moi86 Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Jeg trener kondisjon minst to ganger i uka, samt to ganger styrke i uka, går hver eneste dag... Men jeg plages med sting, skikkelig smerte i magen med en gang jeg presser meg selv på joggetur. Jeg spiser siste måltid minst to timer før treningen, så det er ikke metthet som gjør det. Det er så vondt i blant at jeg må sitte meg på huk og halter når jeg går. Jeg jogger mye i oppoverbakke. Jeg prøver å slappe av under joggeturen, det hjelper litt å flytte fokuset, samt puste rolig og slippe musklene... Men ikke nok! Er det noen som har noe råd? eller vet hva det kan skyldes? det er kjipt å måtte stoppe treninga underveis, ikke fordi man er sliten men rett og slett av smerte. (og nei, det hjelper ikke å holde en stein i hånda;)
Gjest apekattenico Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Jeg trener kondisjon minst to ganger i uka, samt to ganger styrke i uka, går hver eneste dag... Men jeg plages med sting, skikkelig smerte i magen med en gang jeg presser meg selv på joggetur. Jeg spiser siste måltid minst to timer før treningen, så det er ikke metthet som gjør det. Det er så vondt i blant at jeg må sitte meg på huk og halter når jeg går. Jeg jogger mye i oppoverbakke. Nettopp begynt å trene? Sting kan være et resultat av for høy intensitet. Prøv å spise 3-4 timer før du skal jogge. (husk treige karbohydrater) Er det noen som har noe råd? eller vet hva det kan skyldes? det er kjipt å måtte stoppe treninga underveis, ikke fordi man er sliten men rett og slett av smerte. (og nei, det hjelper ikke å holde en stein i hånda;) Det er ingen som vet for sikkert hvorfor man får sting. Det som anbefalest av de som visstnok skal ha peiling er:La det går 2-4 timer fra du spiser til du starter treningen.Ikke drikk brus, men vann og sportsdrikker. Det er også å foretrekke om man drikker mindre, men hyppigere hver gang.Hurtig økning av intensitetsnivå kan også medføre sting, så tren deg sakte, men sikkert opp.Personlig pleier jeg å løpe meg gjennom smertene. (No pain - no gain;). Om det ikke funker bruker jeg stein trikset. Husk at du skal klemme steinen, knallhardt. Det skal visstnok funka å legge seg ned og heve hoftene, eller bare roe ned intensiteten. Les mer her Aus. institute of sport (bla ned til stitch) Endret 13. mai 2008 av apekattenico
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå