linzi Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 heisann.. eg og typen min har vert i lag i snart tre år, og vi er begge 16 år.. til sommeren skal vi flytte inn sammen i ein leilighet.. Det eg er redd for er korleis det skal gå. han skal gå på heilt ny skule, med kun nye "jenter" og han har alltid vert med meg. er redd han blir lei av å komme heim til samme slappe "kjerringa". eg er ikkje i av dei jentene som er alltid oppdolla( sminkedokke, brunkrem, blond stritt hår, stramme bukser og topper)... er redd han vil prøve noke nytt.. att ikkje eg tiltrekker han lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Er du sikker på at dere ikke er litt unge til å flytte sammen da? Jeg prøver ikke å være moralist, jeg er ikke så gammel at jeg ikke husker hvordan jeg følte det da jeg var 16. Men dere har vært sammen i 3 år, altså siden dere var 13? For å være ærlig så vet jeg ikke om noen par som har klart og holde sammen fra de var 13, det blir som oftest til at en vokser fra hverandre, men alt dette vet du sikkert. Når det gjelder det at han skal gå på helt ny skole med nye jenter, så bør vel ikke det være noe problem? Ikke hvis det er deg han er glad i. Hvis han virkelig er glad i deg så kan andre jenter være så oppdollet de bare vil, han vil nemlig bare være med deg. Hvis ikke, så var det ikke meningen at dette skulle være, dessverre. Derfor spør jeg igjen om dere ikke er litt unge til å flytte sammen, ingen av dere har erfart skikkelig hva livet har å tilby, og det er veldig dumt å låse livet sitt for tidlig. Selv var jeg 19, og det og synes jeg var litt tidlig.En går glipp av så mye som en ellers kunne ha fått med seg. Da mener jeg ikke ONS, og hyppig bytting av type, men det å være single og skape seg et liv på egenhånd, ikke være avhengig av den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brommservice Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Du må tro på deg selv og dine egenskaper. Hans interesse for deg har jo vist seg å holde i tre år. Hvis du tror han vil gjøre noe "rart" ettersom han begynner på ny skole, må du holde kommunikasjonen oppe med ham.Når skolen er startet, bry deg om hva han opplever på skolen på en naturlig måte. Gi din kjærlighet til ham og vær deg selv. Ikke forandre på noe annet ved deg selv !, for å kompensere for en ny situasjon DU tror er kommet i stand. For det er kun ekthet som teller. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linzi Skrevet 16. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 16. mai 2003 takk for svar.. me har tenkt nøye gjennom å flytte ilag.. me har litt problemer i forholdet( men kem har kje det). me er begge ganske voksne for alderen, og har nesten kun venner som har langvarige forhold.. eg føler me er det perfekte par.. men eg blir så lett sjalu, og er redd det kan ødelgge masse.. men mehar no begynnt å planlegge møbler og slikt, så det skal no gå fint!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 16. mai 2003 #5 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg synes dere er temmelig unge for å flytte sammen. Dere burde bruke tiden deres på å være kjærester, ikke krangle om oppvask og klesvask. Selv om dere kjenner mange som er i lange forhold. Dessuten er det noe med å utvikle seg selv også, og bli sin egen person før man begynner å bo så tett innpå en annen. Du burde prøve deg litt i livet før du begynner å leke mann og kone. Selv om det er gøy å innrede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 16. mai 2003 #6 Del Skrevet 16. mai 2003 Hører hva du sier Linzi, om at dere er modne for alderen og har tenkt nøye gjennom det, er perfekte for hverandre etc. MEN i mine øyne er dere ALT for unge til å flytte sammen til tross for at overnevnte sikkert er tilfelle. Les Veslebråkas og Padmees innlegg mange ganger. Det er mye sant i det de skriver. Samboerskap et et STORT skritt å ta. Altfor stort i en alder av 16 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 16. mai 2003 #7 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg beklager at jeg kommer med et svar du neppe vil like. Men jeg tror rett og slett at dere er for unge til å bo sammen. Dette sier jeg på grunnlag av hvordan jeg og mine bekjente var da vi var 16, og det hadde neppe gått i lengden. Jeg vil råde dere til å bo hver for dere noen år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. mai 2003 #8 Del Skrevet 16. mai 2003 Hvilke foreldre går med på at ens 16åring skal flytte sammen med noen??? De ser ut til å ha gitt fanden i ansvaret sitt fullstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 17. mai 2003 #9 Del Skrevet 17. mai 2003 Hadde en venninne som flytta sammen med typen sin når hun var 16, han var 18. Det tæra ganske hardt på forholdet. Tingen er det at når en er så ung, blir det vanskelig å skulle forholde seg til en helt ny livsstil. Og det er det det innebærer når en flytter sammen. En er rundt hverandre stlre deler av døgnet, og bar det kan bli vanskelig i forhold. Man mister muligheten til å trekke seg tilbake for å få et pusterom. I noen tilfeller kan en rett og slett gå lei av hverandres selskap. Og det blir uungåelige krangler i begynnelsen. Økonomien blir lett stram, en krangler over arbeidsfordelig etc. Når du også sier at det er problemer i forholdet fra før, vet jeg ikke om det er så lurt at dere flytter sammen med en gang. Dere burde ta dere tid lit å jobbe med de problemene dere har først, for det kommer uansett mange problemer i begynnelsen av samboerskapet. Dersom ikke forholdet er sterkt nok da, kan det føre til at det går i stykker. Må bare råde deg til å vente til du føler deg trygg på forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 18. mai 2003 #10 Del Skrevet 18. mai 2003 Dere er veldig unge, er det noe å ha det så travelt med? Er enig med de over her som sier at dere bør sette samboerskapet på vent en stund. Nå er jeg ikke så voldsomt gammel selv, men årene på videregående er en periode der dere begge vil forandre dere. Mye. Derfor synes jeg dere skal vente en stund, særlig siden du skriver at dere har problemer i forholdet fra før. Gi hverandre litt tid til å modnes. Jeg mener ikke at dere skal gjøre det slutt, men at dere skal holde på litt av friheten hver for dere. Hvis ikke, risikerer dere å "kvele" hverandre. Hvis dere fortsetter å holde sammen og stadig er like glade i hverandre etter noen år til, er det selvsagt ikke noe i veien for å ta skrittet inn i samboerskap. Lykke til! Hilsen Ingeborg (samboer på tredje året) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noravind Skrevet 19. mai 2003 #11 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei! Det er sikkert ikke så kjekt å se at de fleste her mener at dere nok er litt for unge, men jeg må nok dessverre si meg ening i det de andre her skriver. Ja, jeg tror et forhold som starter i ung alder kan vare. Jeg ble sammen med min kjære da jeg var 16 år, og vi har vært sammen i 5 år nå. Men først da jeg var ferdig med gymnaset flyttet vi sammen. Da var jeg 19 år, og følte meg klar for samboerskap. Det har gått fint, men det er mye jobbing. Av og til tenker jeg at vi kanskje flyttet sammen litt for tidlig...For det er et stort steg å ta, og det er STOR forskjell på å være kjærester og det å være samboere. Jeg villle anbefalt å vente noen år. Dere kan jo være masse med hverandre selv om dere ikke bor i lag...Hvorfor har du/dere sånn hast? Du nevner du er littegranne sjalu. Kan det være grunnen til at dere flytter sammen, slik at du kan "holde et øye" med han? Jeg bare spørr fordi jeg synes det er ganske tøft gjort og ikke minst spesielt at to 16 åringer flytter sammen. Uansett ønsker jeg dere begge lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 19. mai 2003 #12 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har vært sammen med kjæresten min siden jeg var 16. Nå er jeg 20 og vi har nettopp flyttet sammen. Dere bør vente noen år til, selv om dere har vært sammen lenge er dere veldig unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 19. mai 2003 #13 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei. Må vel henge meg på resten. Synes dere er for unge jeg. Men det betyr ikke at jeg tror at dere "vil vokse fra hverandre". Tror ikke mennesker vokser fra hverandre jeg. Det er bare en fin måte å si at de har sluttet å kommunisere på. Selv om en utvikler seg forskjellig, har ulike interesser osv., kan man leve sammen likevel. Men du er som sagt ung. Dere har hele livet foran dere. Jeg synes dere bør bruke tid på å utvikle dere selv og være sammen med andre mennesker. Kan godt være at du vil angre senere hvis dere flytter sammen nå. Tror forholdet deres har godt av litt avstand en stund til. Sjalusi kan ødelegge mye. Du må stole på at du er den kjæresten din vil være sammen med. Det er dere to som er sammen, og han er glad i deg. Han kommer sikkert til å møte andre jenter som han liker. Han har jo guttevenner også. Men det er ingen vits i å bekymre seg for at han skal finne en "som er bedre enn deg". Ha tro på deg selv du. Han valgte jo deg! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå