Gyro Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Hei Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med et plantespørsmål? Da jeg sådde Erteblomst i ei krukke med jord fra i fjor. Da kom det opp noen kraftige grønne, ganske lange blader. Rotnettet var ganske tett. Med andre ord, dette ble ikke noen Erteblomst. Det så ikkje ut som noe ugras heller. Jeg sender med et bilde, kanskje noen kjenner dette igjen. I tillegg kjøpte jeg meg en "Sølvtråd" i høst. Den har lange sølvfarga tråder, litt som stort lav. Den har stått ute i hele vinter, uten at jeg har gjort noen ting. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal stelle den i sommer. Hvor mye sol og vann og næring, hvordan bør jorda være? På forehånd takk for hjelpa. Mvh. Gyro
Leo Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Hmmm. Jeg kan naturligvis ikke være helt sikker, men det du har i krukken din minner veldig om geitrams. Helt usannsynlig er det heller ikke siden det er en plante som er vanlig i store deler av Norge og som formerer seg vha. frø. Vet ikke om det akkurat kan kalles et ugras, men det er definitivt ikke noe jeg ville ha plantet ut i hagen. Du får trøste deg med at du fremdeles kan så erteblomster ute. De blomstrer litt senere, men blir vel så fine som de man forkultiverer! Sølvtråden kan jeg desverre ikke hjelpe deg med!
Kvist Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Det var geitrams som slo meg også Husker vi pleide å plukke dem rett før de blomstret, og så spiste vi den hvite margen inni stilkene... søtt og godt, i hvertfall når vi var små Men trur ikke jeg hadde plantet det i hagen min alikevel...
Gjest Gjest_madre mia_* Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Jeg tror ikke det er gjeitrams. Jeg mener gjeitrams har motstående blad, noe ikke planten til ts har. Dessuten virker planten til ts mer "tander" enn gjeitrams. Planten til ts minner meg om en eller annen staude, men jeg klarer ikke å komme på hva det kan være. Men som sagt tror jeg ikke det er gjeitrams. spennende! Vann den og se hva det blir. Vi vil også vite det!!!!!!!!!!!!!
Gjest Gjest_madre mia_* Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Kan det være en type floks, feks vårfloks?
Gyro Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2008 Hei igjen Tusen takk for svara Satser på å beholde planten min litt til. Den er ikkje heilt som geiteramsen på jordet heime... Gyro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå