Gå til innhold

Kazaa

Megan

Anbefalte innlegg

Laster ned musikk fra Kazaa, og deler musikkfilene mine med resten av folket. Men nå har jeg fått så utrolig mye musikk at andre som laster fra meg tar veldig mye kapasitet. Har prøvd å "slå av" det å dele filene mine, men uten å lykkes. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...takk skal du ha! Tenkte faktisk ikke på å søke, men den som leter finner...Vet du om det ble noen enighet rundt spørsmålet om kapasiteten blir svekket ved up-loading og down-loading?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det ble vel ikke noen enighet. Men jeg merker selv at hastigheten går ned på nedlastinga, hvis noen laster opp samtidig. Men det er vel litt avhengig av hastigheten på linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En tommelfingerregel er at man kan trenge returkapasitet inntil 10% av det man har til nedlasting. Dette fordi hver mottatte pakke vanligvis skal "kvitteres for" med en ACK(nowledge)-pakke, som heldigvis er mye mindre.

Altså: Hvis man har Telenor ADSL med hastigheten 1024/256 (1024 kilobit/sek nedlasting, 256 kilobit/sek opplasting), vil fullt trøkk på nedlastingen generere ca. 102 kbit/sek med opplastingstrafikk. Resten kan andre trygt forsyne seg av.

I KaZaA kan man bestemme hvor mye båndbredde de som laster ned fra deg har lov til å bruke. I tilfellet ovenfor burde innstillingen "128k" (128 kbit/sek) gjøre at andres nedlastinger ikke er merkbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...