Gå til innhold

Ang. universitetet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på en sak, har ikke så mye peiling når det gjelder dette...

Har gått på universitetet et halvt år nå, på samf.vit. fakultet (har bare tatt ex.phil og ex.fac). Til høsten skal jeg begynne på historisk fakultet, og har søkt på det. Men må jeg sende inn vitnemål og greier en gang til nå?? Må man det for hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Må du i det hele tatt søke? Jeg antar at du skal gå på et fag uten adgangsregulering, og da er det vel bare å møte opp på infomøte og passe på å melde seg til eksamen innen fristene (15.februar i vårsemestret, 15.september i høstsemestret). I hvertfall er det slik her i Tromsø hvor jeg har studert. Undersøk med en studiekonsulent. Uansett tror jeg du slipper å sende alle papirer hver gang.

Lykke til med studiene dine:D

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Om du allerede er immatrikulert, så regner jeg med du kan velge og vrake blant alle åpne studier uten å søke på nytt. Sånn er det både i Tromsø og Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frem til nå har det vært sånn at du har trengt 20 vekttall utenom exphil/exfac for å bytte fakultet uten mer om og men ved uio. ellers må du søke om studierett ved det fakultetet du vil bytte til.

men det er så mye nytt og rart med kvalitetsreformen at jeg aner ikke hvordan det er lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...