Gå til innhold

uspesifiserte reiser

Anbefalte innlegg

Gjest turist
Skrevet

hvordan er det og reise uspesifisert? har dere noen gode og dårlige erfaringer og dele?

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg har aldri reist uspesifisert men jeg har jobbet som guide og vet veldig mye om det. Man kan enten ha skikkelig flaks å komme til et fint hotel eller skikkelig uflaks å komme til det møkka hotellet. Man bør nok tenke seg om før man bestiller en sånn reise. Fordelen er at det er billig! Jeg ville aldri reist uspesifisert. Jeg liker å vite åssen hotel jeg skal reise til på forhånd.

Skrevet

Jeg og en venninne reiste uspesifisert for 4-5 år siden, til Tenerife.

Vi kom til ett hotell som var ett stykke utenfor by og strand, men ett fantastisk hotell! Vi tok taxi eller hotellbuss inn til byen. Absolutt ingen dårlig erfaring. Og vi fikk turen _veldig_ billig, rundt 1000,- kr pr pers.

Har en annen venninne som reiste uspesifisert til Parga (hellas) i fjor, og de var litt mer uheldig, de ble plassert på ett (virket som) nedlagt hotell utenfor byen. Det var veldig slitt og støvete, så mye tydet på at dette var ett hotell som vanligvis ikke var i bruk.

Tror dette kan slå begge veier, men alt i alt har jeg hørt mest posisitve opplevelser med dette.

Blir det helt ille skal man kunne "betale seg opp" til ett annet hotell og evt forsøke å bytte.

Skrevet

Jeg har reist uspesifisert flere ganger med stor suksess. Du kan reise uspes feks tenerife sør (noe som sikrer deg sol) eller feks Burgaskysten, fint overalt der omtrent. Du kan reise uspes med basseng. Da får du ofte et flott hotell.

Om du skulle ende på et hotell som er direkte pyton så kan du bare betale litt så får du bytte så fremst det er plass og mulighet for det.

Jeg reiser uspes utenfor sesongen. Jeg ville ikke gjort det i juli mnd.

Har man ikke barn og bare seg selv å tenke på hadde jeg ikke nølt et sekund. :)

Skrevet

er snakk om i mai og mest sanynlig hellas. og er 2 voksene.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har reist upeifisert flere ganger og med ulike reiseselskaper. Har alltid vært heldig og havnet påhoteller med bra standard. Og om en reiser utenom sesong, sånn som dere gjør, så er det bare å bytte hotell (mot et lite tillegg) om dere ikke skulle bli fornøyd.

Skrevet

Har reist uspesifisert to ganger med Helten min og vi var strålende fornøyd (Kreta og Korfu). Den ene gangen: Noen andre fra flyslipp gjorde samme som oss og havna på samme hotell og var skikkelig misfornøyde. Hotellet var ikke gærent, men de hadde veldig mye å klage på (sterk kaffe, treg betjening, for lite basseng, dårlig uteliv og selvfølgelig-kan etterhvert ikke unngås da- sur betjening på hotellet (da måtte vi flire). Tror opplevelsen er i stor grad resultat av forventningene. Og på måten dere isammen takler ting som ikke går som antatt på. Om du er realist så vet du at de uspesifiserte turene er reiser som ikke blir solgt til full pris, av forskjellige grunner (lavsesong/usentralt/dårligere fasiliteter, eller rett og slett avhengig av 'hot eller not' eller været her hjemme). Betaler de på det flotte nabohotellet dobbel pris- ja så fortjener de vel også vesentlig bedre rom. Så hvis du er avhengig av at spesielle faktorer er på plass, bestiller du spesifisert. Om du klarer deg fint med at strand er innen grei rekkevidde, at du har seng, dusj, forelska reisefølge, godt og varmt vær, åpent sinn og medbragt vinopptrekker så er jeg rimelig sikre på at dere får en fortreffelig ferie;))

• 2 uker senere...
Skrevet

Kreta , Elunda uspes, kr 989, for 1 uke, fikk leilighet, helt grei.

Standar terningkast 3. Ikke betal mer for så lite.

Vi var bare opptatt av hverandre og

kom rett etter høysesongen, veldig romantisk!

Standaren er ikke høy selv om de skriver det i Spania, Hellas osv...

. For en billig penge er det greit, men over 1500 kr forventer jeg mer.

Det er heller ikke ofte det er sandstrand, heller bare rullestein, og uten basseng blir det ikke mange minutter bading hver dag.

Men som sagt; billig penge, lite forventninger

Gjest Pupsilure
Skrevet

Vi reiste uspesifisert til egypt med et barn. Innbiller meg at vi fikk et bra hotell nettopp fordi vi hadde med ungen. Dette var også utenom sesongen. Ville aldri gjort det i fellesferien. Vi betalte 2000 pr person.

Det skal nok være veldig billig for at jeg gjør det igjen, for man vet aldri hva man får.

Gjest Gjest
Skrevet
hvordan er det og reise uspesifisert? har dere noen gode og dårlige erfaringer og dele?

Jeg og mannen min reiste uspesifisert til Sharm i Egypt en gang, og bodde da på et flott hotell uten strand, men med shuttlebuss til stranden. Pris? Et par tusenlapper pr. pers for en uke.

Skrevet

Har reist uspes et par ganger på sommeren og vært heldig tror jeg... Det går greit å gjøre det hvis du ikke er så kresen.

Skrevet

Jeg og en venninne reiste tidlig i juni til Kypros for 600-700 kr. Vi var forberedt på absolutt alt så vi var superfornøyde da vi fikk en stor to-roms leilighet i Ayia Napa :)

En kollega reiste uspesfisert med kjæresten til Parga og måtte dele leilighet/bad med et annet par den første uken, og to jenter fra Danmark i uke to. Det hadde jeg ikke taklet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...