Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tenkt å vokse leggene selv denne sommeren, mens bikinilinja skal jeg få ordnet hos noen profesjonelle.

Men har vært veldig uheldig tidligere med produkter jeg har kjøpt, kjøpte en gang noe fra veet, sånn kaldvoks klar på strips og den tok ikke med seg alt hår så måtte babere etterpå.

Jeg har også prøvd en sånn brazilian wax for underlivet, hvor det ikke skal brukes strips, men man skal rive i selve voksen når denne stivner, utrolig vankelig å få til, og opplevde å bare få løs noen remser/biter av voksen, mens det som satt fast i håret bare ble igjen.

Altså veldig vondt, uten noe resultat.

Så derfor spør jeg her, til å vokse leggene, hvilket produkt bør jeg bruke da?

Gjerne pris og, hvis dere vet, vil helst ha noe litt rimelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare prøvd Veet varmvoks og kalde xoks-strips, synes helt klart varmvoksen er best, selv om det blir mere søl. Billigere er det også. For min del er det for få strips i pakken, så jeg må skylle av og føne de tørre :fnise: (Har nå gjemt på gamle stripser).

En boks koster under 100 kr.

Jeg bruker å ta en ibux før jeg setter i gang..

En negativ ting er at etter noen dager begynner det å klø noe forfærdelig, uansett om jeg gjør det hjemme eller i salong. Noen som har et tips for å unngå dette?

Skrevet
En negativ ting er at etter noen dager begynner det å klø noe forfærdelig, uansett om jeg gjør det hjemme eller i salong. Noen som har et tips for å unngå dette?

Høres ut som du sliter med det samme som meg: allergi. Jeg tåler ikke veet, nair eller salongvoks. Har prøvd alle 3 og reagerer med kraftig kløe. Salongvoksen "tok helt av". Fikk forferdelig stygg hud, og en kløe fra en annen dimensjon. Heldigvis bare på armene og leggene. Tenk om jeg hadde brukt det et visst sted! :tristbla:

Så nå bruker jeg bare en blanding av sukker og sitron.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar:)

Da skal jeg ikke kjøpe de kaldvoksstipsene som jeg først hadde tenkt til. Så for meg at det sikkert var det enkleste også har de sånne på tilbud hos vita.

Men hvis det koster under 100 lappen for varmvoks så er ikke det noe dyrt heller.

Er det forskjellige tuper varmvoks hos vita, og følger stripsene med?

Ibux først ja, det var kansje ikke så dumt. Har du prøvd uten sånn at du vet at det hjelper?

Skrevet

Ja for min del hjelper ibux litt, men det er fortsatt vondt!

Strips følger med, men disse blir fort brukt opp, så jeg skyller av de, og føner de tørre :fnise:

Voksrester skylles enkelt av med varmt vann.

Det er også lurt å peele huden først, og ikke ha noe krem på!

Skrevet

Bruker Veet varm voks, koster godt under 100 lappen. Jeg bruker ikke de stripsene som følger med, synes ikke de er så gode å ta voksen med. Jeg bruker helst gamle jeans, klipper de opp i ønsket størrelse. Synes det tar voksen mye bedre, og "skånsomt".

Etter voksingen er det greit å bruke aloe vera på stedet man har vokset, det lindrer og klør så mye mindre. Den effekten varer i ca. 3 timer. Så jeg pleier å ta på kremen i to omganger med 3 timers mellomrom.

Lykke til med voksingen :-)

Skrevet
Så nå bruker jeg bare en blanding av sukker og sitron.

Hva mener du?

Skrevet

Den mest drøye voksen jeg har brukt er Nair Roll-on voks. Den kommer i en tube hvor jeg bare ruller voksen utover beina, slipper å varme den og bruke pinne til å smøre det utover. Så følger det med sånne strips.. Jeg har vokset beina mine tre ganger på en flaske til nå, det holder ihvertfall til en gang til..

Fant ikke noe bilde, men jeg kjøpte min på Vita.

Bilde av produkt som ligner

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Jeg har brukt sugaring fra Body shop.. Det er naturlig voks og vil kanskje hjelpe dem som får allergiske reaksjoner. Man kjøper også med tøystrimler til som man kan skylle i varmt vann og bruke om igjen..

Skrevet (endret)
Den mest drøye voksen jeg har brukt er Nair Roll-on voks. Den kommer i en tube hvor jeg bare ruller voksen utover beina, slipper å varme den og bruke pinne til å smøre det utover. Så følger det med sånne strips.. Jeg har vokset beina mine tre ganger på en flaske til nå, det holder ihvertfall til en gang til..

Fant ikke noe bilde, men jeg kjøpte min på Vita.

Bilde av produkt som ligner

Veet hadde også en sånn en husker jeg. Har brukt den også. Men føler likevel at den på krukken er mer drøy i bruk.

Voksen man påfører skal være i så tynt lag som mulig. Det gir best resultat, synes jeg, og man kan bruke "stripsene" flere enn en gang etter hverandre.

Jeg bruker ikke spatelen som følger med krukken, synes ikke den er så fin i bruk. Bruker heller en "smørekniv" for å smøre på voksen, og mye lettere å få til et jevnt og rimelig tynt lag. Synes ikke det er så sølete heller.

Forresten, bruker "ansikts damper" (heheh vet ikke helt hva den heter), for å holde voksen varm gjennom hele prosessen, istedet for å løpe frem og tilbake til mikroen. Det sparer tid, og bedre flyt :-) (mindre søl)

Endret av fager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...