Gjest Gjest_kamilla_* Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Ok, jeg er fra asia og har en mørk hudfarge. Og det er ingen fenomen at mørke folk ønsker seg lys hud og lyse folk ønsker seg mørk hud, så den diskusjonen tar vi ikke her :gjeiper: Men jeg er bar eås overasket over hvor mange typer det finnes av selvbruningskremer og kremer som skal gjøre deg gylden der ute. Det jeg ser etter er kremer som tvert i mot skal lysne huden, og gjøre den lys og fin. Jeg ser etter gode kremer med dokumenterte resultater og gjerne av ennerkjente produsenter. er litt skeptisk til sånne kremer egentelig, så er sikkert du finner sikkert alt fra gode til veldig dårlige kremer der ute. er det noen som kunne hjulpet meg? og siden allerede skrivet et innlegg så må jeg bare spørre om, er det noen som har prøvd å lysne huden med sitron saft? funker det? åssen er egentelig fremgangsmåten da? mvh kamilla
sebra Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 jeg har hørt om bleke kremer, men jeg hadde aldri i mitt liv tatt sjansen på å prøve noe sånt. du kan jo risikere å ødelegge huden helt. hva med å prøve noe lyst pudder/foundation?
Gjest Gjest_kamilla_* Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 var jo ikke akkurat bleke kremer jeg tenkte på. tenkte mer på kremer som lysner huden din... ( hørtes litt av det samme ut egentelig ) men på siden link her så syns jeg de har en del kremer som egentelig ikke virker aller værst, hvertfall ikke på papiret da.
Olive Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Sånne lysningskremer har jeg aldri sett i Norge, men de er jo overalt i nettopp Asia.. Så mitt beste tips vil eventuelt være å lete i diverse asiatiske og amerikanse nettbutikker Er sikker på at også de dyre ordentlige merkene også lager slikt - selv om de kanskje ikke markedsfører og selger det på det norske markedet. Lykke til!
En som vet Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 var jo ikke akkurat bleke kremer jeg tenkte på. tenkte mer på kremer som lysner huden din... ( hørtes litt av det samme ut egentelig ) men på siden link her så syns jeg de har en del kremer som egentelig ikke virker aller værst, hvertfall ikke på papiret da. Er ikke blekekremer og kremer som lysner huden det samme da?? Skjønner ikke hva slags kremer som kan lysne huden uten å bleke den? :klø: Uansett, du kan jo kikke på StrawberryNet, der ser jeg de selger mange slike kremer fra kjente merker. Jeg ville allikevel vært litt skeptisk til slike kremer, kan ikke skjønne at de kan være noe bra for huden din? Jeg mener, de må jo inneholde ganske sterke kjemikalier for å klare å lysne hud?
Gjest *lucky* Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Det er ihvertfall vanlig at vi med nordisk hud bruker kremer med bleikende effekt for å lysne pigmentflekker. Her er det noen http://www.skin-etc.com/bleachingagent.html Ellers bleiker også produkter med fruktsyrer huden, feks DDF og Peter Thomas Roth på Strawberrynet.com. Denne http://www.prettyskin4less.com/Shop/Contro...sid/0/SFV/32502 bleiker huden. Sjekk også ut produkter fra merket Obagi. Masse å velge i så det skulle ikke være noe problem, men husk at huden ikke tåler sol så godt når men bruker sånne produkter så husk faktorkrem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå