Gjest oppmerksom Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 jeg har lagt merke til at hver gang jeg har trimmet og blir sulten da får jeg skikkelig lyst på poteter! og de er proppfulle av karbohydrater. akkurat som han der fredon sier, poteter og pasta og brød.... vil du forbrenne fett raskt skal du kutte ut slike produkter som inneholder karbohydrater... men jeg får slik lyst på disse matvarene hele tiden jo! hver gang jeg er sulten nesten.... hva annet kan jeg spise som ikke inneholder karbohydrater?? alt som er godt gjør jo nesten det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Du skal ikke kutte ut karbohydrater, men spise de med lav GI. Om du vil begynne å leve etter Fedons prinsipper anbefaler jeg deg å kjøpe kokeboka hans, eller låne den på biblioteket hvis de har den der. Den vil nok gi deg en idé om hva du bør spise. Forresten bør du spise matvarer med karbohydrater etter trening fordi musklene trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 15. mai 2003 #3 Del Skrevet 15. mai 2003 Du kan f.eks. spise grønnsaker(ikke mais eller gulrot), kjøtt, egg, fisk(med lav GI)... Masse du KAN spise.. Bare vanskelig å finne på noe:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engle_pus Skrevet 15. mai 2003 #4 Del Skrevet 15. mai 2003 Det er ikke så fryktelig vanskelig egentlig. Bytt ut poteter, ris og pasta og med masse andre grønnsaker og evt. bønner og linser. Det er mettende og kan varieres i det uendelige. Du finner massevis av gode oppskrifter på grønnsaksretter hvis du leter litt på nettet. Du kan jo starte her http://www.startsiden.no/mat_og_drikke/ Hold deg unna matvarer med mye sukker og stivelse. Hilsen Englepusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. mai 2003 #5 Del Skrevet 16. mai 2003 Fedon Lindberg soer også at det bare er NOEN som trenger hans diett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linzi Skrevet 16. mai 2003 #6 Del Skrevet 16. mai 2003 hva er mat med lav GI??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. mai 2003 #7 Del Skrevet 16. mai 2003 Raske og tomme karbo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 16. mai 2003 #8 Del Skrevet 16. mai 2003 Liten forskrivelse Lasse? Mat med lav GI (glykemisk indeks) er mat med langsomme karbohydrater, tviler ikke på at du er klar over det da men de som leser trykkleifen din kan jo bli litt forvirra... Her står det litt om dette, og eksempler på matvarer med henholdsvis, høy, middels og lav GI: http://www.klikk.no/showstream.asp?article=3298 Du finner masse stoff om emnet hvis du søker litt rundt Linzi! Til deg oppmerksom, det beste er å kutte ned på raske karbohydrater(mat med høy GI) og heller spise langsomme karbohydrater(mat med lav GI). De fleste trenger også å kutte ned på den totale mengden med karbohydrater de spiser, men å kutte det helt ut vil være helsefarlig. Det er kun svært aktive mennesker som trenger store mengder med karbo for å fyller opp energilagerne og forsyne musklene med drivstoff. Om du får veldig lyst på raske karbohydrater etter en lang treningsøkt kan du bare gi etter for trangen, da trenger du nemlig å fylle på litt. Det sies at etter trening er det tidspunktet hvor det absolutt kan forsvares å innta raske karbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 19. mai 2003 #9 Del Skrevet 19. mai 2003 Takk Petruska!... Gikk litt fort der ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyBug Skrevet 19. mai 2003 #10 Del Skrevet 19. mai 2003 Forresten bør du spise matvarer med karbohydrater etter trening fordi musklene trenger det. Nei, musklene trenger proteiner for å bygges opp og bli store og fine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 19. mai 2003 #11 Del Skrevet 19. mai 2003 Vel Ladybug, musklene tømmer energilagrene når man trener, og man må fylle på dem etter trening, så det var riktig det Julienne skrev... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 20. mai 2003 #12 Del Skrevet 20. mai 2003 For å si det enkelt: Musklene er bygd opp av proteiner, og vi trenger å fylle på med proteiner for å holde musklene ved like. Men musklene bruker karbohydrater som drivstoff/"bensin", og tar dette fra karbolagre i levra og i blodet (blodsukkeret). Disse lagrene trenger derfor å fylles opp etter trening, hvis ikke begynner kroppen å bryte ned muskelvevet av mangel på brensel. Kroppen tar dessverre muskelvev før fettvev til dette formål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gleder meg! Skrevet 21. mai 2003 #13 Del Skrevet 21. mai 2003 Spis langsomme karbohydrater, som kornprodukter, men ikke raske som sukker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå