Alice Ayres Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 På bussen i dag morges satt det en dame med stort og tupert hår, knallrosa og lange negler med matchende leppestift, samt store ørdobber - sånne såkalte hoops. Min umiddelbare tanke var å kategorisere henne som litt enkel, og at hun nok ikke akkurat var i besittelse av høyere utdannelse - men så skammet jeg meg, fordi man jo ikke skal dømme folk på utseende. Det kan jo godt hende at dama er kjempesmart. Men det er unektelig visse ting som gjør at jeg plasserer folk i båser. Er det ting som gjør at dere plasserer folk i båser? Klær, hårfrisyre, måte å snakke på?
Gjest StoreSky Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Sånne snurpete halv gamle kjærringer som sniker i butikk køen, SER sur ut i hele ansiktet. Dårlig farge i hårt, dårlig klipp - gjerne liksom-bob klippet rett under øra. Da tenker jeg at den dama er sikkert sur, bitter, stemmer FRP, er av den typen som klager i borettslaget hele tiden. Og som hele familien synes er sååå slitsom fordi hun bare klager på alt og alle og synes aller mest synd på seg selv...
Storm83 Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Jeg tar meg selv som regel i å tenke at de mennene som har litt feminine fakter og kanskje ser ut som de stasher seg en stund før de går ut, er homo.. Har også opplevd mange ganger at dette ikke stemmer..(selvsagt)
Olive Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg tar meg selv stadig i å tenke stygge ting om de som snakker "stygt". Dvs sier "hue" isteden for "hode" og "sjæl" isteden fra "selv".. Men så må jeg ta meg sammen og tenke at folk kan jo ikke noe for hvor de er fra her i landet Tenker også mitt om de som snakker ekstremt dårlig engelsk - men som allikevel velger å snakke masse engelsk. Da mener jeg både de i offentligheten og nordmenn jeg har sett/møtt andre steder i verden.. Sto i kø bak en norsk mann på fillippinene som fortalte respesjonisten at "der is now preschur in mai swawwer".. Når sånne ting skjer må jeg nesten late som om jeg ikke er fra samme landet som disse menneskene selv om jeg ikke et noen ting om dem Også mennesker som går med klær som ser billige ut - sånn litt shiny stoffer. Da tenker jeg at de ikke har mye smak og sikkert er litt enkle. Oi!! Dette ble jo endel - jeg er jo kjempefordomsfull Endret 12. mai 2008 av Snorkefrøken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå