Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere syntes vært normalt? Eller er noen i samme situasjon og kan svare på hvor mye du og din kjæreste er sammen med hverandre, hvis dere bor så nært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min og jeg bor ikke så nært, men jeg ville trodd at det ville vært normalt å være sammen så mye man føler for det. Selvfølgelig er det viktig å få pusterom fra hverandre, men man skal ikke føle noe "jeg må være sammen han så og så mye", eller "nå burde vi ikke være sammen på en stund". Jeg syns det er noe opptil hver enkelt å avgjøre.

Pass på å ikke gå lei av hverandre, hvis dere er sammen hver eneste dag. Ha tid til andre venner og egen fritid :)

Gjest Gutt92
Skrevet

Jeg og kjæresten går i samme klasse, og bor ca. 5km unna hverandre. Vi er sammen toppen en gang i uka, ofte bare en gang annenhver uke. Jeg synes det er altfor lite ihvertfall :(

Gjest Alise
Skrevet

Vi er sammen hver dag vi, unntatt søndager :) Blir ikke lei av hverandre !

Skrevet

Jeg og kjæresten min bor veldig nært, og helt siden vi ble sammen har vi vært sammen så og si hver dag. Ikke hele dagene selvfølgelig, men litt hver dag. I det siste har vi blitt litt mer kranglete, og jeg tror det er en følge av at vi er litt for mye sammen, men likevel vil jeg så gjerne være sammen med han hele tiden. Vanskelig dette her.

Nå har han fått seg jobb, og jeg er opptatt med en del fritidsaktiviter og skolearbeid, så vi vil se hverandre en del mindre, noe jeg både syns er positivt og negativt. Forhåpentligvis vil dette hjelpe litt på småkranglingen, og vi vil savne hverandre litt mer, slik at vi er glade hver gang vi ser hverandre.

Men som ninuska_ skrev, så er dette veldig opp til hvert enkelt forhold. Det som er viktig er at dere ikke er sammen hele tiden, nyforelskelsen vil etter hvert dabbe av litt, og da er det lett å begynne å knuffe og småkrangle, eller gå lei hverandre.

Gjest samson
Skrevet
Jeg og kjæresten går i samme klasse, og bor ca. 5km unna hverandre. Vi er sammen toppen en gang i uka, ofte bare en gang annenhver uke. Jeg synes det er altfor lite ihvertfall :(

Nå treffer dere vel hverandre hver dag på skolen da, men en gang i uka og enda sjeldenere høres jo veldig lite ut.. Har hun ikke lyst til å finne på ting bare med deg da, blir jo ikke det samme å møtes på skolen akkurat :)

Gjest Gutt92
Skrevet
Nå treffer dere vel hverandre hver dag på skolen da, men en gang i uka og enda sjeldenere høres jo veldig lite ut.. Har hun ikke lyst til å finne på ting bare med deg da, blir jo ikke det samme å møtes på skolen akkurat :)

Nei, altså hun har dansetrening på mandag, tirsdag, og onsdag.

Men på mandag og onsdag så begynner de ikke før på kvelden, så det hadde gått helt fint å finne på noe da. Men hun spør nesten aldri...

Det er torsdager vi pleier å finne på noe....hvis jeg spør da selvfølgelig =/

Virker som om hun ofte ikke gjør noenting, men bare ikke gidder å spørre om vi skal finne på noe :( Har blitt litt bedre i det siste da, men allikevel..

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her ;-)

Jeg og kjæresten min er sammen med hverandre hveeer dag, men antar at det er bedre enn for få ganger

Gjest Venetia
Skrevet

Jeg er også 17, og kjæresten er 20. Vi bor ca 1 time fra hverandre, og han er i militæret, men vi får likevel til å treffes så ofte som mulig, fra 3-6 ganger i uken kanskje.

Gjest milkyway
Skrevet

vi er 22 og 27. Har bodd sammen før, så ble det noe stress med bolig, men 1 juni er vi samboere igjen. Går sammen hver dag for det :)

Skrevet
Men som ninuska_ skrev, så er dette veldig opp til hvert enkelt forhold. Det som er viktig er at dere ikke er sammen hele tiden, nyforelskelsen vil etter hvert dabbe av litt, og da er det lett å begynne å knuffe og småkrangle, eller gå lei hverandre.

Hvorfor i alle dager er det viktig å ikke være sammen "hele tiden"? o_O Vi flytta sammen etter 4 dager, og kan telle dagene vi ikke har vært sammen på èn hånd, og vi er langt i fra lei hverandre! Ikke er vi nyforelsket heller. Eller.. Jo kanskje. ;)

Skrevet

Ja, men det er lett for mange å bli lei av hverandre, føle at de ikke har pusterom. Det kommer jo ann på personene.

Skrevet
Hvorfor i alle dager er det viktig å ikke være sammen "hele tiden"? o_O Ikke er vi nyforelsket heller. Eller.. Jo kanskje. ;)

Akkurat ;)

Det er veldig opp til hver enkelt person, men før eller siden vil man mest sannsynlig bli litt lei. Ikke lei heller akkurat, men alt blir rutine, liksom. Man trenger litt tid til å savne hverandre.

Skrevet

Jeg ble sammen med min kjæreste når jeg var 14 år, og vi så hverandre vel ca. 2 ganger i uken mens jeg gikk på ungdomsskolen og på videregående. Han er 5 1/2 år eldre enn meg. Når han var i militæret ble det vel 1 gang annenhver mnd ca? husker ikke helt.. Mens jeg gikk på skole var dette akkurat passe synes jeg, jeg drev med veldig mye fritidsaktiviteter og likte også å ha litt tid for meg selv, så det var akkurat passe. Etter vgs flyttet vi sammen og for 2 1/2 år siden kjøpte vi leilighet, og nå savner jeg han fryktelig hvis jeg ikke ser han hver dag (er fortsatt veldig opptatt med fritidsaktiviteter begge to, så det er sjelden vi har en hel kveld sammen ;) )

Så det er vel som det tidligere har blitt sagt - at man må gjøre litt som man føler for, det går litt i bølgedaler. Vi har vært sammen i 7 1/2 år nå og på den tiden har det hvertfall variert for meg hvor stort behov jeg har hatt for å møtes... :)

Skrevet
Akkurat ;)

Det er veldig opp til hver enkelt person, men før eller siden vil man mest sannsynlig bli litt lei. Ikke lei heller akkurat, men alt blir rutine, liksom. Man trenger litt tid til å savne hverandre.

Jeg synes det bare er teit å legge ut at man må ikke "være for mye sammen!" som et allment råd på nettet, når hvor mye/lite tid man vil/trenger å være sammen er veldig individuelt. Vi har jo vært og bodd sammen i ett par år nå, så vi er jo ikke direkte nyforelsket, men vi forelsker oss "på nytt" med jevne mellomrom. Vi er sammen hver eneste dag, og må vi mot formodning være fra hverandre en natt eller to har ikke noen av oss det godt. Vi savner hverandre hver dag vi er på jobb, og gleder oss veldig til å komme hjem til hverandre, så vi trenger absolutt ikke "tid til å savne hverandre".

Gjest Gjest
Skrevet
Vi er sammen hver eneste dag, og må vi mot formodning være fra hverandre en natt eller to har ikke noen av oss det godt.

Uffda, høres veldig slitsomt ut.

Skrevet
Uffda, høres veldig slitsomt ut.

Vi har det også sånn.. det er ikke slitsomt, men utrolig deilig å vite at man har en så stor gjensidig kjærlighet for et menneske :)

Skrevet
Jeg synes det bare er teit å legge ut at man må ikke "være for mye sammen!" som et allment råd på nettet, når hvor mye/lite tid man vil/trenger å være sammen er veldig individuelt. Vi har jo vært og bodd sammen i ett par år nå, så vi er jo ikke direkte nyforelsket, men vi forelsker oss "på nytt" med jevne mellomrom. Vi er sammen hver eneste dag, og må vi mot formodning være fra hverandre en natt eller to har ikke noen av oss det godt. Vi savner hverandre hver dag vi er på jobb, og gleder oss veldig til å komme hjem til hverandre, så vi trenger absolutt ikke "tid til å savne hverandre".

Jeg har jo skrevet at det er veldig individuelt. Jeg skrev også at at det er mange som kan begynne å krangle med hverandre og/eller bli lei av hverandre hvis man er sammen med hverandre tjuefire timer i døgnet, fordi det er fakta. Detter er noe jeg har erfart, og det er mitt bidrag til denne tråden da jeg mener at det kan være til hjelp. Du skriver jo at dere savner hverandre hver dag når dere er på jobb, så da er vel dét deres tid til å savne hverandre? Jeg har jo ikke definert hva som er for mye, men jeg mener at det er viktig å ta en liten pust i bakken i ny og ne. Ikke bare for ens egen skyld, men også med tanke på venner og familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...