Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Turist
Skrevet

Vurderer å ta en tur til Newcastle i sommer. Tenkte å ta fly, og bli værende ca 4 dager. Noen som har vært der og som kan si noe om byen? Koselig by?

Det står mellom København og Newcastle. og jeg må si at det foreløpig frister mer med København enn Newcastle, men det er nok fordi jeg vet så lite om Newcastle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Newcastle kan anbefales på det varmeste!!! Er selv veldig glad i København og har vært der utallige ganger. Men nå har jeg nettopp vært i Newcastle og må si at jeg stortrivdes der. Byen har de siste årene fått en totalrenovering i den forstand at den ikke lenger er en ren industriby slik den var før. Nå finner du alt mulig her, og byen kan med sannhet sies å ha blitt ganske trendy samtidig som de har tatt vare på det kulturelle og historiske. Masse shoppingmuligheter. Masse restauranter og morsomt uteliv. Drar du ned til Quayside har du restauranter, puber og klubber på rekke og rad. Her er det pusser opp mye og du finner gammelt og nytt i skjønn forening. Også ligger jo "The Baltic" (centre for contemporary art) her i Gateshead Quays. Gammel kornmølle som når er renovert og huser gallerier, kunstner atelieer, kino, bibliotek og restauranter. Det er det største kunstsenteret i verden av sitt slag og det er gratis å gå inn.

Endret av Bernina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...