Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #1 Skrevet 14. mai 2003 Heisann! Lurer litt på dette med kroppsvekt. Hvor mange kilo lettere er det vanlig å være når en reiser hjem fra sykehuset? Da er en hvertfall kvitt babyens vekt, men hvor mye mer kan jeg trekke fra? Og tar det lang tid å bli kvitt eventuellt vann i kroppen? Noen som har erfaring?
Padmee Skrevet 15. mai 2003 #2 Skrevet 15. mai 2003 Nå kan jo bare jeg snakke fra egenerfaring da, men jeg kunne dra hjem cirka 10kg lettere, og resten forsavnt i løpet av tre uker. Men jeg vil tro at du iallefall kan forvente å ha gått ned mellom 5 og 10kg, men det vil jo komme helt an på hvor mye du har lagt på deg og hva vekten din var før graviditeten. Hvor lang tid de tar før resten er vekke kommer helt an på deg og din livsstil/kropp. Selv tar jeg veldig lett av, så derfor forsvant resten av kiloene fort, men med en venninne av meg tok det over 6 måneder før de var helt borte. Må vel få legge til at jeg gikk opp 16 kg totalt. Jeg ammet ikke, så de resternede 6-7 kg bare forsvant av seg selv uten at jeg gjord noe for å få den til å gå vekk.
myagi Skrevet 15. mai 2003 #3 Skrevet 15. mai 2003 Det kan du velge har jeg mest lyst til å svare. Jeg var 15 kg (av 23 kg) lettere etter en uke,men det var da minus 4310 gr baby, en del blod,morkake og for ikke å snakke om vann! Jeg la på meg 7 kg da jeg slutett å røyke og de har jeg slitt litt med. Har fremdeles 2 kg igjen 16 mnd etterpå. Men hvis jeg hadde gått inn for det så hadde de vært borte. Jeg ammet i 1 år,det er jo den beste slankekuren!
Gjest c75 Skrevet 15. mai 2003 #4 Skrevet 15. mai 2003 Jeg var 9 kilo lettere en time etter fødselen og gikk ned ytteligere 5 kilo de første månedene.Amming er tingen!! :D
viwi Skrevet 15. mai 2003 #5 Skrevet 15. mai 2003 vil bare si til c75 at det er slett ikke alle som går ned i vekt når de ammer. Så ikke belag deg på at du blir slank av å amme. Hvor mye man går ned i vekt kommer an på hvor mye du har lagt på deg, om det er vann du har i kroppen eller om det er kilo du har fått i tillegg pga mye usunn mat osv osv..
Labella Skrevet 15. mai 2003 #6 Skrevet 15. mai 2003 11 kilo forsvant i løpet av fødselen (baby, fostervann, morkake ++ ). Noen veldig få kilo gikk vekk ganske raskt, men vekta stod rimelig stille i de første 8-9 månedene, selv om jeg ammet. Etter 9 måneder skjedde det plutselig noe merkelig - 14 kilo raste av i løpet av tre måneder uten at jeg gjorde noe som helst for det - jeg ble altså slankere enn jeg hadde vært før jeg ble gravid... Men i løpet av de 12 årene som har gått har nok kiloene krøpet seg umerkelig på... veier vel omtrent det samme nå, uten å være gravid, som jeg gjorde halvveis i svangerskapet... alderstillegg kalles det kanskje
Trebarnsmor Skrevet 15. mai 2003 #8 Skrevet 15. mai 2003 Jeg gikk opp 25 kilo forrige gang og gikk ned i gjen 20 kilo på et par uker. Etter fødselen føler man seg fantastisk lett.Men jeg husker ikke akkurat hvor mye jeg hadde gått ned på en dag eller tre.Tror jeg veide ca 10kg mindre.Og så gikk jeg ned de andre kiloene til jeg satt igjen med 5 ekstra kilo på kroppen
Montezuma Skrevet 19. mai 2003 #9 Skrevet 19. mai 2003 Første gang: La på meg 30 kg. Gikk ned 16 kg på sykehuset (var der en uke). Etter 9 mndr hadde jeg gått ned 40 kg. Andre gang: La på meg 40 kg. Gikk ned 20 kg på sykehuset (en uke igjen). Etter 9 mndr hadde jeg gått ned 45 kg.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #10 Skrevet 20. mai 2003 Jøss! Jeg er overasket over hvor mye en går ned etter fødselen. Må jo føles helt fantstisk når en svever stolt hjemmover med det lille nurket
Silfen Skrevet 20. mai 2003 #11 Skrevet 20. mai 2003 Jeg gikk ned 7 kilo etter første fødsel. Amming hjalp ikke på noen. Etter andre mistet jeg 25 kilo innen 2 uker. VANN. Ammingen hjalp ikke på vekten heller. Siste gjest: trust me, det FØLES ikke som MANGE kilo. 10 kilo er ikke det helt store etter at man har hatt en hvalmage.
Retz Skrevet 20. mai 2003 #12 Skrevet 20. mai 2003 La på meg 6-8 kg under hver graviditet, og de har forsvunnet igjen innen et par uker.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2003 #13 Skrevet 20. mai 2003 JEg la på meg 15-16 kilo i løpet av svangerskapet. 7 av dem forsvant før jeg var hjemme fra sykehuset, og resten sitter stuck fremdeles, halvannet år etterpå! Jeg ammet MASSE, men det hjalp ikke. Jeg trimmer MASSE, men det hjelper ikke... Tror de rett og slett bare er komet for å bli. Men heldigvis har de omfordelt seg litt i løpet av månendene som er gått, jeg har ikke lenger kjempemage... :-? Trude
Gjest Starya Skrevet 20. mai 2003 #14 Skrevet 20. mai 2003 La på meg 20 kg under svangerskapet, 16-18 forsvant kort tid etter fødselen. Men, jeg hadde svangerskapsforgiftning, og masse vann å bli kvitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå