Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg, mannen, 2 barn, et barnehagebarn og en som blir skolebarn til høsten.

Vi skal flytte uansett, og leie og tenker nå at Oslo kan være greit, med tanke på mannens jobb.

Jeg er syk og under behandling, men hvis jeg forhåpentligvis blir frisk nok til å jobbe, vil jeg ha MYE større muligheter i forhold til jobb enn her jeg bor nå vet jeg. Advokatsekretær.

Vi bor nå ca 30 min unna sentrum men likevel på andre siden av en annen by.

Tenker å få tak i en 3-4 roms... 3 roms klarer vi oss på uten problemer. Klare oss uten bil.

Vi har flere venner i Oslo så vi kommer til å ha bra kontaktnettverk der også. Samtidig som det fortsatt vil være greit å ha kontakt med venner fra her vi bor nå jevnlig.

Føler meg litt som bonde i byen foreløpig da, men regner med at dette er noe som går seg bra til etterhvert.

Hvor anbefaler dere å bo?

Skrevet

Mine favorittsteder i oslo er Grefsen og Nordstrand. Rolige steder utenfor sentrum, fint for barn, lett å komme seg til byen (trikk rett ned).

Skrevet

Hvis et av argumentene for å flytte til Oslo er nettverket, anbefaler jeg deg å rådføre deg med dem. Oslo er stort og skal dere klare dere uten bil, er det griseknotete mellom enkelte steder i byen.

Det er dessuten drita dyrt å bo i Oslo, så jeg ville nok kikket på boligannonser og sett hvor de overkommelig - for dere - prisene er.

Vi bor utenfor byen og er strålende fornøyd med offentlig kommunikasjon til Oslo og plass og boligpriser.

Bortsett fra det; Skulle jeg helt uten å tenke på priser, og funnet det rekkehuset eller tomannsboligen jeg synes er rimelig, ville jeg bodd med barn på Holmen/Røa/Makrellbekken.

Gjest Gjest
Skrevet

Grefsen er veldig barnevennlig og har rolig beliggenhet samtidig som det er sentralt.

Skrevet

Ville også anbefalt å se på Grefsen-Kjelsås områdene i Oslo, å leie 3-roms koster noe imellom 11 og 15 tusen. Det går også an å leie billigere, litt utafor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...