Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber mye for tiden. Har fri kanskje en dag i uken, da på en ukedag. Min kjære har fri i helgen. Noen ganger jobber jeg så sent at jeg bare må hjem å spise og sove. Han har faste arb.tider, 08-16. Dette fører selvsagt til at vi ikke ser så mye til hverandre. Før jeg tok på meg all denne jobbingen snakket jeg og kjæresten om at det kom til å bli noen mnd framover det jeg jobbet mye, å han var innforstått med det, og det var ok. Men nå i det siste har han begynt å klage på at jeg jobber for mye. Synes ikke det er helt rett, siden han allerede har sagt at det var greit. Er ikke sånn at jeg bare har overkjørt han.

Jeg har fri 17.mai. Da har vi avtalt en kjærestedag, som vi begge gleder oss til. Så har jeg fått spm. om å være med veninnene mine ut på 16. Det sier jo seg selv at jeg ikke får sett noe til de heller, og bytur vet jeg nesten ikke hva er lengre.. Jeg har nevnt det for kjæresten, og han ble furten da jeg ville ut. Hvorfor kunne ikke vi ha den kvelden sammen, liksom..? Vi skal jo ha hele neste dag sammen, og veninnene mine ser jeg aldri! Jeg har virkelig lyst å gå ut, skal innrømme det. Men får jo veldig dårlig samvittighet når han sitter hjemme alene da. Men om jeg blir hjemme så skal vi jo ikke noe spes den kvelden. Bare spise, prate og legge oss. Ikke noe annet enn vi gjør hver dag etter jobb.

Jeg har litt mindre behov for kjærestetid enn typen har. Om han hadde gått ut den 16. hadde det egentlig vert greit for meg. Men jeg lurer på om jeg skal kompromisse litt, og ta meg fri den 18. Da har vi jo hele helgen sammen.

Er jeg veldig urimelig?

Så er det slik at jeg ikke kan være så fyllesyk på 17. Det blir ikke aktuelt å “bare la vær å drikke”, for sånt gjør jeg ikke. :gjeiper: Men tar den vel kanskje ikke helt ut. Noen som har noen gode råd mot fyllesyke?

Og er det fremdeles noen som bruker ¾-lange leggings? (Ja, det er såå lenge siden jeg var ute sist). Må ha noe under kjolen, for lårkort kjole på fylla har vist seg å være en umulighet for meg.. Skal jeg gå å kjøpe en i hel lengde?

Hehe, ble visst noen spm. her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ta det nest siste først:

Det sies at å ta en allergitablett før man legger seg hjelper mot fyllesyke.

Så har man det med å drikke et glass vann mellom hver drink/øl man tar, og masse vann før man legger seg.

Spise feit mat før man går ut - f.eks fløtevaffler, fløte (og annet fett) hindrer at alkoholen går så kjapt som uten fløte/fett, og man blir ikke så full, og skal heller ikke bli så veldig dårlig.

En t-skje med salt og masse vann når du komme rhjem, en allergitablett og når du våkner ta en t-skje salt og masse vann sammen med en paracet el.lignende, drikke masse masse vann, gjerne iblandet xl1 eller annen type sportsdrikk.

Spis mat før du legger deg og spis en god frokost når du våkner, og drikk masse masse vann og sportsdrikker.

Og da selvsagt å ikke drikke så mye.

Så var det kjæresten din da ...

Det kan være han ikke var klar over hvor mye jobbing det egentlig ville bli, selvom du kanskje har fortalt han om det. Vi snakker vel om en mann her, og noen av dem må fores med t-skje og gjerne lere ganger, men allikevel skjønner de det ikke før de står midt oppe i det.

Jeg tror jeg hadde vært litt "snurt" om kjæresten min hadde jobbet så mye at jeg aldri så han omtrent. Men jeg er kanskje mer lik kjæresten din - at jeg trenge rlitt mer kjærestetid.

Gå ut på Fredag, ta deg fri både 17 og 18, ikke drikk for mye på Fredag slik at Lørdag blir ødelagt, kos dere samen - finn på noe i steden for å bare spise, se tv og legge dere, og nyt Søndagen som seg hør og bør etter en 17 Mai.

Det siste spørsmålet ditt har jeg null peil på.

Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg ville ikke ha gått ut den 16.. når du på forhånd har lovt han at dere skal være sammen den 17 så er det fint å være sammen den 16 og. Det synes jeg i hvert fall! Spesielt siden dere ikke ser så mye til hverandre.

Skrevet

Birma, tusen takk for masse nyttig info, den skal jeg benytte meg av. :) Jeg tenker akkurat slik som deg. Den 17.har vi planlagt skogstur med grilling, så derfor må jeg være nogelunde oppegående. Men det skal gå fint å ha nogelunde kontroll på alkoholinntaket.

Chizzy82, hvis du fikk velge, ville du hatt 4-5 trøtte timer etter jobb en fredagsettermiddag sammen med kjæresten, eller en hel helg der begge to er freshe og opplagde? Om man har planlagt å være sammen 17., hvorfor akkurat 16. også, og ikke 18. istedet..?

Skrevet

Jeg ville truffet venninnene den 16, men holdt meg til et par drinker og gaa hjem "tidlig" for aa vaere oppegaaende dagen etter.

Jeg ville i alle fall ikke havnet skikkelig paa fylla saann at jeg var troett og gretten dagen derpaa (troett og sliten blir man selv om man holder fyllesyken unna). Det er ikke saerlig koselig aa faa den planlagte dagen oedelagt pga en kjaereste som ikke orker, eller er troett og sliten paa grunn av fylla.

Skrevet

Jeg ville blitt veldig skuffet om kjæresten min hadde valgt å gå ut på fest dagen før vi hadde planlagt å tilbringe sammen, dersom vi treftes veldig sjelden. Dessuten tåler man jo generelt lite alkohol i perioder man jobber mye, og min erfaring er at man også blir mer fyllesjuk da.

Å jobbe mye er én ting. Å jobbe 6 av 7 dager, med fridagen midt i uka er noe annet. Jeg hadde ikke følt meg veldig prioritert av kjæresten dersom h*n valgte å jobbe slik over en lengre periode (alle kan ha en og annen slik uke). Hadde h*n da i tillegg prioritert å gå på fylla med venner når h*n først hadde fri, hadde jeg blitt direkte sur.

Skrevet

Skjønne deg godt eg, når du jobbe så masse og ser venninner lite også, så må du nesten innimellom gjere ting for å sjå dei og. Kan love deg at du innimellom kjem til å trenge å ha vener også, ikkje berre kjæreste. Men så er eg som deg då, klare meg fint uten så masse kjærestetid, og venene mine betyr enormt mykje for meg. Så eg hadde gått ut, men ikkje gått på nattklubb, dvs heim kl 3, slutta med alkohol kl 1 og tatt ein halv liter farris, ein halv liter sjokomelk (funke for meg ;) ) og ein allergipille før bingen. Så ska du sjå det blir bra 17.mai også :)

Skrevet

Jeg hadde kun vært på vorspiel med venninnene mine, og deretter kommet hjem til kjæresten og tilbringt resten av helgen med han, uten jobb.

Men slik som du skriver så tror jeg allerede at du har bestemt deg. Fredag ut, og være med han på lørdagen. Om du velger å være sammen med han på fredagen og i stedetfor venninnene, kan det hende at stemningen blir litt uggen, ettersom du egentlig vil være et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...