Gå til innhold

Dama mi atter en gang.

Anbefalte innlegg

Gjest Medisinmannen
Skrevet

Jeg har fortalt om kona mi tidligere, om hvordan hun syns jeg svikter på hjemmebane.

Jeg har gjort alt jeg kan siste tiden. Jeg har åpnet dører, gitt komplimenter, bedt henne på middag, hjulpet til hjemme, oftere sex. Jeg står på som aldri før, etter tips her inne, men hva får jeg tilbake??

Jeg føler hun tar dette som en selvfølge. Hvordan kan hun klage på at dette mangler men så er hun ikke takknemlig når hun får det? Hva mer skal jeg gjøre? Slikke gulvet hjemme?

Jeg har sett hvordan hun pynter seg om dagen, sminker seg, møter venninner liksom.... Smser og smiler. Hvorfor er hun så blid når hun aldri er fornøyd hjemme? Er hun utro? Eller er hun glad og har blomstret opp fordi jeg følger opp hennes behov?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har du snakket med konen din om dette da?

Er en fordel fremfor å tro at hun er utro bare fordi hun har blomstret opp.

Hva mer skal jeg gjøre? Slikke gulvet hjemme?

Hvis ingenting annet hjelper, JA!

Skrevet

Tror det hadde ringt noen varsellamper hos meg...

Gjest Casey
Skrevet
Jeg har fortalt om kona mi tidligere, om hvordan hun syns jeg svikter på hjemmebane.

Jeg har gjort alt jeg kan siste tiden. Jeg har åpnet dører, gitt komplimenter, bedt henne på middag, hjulpet til hjemme, oftere sex. Jeg står på som aldri før, etter tips her inne, men hva får jeg tilbake??

Jeg føler hun tar dette som en selvfølge. Hvordan kan hun klage på at dette mangler men så er hun ikke takknemlig når hun får det? Hva mer skal jeg gjøre? Slikke gulvet hjemme?

Jeg har sett hvordan hun pynter seg om dagen, sminker seg, møter venninner liksom.... Smser og smiler. Hvorfor er hun så blid når hun aldri er fornøyd hjemme? Er hun utro? Eller er hun glad og har blomstret opp fordi jeg følger opp hennes behov?

Er dere godt voksne aldersmessig?

Gjest Gjest_selva_*
Skrevet

Unskyld at jeg sier det, men hvorfor MÅ menn på død og liv ha takk for at de gjør husarbeid? Er det ikke logisk at du gjør like mye i hjemmet som henne? Går du hele tiden og takker henne for det hun gjør i hjemmet? Når hun vasker alle klærne, vasker gulv, tar ut av oppvaskmasina? osv? Eller tar du det for gitt at hun utfører alle disse opgavene uten en minste takk? akurat ja.....men da kan du heller ikke forvente deg at hun går etter deg og takker for de få tingene du gjør i huset ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Unskyld at jeg sier det, men hvorfor MÅ menn på død og liv ha takk for at de gjør husarbeid? Er det ikke logisk at du gjør like mye i hjemmet som henne? Går du hele tiden og takker henne for det hun gjør i hjemmet? Når hun vasker alle klærne, vasker gulv, tar ut av oppvaskmasina? osv? Eller tar du det for gitt at hun utfører alle disse opgavene uten en minste takk? akurat ja.....men da kan du heller ikke forvente deg at hun går etter deg og takker for de få tingene du gjør i huset ;)

Godt poeng!

Og dessuten: Kanskje det at kona di smiler og er fornøyd for tida er et resultat av dine endringer? Kanskje hun endelig har overskudd og ork til å pynte seg og gå ut med venninner? Det må jo være en positiv ting!

Om du føler at du ikke får respons på komplimenter KAN det være at hun har blitt så vant til å ikke få komplimenter at når hun endelig får det så vet hun ikke helt hvordan hun skal reagere.

Uansett hva som er greia mellom dere, så høres det ut som en god lang samtale om hvor dere står og hva dere ønsker av hverandre kan være lurt. Spør henne rett ut om hun merker at du har forbedret deg. Forklar at du jobber hardt for å gjøre forholdet deres bedre.

Gjest Anerikke
Skrevet

Hadde mannen min ment at han "hjelper til" når han gjør husarbeid, og gjort det for å gjøre meg glad, hadde jeg blitt rasende!!

Gjest Gjest_Kvinne_*
Skrevet
Hadde mannen min ment at han "hjelper til" når han gjør husarbeid, og gjort det for å gjøre meg glad, hadde jeg blitt rasende!!

Men det samme blir det jo for oss, hvis vi gjør noe med plenen, måking eller bilen så "hjelper vi til" vi også..

Gjest Gjest_KVINNEN_*
Skrevet
Men det samme blir det jo for oss, hvis vi gjør noe med plenen, måking eller bilen så "hjelper vi til" vi også..

Snakk for deg selv, hjemme hos oss bytter vi på å klippe plenen, vaske bilen, skifte dekk osv, et samarbeid, begge vasker huset, rydder og gjør det som trengs. Ingen her har "faste plikter" , det kommer helt an på hvem som har tid. Ganke grei ordning, og ingen som føler at den gjør mer enn den andre.

Gjest Anerikke
Skrevet

Nope!!

Skrevet

Handler denne tråden om husarbeid?

Skrevet (endret)

Klager hun fortsatt da?

Du sier hun har blomstret opp - viser ikke det at det du gjør hjelper..?

Vil du a hun skal takke deg for hver eneste lille ting du gjør for henne?

Takker du henne for hver eneste lille ting hun gjør for deg?

Endret av camilla*
Skrevet

Mener du seriøst at hun skal takke deg fordi du har begynt å gjøre din del av husarbeidet og fordi du har begynt å "gi" henne sex? :lete: Du er en voksen mann - at du gjør husarbeid og har sex med kona di er en SELVFØLGE, og ingenting hun skal behøve å takke deg for.

Hvis du synes det er så slitsomt å bidra med helt elementære ting burde du kanskje revurdere om et parforhold er tingen for deg? Det krever tross alt arbeid for å få forhold til å fungere, og det er temmelig naivt å tro at bare fordi du blir litt mindre lat på husarbeidfronten så skal alt løse seg.

Og når det gjelder det forbedrede humøret hennes kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke bare spørr henne rett ut. Komunikasjon mann! ;)

Uten komunikasjon kan ingen forhold fungere.

Gjest Gjest
Skrevet

he he, må le litt jeg :kjefte::ler:

Skrevet

Hvis hun har blomstret opp, så er hun vel fornøyd, da.

Gjest Gjest_Jente_*
Skrevet

Hei!

Jeg vil bare si at jeg syns du har fått endel pepper her som du ikke fortjener. En ting er at både mannen og dama burde gjøre like mye hjemme, men jeg synes også i et parforhold at det er naturlig at man takker hverandre titt og ofte for små og store ting. Nå vet jo ikke jeg hvor flink du er til å takke henne for ting heller, da. Men jeg syns uansett det er litt tåpelig av de her inne som henger seg så innmari opp i ordvalget ditt med "hjelper til" hjemme. Det kan vel hende du mente at du prøver å skjerpe deg på husarbeid-fronten, og det er bra! Og jeg skjønner at du skulle ønske hun sa at hun la merke til det. Kanskje du kan spørre henne, som du har blitt rådet til av noen andre også?

Du skriver også at du holder opp dører for henne og gir henne komplimenter og tar henne med ut på middag uten å få noen respons - er du sikker på at hun ikke har vist deg på en eller annen måte at hun setter pris på ting som det? For hvis ikke forstår jeg at du føler deg litt oversett. Du kan jo fortelle henne at du er skuffet.

Angående det om hvorvidt hun blomstrer opp fordi du har forbedret deg eller av andre grunner, det er det virkelig vanskelig å svare på når jeg ikke kjenner dere. Igjen, spør da vel? Lykke til!

Gjest milkyway
Skrevet

Hvis fyren ikke er vant til å gjøre husarbeid, bør en så klart gi skryt for at han faktisk gjør noe i det hele tatt? Da får han jo lyst til å gjøre mer.

Vi pleier å gjøre husarbeid sammen, og da kommenterer vi hvor flink den andre er. Det blir gøyere da.

Gjest Medisinmannen
Skrevet

Takk for alle som har gitt sine bidrag til denne tråden.

Dere hengte dere opp i husarbeidet, jeg var redd hun var utro.

Hun var ikke utro, vi har snakket. Hun var blitt i bedre humør og hadde fått mer overskudd til å gjøre andre ting siden ting gikk bedre med oss hjemme.

Hun sa også at jeg bare måtte spørre om jeg lurte på noe om hun sendte meldinger og humret for seg selv, det var en venninne som hadde fortalt at hun og mannen hadde hatt en kjapp en på kjøkkenbenken.

Jeg er nok litt nervøs om dagen, og redd for at hun skal stikke. Hører om så mye utroskap og mange forhold som går dunken.

Skrevet
Takk for alle som har gitt sine bidrag til denne tråden.

Dere hengte dere opp i husarbeidet, jeg var redd hun var utro.

Hun var ikke utro, vi har snakket. Hun var blitt i bedre humør og hadde fått mer overskudd til å gjøre andre ting siden ting gikk bedre med oss hjemme.

Hun sa også at jeg bare måtte spørre om jeg lurte på noe om hun sendte meldinger og humret for seg selv, det var en venninne som hadde fortalt at hun og mannen hadde hatt en kjapp en på kjøkkenbenken.

Jeg er nok litt nervøs om dagen, og redd for at hun skal stikke. Hører om så mye utroskap og mange forhold som går dunken.

Jeg tror du hadde grunn til å være nervøs fordi at hun nesten gikk lei av deg, før du fant ut at det var litt lurt å være lagspiller i fellesskapet også..

Keep up the good work, men for hver gang du ønsker et takk av kona (som du virkelig ikke fortjener, da det er en selvfølge) får du heller finne noe fint å si til henne og takke henne for!

Start with yourself!

Gjest Bellatrix
Skrevet
En ting er at både mannen og dama burde gjøre like mye hjemme, men jeg synes også i et parforhold at det er naturlig at man takker hverandre titt og ofte for små og store ting.

Hvis fyren ikke er vant til å gjøre husarbeid, bør en så klart gi skryt for at han faktisk gjør noe i det hele tatt? Da får han jo lyst til å gjøre mer.

Vi pleier å gjøre husarbeid sammen, og da kommenterer vi hvor flink den andre er. Det blir gøyere da.

Enig med disse. Vi takker ikke hverandre for alle småting, det ville blitt vel mye. Men vi sier til hverandre at vi er flinke osv. I natt har mannen vasket klær,ryddet og vasket på kjøkkenet og ryddet/vasket kjøleskapet. Selvsagt sa jeg til han at han har vært flink, for det har han jo vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...