykkelige sammen.
caso Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Spre et nytt rykte, der du sier at "navngitt person" går rundt å sprer det ryktet om dere. Viktig at den "navngitte personen" ikke eksisterer. Da er det alltids noen som føler de ikke får æren, og røper seg. Sett gjerne ut enda flere rykter, som er helt banale i tillegg. "Hun/Han sier også at jeg måtte operere for brokk", så viser du at du ikke har noe arr på magen f.eks. Altså, gjør ryktet mer kompleks, og helt latterlig. Da faller det på slutt på sin egen urimelighet. Er i det kreative hjørnet, godt mulig ikke det er i det konstruktive hjørnet Jeg syns det er gøy å skufle dritt tilbake til avsender Endret 14. mai 2008 av caso
Tabris Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Slikt er utrolig irriterende, og jeg fatter heller ikke vitsen! Da far døde, gikk det rykter om at min mor hadde funnet ham død mens han klippet plenen (Han døde på jobb) og at mine brødre ikke var på talefot lenger pga arvespørsmål - noe som det ikke fantes et fnugg av sannhet i. Arven var kanskje snakk om noen jakker og gamle jobbpermer. Begriper ikke hva slags mennesker som driver og finner opp slikt.
Gjest milkyway Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 huff tabris, får være måte på hvor mye folk gjør for å skape drama! Eventuelt skulle vi bare funnet ut hvem det er som sprer ryktene, og arrangere en aldri så liten kvinnemishandling (på gøy, jeg liker det) foran dem! Men jeg tror jeg bare holder meg til å heve meg over det. Nå er det jo snart en uke siden jeg hørte det, og jeg har så og si sluttet å irritere meg over det, klarer ikke være langsint
Tabris Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Den eneste trøsten er at de som kjenner dere, vet hva sannheten er. De andre, som baserer sine meninger på rykter, har det ingen betydning hva de måtte mene. Men det kan være en mager trøst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå