MellonCollie Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har et digitalt videokamera fra JVC, og for å overføre data fra kamera til PC brukes det en FireWire-kabel. Tidligere har jeg overført alt til den bærbare PCen min, men den tok kvelden for en stund siden. Skulle nå sette meg ned og overføre litt til den stasjonære PCen min, men oppdager at her har jeg ingen FireWire-porter, kun vanlig USB. Så da er spørsmålet mitt - hva jeg gjør jeg? Må jeg kjøre en ny kabel med FireWire i ene enden og USB i den andre? Eller finnes det en slags "adapter"? Vil det bli forskjeller i kvalitet på overføringen, eller er det kun at det tar lengre tid?
Gjest En annen mann Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Det beste er nok å sette inn et firewire kort med en FW inngang. Sjekk f. eks ut www.hardware.no Her er et eksempel: Pinnacle FW kort Når det gjelder en overgangskabel (USB - FW) var det bla. en diskusjon på dette på: Norske Freakforum Litt lenger ned på den diskusjonen var det en link til følgende pinnacle "Media hub": Pinnacle Alt i alt ville jeg personlig gått for den første løsningen jeg nevnte, det er den billigste og vil nok gi best kvalitet vil jeg tro. Usb huben med innanger for en rekke videostandarder (inkl. FW) har jeg aldri forsøkt i virkeligheten, men siden videosignalet likevel må inn på usb-porten til syvende og sist kan det nok tenkes at dette vil gi noe dårligere kvalitet.
Gjest samson Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Så lenge signalet er digitalt, spiller det ingen trille kvalitetsmessig om det overføres via firewire eller USB.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå