Gå til innhold

Trange Bianco-støvletter

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg kjøpte for noen uker siden et par nydelige knehøye bianco-støvletter, de heter Long New Yorker og er dødsdeilige å gå med. Er spisse, og ellers litt ”ridestøvelaktige”, men med litt hæl.

Jeg pleier å gå med disse utenpå smale bukser, men støvlettene er så trange at jeg må "jobbe" litt for å få glidelåsen opp, og når jeg tar dem av er det merker i leggene mine etter sømmen i buksa etc.

De er jo laget av lær, så jeg regner med de vil utvide seg litt etter hvert - er det noen her som har slike støvletter og erfaringer med dette??

Vil helst ikke blokke dem ut - er redd de fort kan bli litt for vide da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Har slitt nesten helt ut et par brune Long New Yorker. Når jeg kjøpte dem for to og et halvr år siden så passet de kjempebra med en gang. De var ikke trange over vristen og helt passelige til å ha utenpå smale jeans.

Kjøpte et par nye, sorte nå for ikke lenge siden. Jeg prøvde dem ikke en gang. Bruker største størrelsen (41), og regna med de passa like bra som sist. Men neida!

De sorte er egentlig en del hardere/stivere i skinnet enn de brune var som nye. De er like gode å ha på foten liksom, men sliter skikkelig med å få glidelåset til å gå de første 5-6 centimeterne fra bunnen. Veldig trange over vristen altså.

Har ikke makka meg til å gjøre noe med det enda så nå står de der da;lekre og fristende, men uten å bli brukt.

Hvor mye kan de blokkes ut tro? Jeg mener over vristen.

Virker som om de er passelige rundt leggen når jeg har dem på foten og måler.

Er jo verdens nydeligste støvletter så det er så irriterende å la dem stå ubrukte på grunn av dette! Elsker å ha dem utenpå jeans!

Shinana

Vedlegg fjernet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Høres ut som vi har motsatt problem... mine er passelige over vristen, men litt trange øverst.

Dersom du har bukse inni, er det sikkert smart å prøve med kortere bukser som ikke går over vristen. Blir jo litt bedre plass da.

Hadde forresten en litt kjedelig sak etter sikkerhetskontroll på en flyplass. Støvlettene måtte av, men da jeg skulle ta dem på igjen fikk jeg ikke glidelåsen helt opp. Løsningen ble jo naturligvis å ha støvlettene inni buksa i stedet, men jeg fant fort ut at det er nesten like vanskelig å få smale bukser utenpå støvletter, som det er å få støvlettene utenpå buksa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de vier seg, husk at lær må varmes opp, og med beinet ditt oppi, på 37,5 grader kan de bli ganske store til slutt. Regner med at de har en liten strikk øverst, dra i den når du nærmer deg toppen av støvletten.

Ha de gjerne på inne for å tøye de. Det kan ta 7- 10 ganger før de er tøyd nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Takker for tipset, har tatt det til etterfølgelse og nå sitter jeg med dem på, foran PC’en inni stua... Får litt rare blikk fra sambo, men det får være. Han liker i det minste støvlettene! :)

Forresten noen som har tips om hvordan man får buksa til å bli nedi støvlettene? Jeg pleier å bruke ganske smale jeans, men etter en times tid pleier de ofte å sette kursen nordover, og klumpe seg mellom knærne og kanten på støvlettene… ser ikke pent ut akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest Trådstarter

Bare en liten takk til Wonders. Jeg har fulgt rådet ditt, og nå får jeg støvlettene utenpå alle buksene uten problemer! Takk :-)

Har forresten fortsatt problemet med at buksa gjerne kryper oppover når jeg har dem inni støvlettene, og det blir jo ikke så pent. Noen tips her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten fortsatt problemet med at buksa gjerne kryper oppover når jeg har dem inni støvlettene, og det blir jo ikke så pent. Noen tips her???

Bruk sokker i støvlettene - helst noen med godt "hold" i.

Ta sokkene utenpå buksen, og putt foten rett ned i støvlettene.

Går som en drøm hver gang. Mine bukser holder seg på plass hele dagen når jeg gjør det slik iallfall. Dessuten er det MYE enklere å få av og på støvlettene - særlig de uten glidelås. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hei,

Nå er mine sorte Long New Yorker skikkelig inngått, og nydelige å gå i!

Så nå kunne jeg tenke meg et par nye i brunt :-)

Mener å ha sett dem med knehøyt skaft til å brette ned.

Noen som kan bekrefte?

Kikka etter dem på salget nå, men kunne ikke finne dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset, har tatt det til etterfølgelse og nå sitter jeg med dem på, foran PC’en inni stua... Får litt rare blikk fra sambo, men det får være. Han liker i det minste støvlettene! :)

Forresten noen som har tips om hvordan man får buksa til å bli nedi støvlettene? Jeg pleier å bruke ganske smale jeans, men etter en times tid pleier de ofte å sette kursen nordover, og klumpe seg mellom knærne og kanten på støvlettene… ser ikke pent ut akkurat...

putt buksen nedi sokkene dine ;) slipper at sokkene sklir og at buksen går oppover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...