Gjest Ingrid BN Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Dagens Næringsliv og Aftenposten. Der står det mest relevant i forhold til mine interesser Og i forhold til studiene mine.
Gjest Serena Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Personlig foretrekker jeg Aftenposten og VG hvis jeg skal lese nyheter. Økonomistoffet er mest interessant i Dagens Næringsliv, mens jeg foretrekker Dagbladet når det gjelder kultur- og magasinstoff. VG-Helg har også en del fine reportasjer, men hvis jeg kun skulle lest et magasin, ville valget falt på "Magasinet".
Gjest Eurydike Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Morgenbladet. Fordi den er dyptpløyende, velskrevet, seriøs og det absolutt motsatte av tabloid, med interessante politiske analyser og spennende kulturstoff man knapt nok finner maken til i andre norske aviser.
Gjest Pet Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Liker Aftenposten best, leser Dagens Næringsliv i helgene innimellom. Abonnerer på Aftenposten, får Aften og helgeutgavene på døra. Mye bra lokalstoff fra Oslo og liker kultur- og reisestoffet i helgene. Orker ikke Dagbladet og VG pga sensasjonspreget. Førstesideoppslagene deres er stort sett så kvalme så jeg ikke føler meg fristet til å kjøpe dem.
Gjest GS Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Morgenbladet! Av samme grunner som allerede er nevnt, forsåvidt. Spesielt glad i kulturstoffet deres. Fantastisk avis, Norges beste. Aftenposten på en god andreplass - fyldig og fin, liker formatet og vinklingene.
Gjest Lacuna Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Morgenbladet. Fordi den er dyptpløyende, velskrevet, seriøs og det absolutt motsatte av tabloid, med interessante politiske analyser og spennende kulturstoff man knapt nok finner maken til i andre norske aviser. Jeg kan ikke si det bedre. (Men jeg fikk ikke MB på fredag? )
Gjest Eurydike Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Jeg kan ikke si det bedre. (Men jeg fikk ikke MB på fredag? ) Ring og klag! (Hvorfor ligger forresten denne tråden på Karriere og utdanning - er det ikke mer en Generell debatt-tråd? :klø: )
Gjest Frk Åberg Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Jeg leser Aftenposten fast, fordi jeg da syns jeg får med meg det viktigste, samtidig som den er en seriøs avis. Jeg liker stort sett også A-magasinet deres. Jeg leser også magasinet i Dagens Næringsliv med ujevne mellomrom. Magasinet i Dagbladet har jeg nesten sluttet å kjøpe, fordi jeg tar meg i å synes at jeg har lest det meste der før. Jeg er en dårlig leser av Morgenbladet dessverre, men hver gang jeg kjøper det, tenker jeg at jeg burde lese det oftere. Jeg har ikke tenkt på at jeg kan abonnere.
Olive Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Aftenposten er min favoritt om morgenen - da jeg ikke akkurat er morgenfrisk. Liker at de faktisk klarer å formidle skikkelige nyheter og kunnskap på en enkel måte uten å gjøre seg useriøse. Også elsker jeg å bare kose meg med A-magasinet på fredager På ettermiddagen når hjernen virker som den skal er jeg derimot veldig glad i Morgenbladet - men leser det altfor skjeldent ettersom den ikke selges løst her jeg bor(??!!), og har som student bare råd til å abonnere på en avis. Ellers er jeg ganske glad i lokalavisa også, hvordan ellers skal jeg vite hva som går på kino? Edit: Så nå at man kan abonnere på Morgenbladet på nett, og dette var ikke dyrt i det hele tatt! Hurra! Endret 12. mai 2008 av Snorkefrøken
Purple Basil Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 Jeg liker VG pga. "debattsiden" bakerst. Alltid mye interessante meninger
Reveal Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Avisen jeg selv jobber i Hovedavisen til mediehuset jeg jobber i Dagsavisen og Aftenposten
Nigo-san Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Aftenposten. I tillegg til grundig nyhetsdekning får jeg min daglige dose dødsannonser. På andreplass kommer Dagsavisen (scorer dårlig på dødsannonsene, dessverre). Skal jeg kjøpe tabloid, kjøper jeg Dagbla'. Og i utlandet kan jeg fråtse i min mest unevnelige synd: Daily Mail. Endret 13. mai 2008 av Nigo-san
Poison Ivy Skrevet 13. mai 2008 #14 Skrevet 13. mai 2008 Jeg kjøper aldri aviser, men leser VG, Dagbladet og Aftenposten på nett. I nevnte rekkefølge.
Boogie Woogie Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Aftenposten, mest interesante artikler i forhold til min jobb
Gjest Raptuza Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Aftenposten og Vårt Land. Fordi dei dekker kultur bra og går i dybden. Avisene gir meg noko!
Scheherazade Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Morgenbladet av nevnte grunner, spesielt liker jeg nyhetsdelen. Og så er det herlig befriende å lese en avis uten kjendisstoff og tullete sensasjonsoverskrifter. Abonnerer også på Bergens Tidende, men tror ikke det blir fornyet. Alt for mye reklameinnstikk og tullete boligannonseblader, ensidig journalistikk (at man velger en vinkel på saken). Kommer dog til å savne debattsidene. Kanskje jeg går over til helgeabonnement. Dagbladet om lørdagen, mest gammel vane, syns ikke det er så mye å lese i Magasinet som det var før, mye kjendiser som blir intervjuet som om de har mye å fortelle om alt mulig fordi det er kjendiser, og litt for lettvint. Syns Dagbladet undervurderer leseren. Endret 14. mai 2008 av Scheherazade
Gjest *Ulla* Skrevet 14. mai 2008 #18 Skrevet 14. mai 2008 Jeg liker best Dagbladet. I helgene. Da har de ofte veldig fine artikler.
Wonders Skrevet 14. mai 2008 #19 Skrevet 14. mai 2008 :rødme: Dagsavisen , Lokalavisen her i Grorudalen, og Aften Aften.
Grønt blad Skrevet 14. mai 2008 #20 Skrevet 14. mai 2008 Morgenbladet. Fordi den er dyptpløyende, velskrevet, seriøs og det absolutt motsatte av tabloid, med interessante politiske analyser og spennende kulturstoff man knapt nok finner maken til i andre norske aviser. Jeg skriver under på dette. Morgenbladet er virkelig en god avis. I tillegg leser jeg Aftenposten, som jeg også like godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå