Gå til innhold

Bryllupsdagen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ToneB

Jeg lurer på en del vedrørende det som skal gjøres før kirken. Reiser man rett til kirken fra frisøren? Min forlover skal være med, skal hun reise før meg for å være i kirken når jeg kommer dit? Hentes min far mens jeg er hos frisøren? Eller henter vi han etterpå? Er det noen som

har vært med på dette som vet hva og i hvilken rekkefølge? Har lyst til å få noen tips og råd før vi planlegger dette. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forloveren bør reise før deg, ja. Forloverne skal helst være på plass fremme i kirken i god tid før vielsen begynner.

Da jeg var forlover gikk brudeparet inn sammen, så da kjørte jeg og brudgommens forlover først fra frisør (han hentet meg der), og var i kirken ca. 10 min. før det startet. Og sjåføren plukket opp brudeparet, og kome med dem like før...

Selv skal jeg gå inn sammen med min far. Det vil si at brudgommen skal være på plass i kirken sammen med forloverne - og disse tre kan egentlig kjøre dit sammen. Pappa kommer og henter meg hos frisøren...

Var det svar på noen av spørsmålene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren min var ikke hos samme frisør som meg, og hun dro til kirken sammen med de andre gjestene.

Siden vi hadde vielsen vår så tidlig på dagen, dro jeg rett fra frisøren til kirken. Synes dette var veldig greit, og jeg tror jeg hadde valgt det samme om vi hadde hatt vielsen langt utpå dagen.

Sånn praktisk gjorde vi det slik at moren min (som skulle følge meg opp kirkegulvet) hentet meg i bryllupsbilen hos frisøren. Vi kjørte sammen til kirken, og ankom kirken alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter frisøren (som faktisk er min kommende svigerfar) drar min forlover og jeg opp til min mor og kler oss der.

Min forlover hentes av sin mann og bringes til kirken før oss. Brudebilen henter mamma og meg noe senere... Vi gifter oss ikke før 14:30 så vi har mer enn god nok tid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer jo helt an på hvor frisøren ligger i forhold til lokalet, når du har frisørtime i forhold til vielsen, om forlover skal være med til frisør osv.

Vi gjorde det sånn:

Jeg hos frisør sammen med venninne (ikke forlover).

Hentet hos frisør og kjørt hjem for å kle meg.

Der var forlover som dro til kirken da jeg kom dit.

Pappa var også der og vi kjørte sammen til kirken.

I ettertid skjønte jeg at jeg skulle ha kledd meg hos frisøren og at jeg pappa og bilen skulle ha hentet meg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlover skal være hos frisøren sammen med meg - og fordi jeg har lyst til å ha henne der mens vi venter på pappa som kommer og henter oss. Synes i tillegg at det er godt å ha henne på vei til kirken, siden det er et stykke å kjøre. (tar ca. 40 minutter).

Tror hun kommer til å bli plukket opp et stykke unna kirken, av en felles venn slik at hun kommer til kirken før meg.

Jeg og pappa ankommer kirken sammen til slutt. :D

Gosh!!.......nå er det bare 16 dager igjen....... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal kle meg om hos frisøren!

Var forlover for en mnd siden, og hadde planer om å dra til kirken litt før henne, men det siste hun gjorde var selvsagt å ta på seg kjolen! Og det trengte hun naturligvis hjelp til!!!

Så når hun skulle til å sette seg inn i brudebilen ble jeg kjørt i en annen bil til kirken og kom ca 5min før henne, og var selvsagt litt stressa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren min skal være med meg til frisøren og hjelper meg på med kjole før vielsen. Så tusler vel hun bort til kirka 5-10 minutter før meg, mens jeg får organisert alle brudepiker og -svenner, og så kommer vi gående bort etterhvert. Vi bor nemlig bare 100 m unna kirken! (vil bare minne om at vi selvsagt har bestilt pent vær....) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke tenkt på. Min forlover og jeg skal til frisøren sammen. Den som skal følge meg opp kirkegulvet har jeg ikke avtalt noe med. Jeg tenkte at jeg og min forlover skulle kjøre sammen til kirken og der tuslet hun inn, mens jeg og den som skal følge meg sto igjen ute og ventet.

Men det funker jo egentlig ikke, gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at jeg og min forlover skulle kjøre sammen til kirken og der tuslet hun inn, mens jeg og den som skal følge meg sto igjen ute og ventet. Men det funker jo egentlig ikke, gjør det?

Har sett at dette har vært gjort i et bryllup, men personlig synes jeg ikke det er noen god løsning. For meg og mannen min var det litt av spenningen at han ikke skulle vite når jeg ankom kirken før plutselig klokkene begynte å slå… Hadde min forlovet pilet oppover kirkegulvet rett før selve sermonien hadde liksom noe av sjarmen vært borte…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett det Tusenfryd sier! Når kirketjeneren, eller hvem det nå skal være, ser brudebilen setter han igang klokkene.. Så da vet jo alle at man er kommet alikevel

Jeg skal ha forlover med til frisøren. Så blir vi hentet i brudebilen og kjørt til kirken (20min) Der venter brudepiker og den som skal følge meg opp utenfor. Så tusler bare forlover inn i kirken.. Er blitt gjort i alle bryllupene jeg har sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ToneB

Tusen takk for alle som har svart. Tror jeg bestiller timen sånn at jeg kan reise rett til kirken etterpå. Min forlover skal være med, så da får hun heller reise før meg. Vi gifter oss 2. august, og jeg gleder meg veldig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal sove hos forloveren min og vi skal pynte oss hjemme hos henne.

Hun skal kjøre til kirken sammen med datteren og søsteren sin som også er inviterte mens jeg blir hentet av en venninde i en diger hvit amerikaner.

Hun henter pappa først.

Så drar vi til kirken og der skal hele prosesjonsfølget ta oss imot på trappen (inklusive min forlover som også skal gå i prosesjon.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkene begynner å slå når bilen kommer de' date=' så kilent blir det likevel![/quote']

Okei, det er sånn det er ja. Må innrømme at det ikke akkurat er dette jeg husker best, for da hadde jeg helt andre ting å tenke på. :ler:

Poenget mitt var egentlig ikke det heller, det var mer det at jeg synes at når gjestene har gått inn skal dørene lukkes ordentlig, og da passer det seg ikke helt at forloveren sniker seg inn rett før bruden lissom... Mulig jeg bare er litt sær på dette området, men jeg synes det er en bedre løsning at forloveren kommer 5 min før bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at min forlover og jeg tilbringer den siste kvelden alene på hotell. Og etter en lang frokost drar vi til frisøren, der jeg også kler meg om. Etter det reiser vi opp til kirken (1 time og 30 minutter). Der venter brudepikene på utsiden. Min forlover vil da gå inn først, så brudepikene, så jeg.

Gleder meg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik skal vi gjøre det,

Jeg og forloveren min skal sove hjemme hos mamma og pappa.

På bryllupsdagen kjører pappa oss til frisøren kl. 08.00, der skal jeg ordne håret, sminkes og kles på.

Så kommer pappa og henter oss og vi kjører til kirken alle tre.

Min forlover går inn og setter seg, dørene lukkes og klokkene begynner å kime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Jeg og forloveren min skal til sminking to timer før vielsen, og da tenkte jeg at vi kunne reise derfra sammen...skal kle på meg hos sminkøren da..Frisøren tar vi tidlig om morgenen..(skal ikke gjøre så mye med håret jeg da så det er ingen fare)vi har god tid på å komme oss til kirken, og da tenkte jeg hun kunne snike seg inn og så kunne jeg bli kjørt et par runder rundt "kvartalet"...(finnes ikke akkurat noe kvartal på "bøgda", men vi kan jo si de slik da...)

Det synes jeg var en god plan...men ser jo at det kanskje ikke funker helt da etter det dere forteller... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokkene begynner å slå når bilen ankommer.

Jeg og forlover dro sammen til frisøren. Så dro vi hjem til forlover og kledde oss (og heiv i oss en baguette!!). Deretter kjørte vi til kirken (forlovers sambo var sjåfør den dagen). Da vi ankom kirken begynte klokkene å slå. (Vi så de siste gjestene løpe fra taxi og inn kirkedøra da vi kjørte opp foran kirken.)

Min mor skulle følge meg opp, og ventet i sakristiet med buketten (som forsatt lå i esken (søsteren min hadde hentet den)).

Forloveren "snek" seg inn døra, og gikk opp sidegangen. Jeg og mamma trakk pusten og ordnet kjolen litt. Så gikk dørene opp og musikken begynte(og jeg husker svært lite....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det med kjolen lurer jeg på.

Hvis forlover skal komme før bruden til kirken og ikke gå inn rett før, hvem skal da ordne på kjolen, slepet og sløret?

Pappa skal føre meg opp kirkegulvet, blir det han gjør dette da???

Gifter oss 2.august 2003

Gleder meg masse, men tiden går så sakte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...