Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 25
Skrevet

Jeg møtte en jente for ikke så lenge siden, og ble veldig betatt av henne. Hun var pen, morsom, tilsynelatende intelligent, vi hadde god kjemi, og jeg gledet meg virkelig til hver gang vi skulle møtes.

Helt til jeg en dag snakket med henne på MSN. Hun skrev helt grusomt! Og det var ikke snakk om dysleksi eller noe lignende; det var åpenbart at hun ikke en gang prøvde. Hun strødde om seg med skriftlig dialekt, "koz, klemz og nuzz", grove skrivefeil og fjortisslang.

Kort og godt var det det mest avtennende jeg har opplevd i hele mitt liv.

Synes dere jeg er overfladisk som mister interessen på grunn av slett språk? For all del, jeg mener ikke at jeg skriver perfekt selv, men jeg prøver i hvert fall så godt jeg kan.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du har jo møtt henne i virkeligheten og likte henne, så om hun "slurver" når hun skriver, så er vel ikke det noen krise?

Om det er så viktig for deg, så får du ta det opp med henne.

Gjest Casey
Skrevet (endret)
Jeg møtte en jente for ikke så lenge siden, og ble veldig betatt av henne. Hun var pen, morsom, tilsynelatende intelligent, vi hadde god kjemi, og jeg gledet meg virkelig til hver gang vi skulle møtes.

Helt til jeg en dag snakket med henne på MSN. Hun skrev helt grusomt! Og det var ikke snakk om dysleksi eller noe lignende; det var åpenbart at hun ikke en gang prøvde. Hun strødde om seg med skriftlig dialekt, "koz, klemz og nuzz", grove skrivefeil og fjortisslang.

Synes dere jeg er overfladisk som mister interessen på grunn av slett språk?

Jeg kan ikke si annet enn at jeg har opplevd det samme som deg selv, og reagerte som deg: syntes det var fullstendig avtennende med dårlig språk og koz'er og klemz'er. Selv om jeg likte ham først, begynte bildet å bli kraftig bleknet da jeg oppdaget hans forhold til språket, både muntlig og spesielt skriftlig. Jeg synes ikke det er overfladisk, det er da en ærlig sak.

Endret av Casey
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Enig i at du bør ta det opp med henne, hvis du likte henne i virkelighetens verden. Kanskje er det bare en uvane hun har lagt seg til.

Ellers skjønner jeg faktisk hva du mener. Jeg kan også bli litt avtent av gutter som slett ikke kan skrive. Jeg vil ikke tenke sånn, men klarer bare ikke la være.

Skrevet

Absolutt en ærlig sak det der. Er sånn selv, men jeg pleier skrive med menn før jeg treffer dem som regel da. Og, menn som kan virke interessante, men som skriver som om de nettopp har startet på ungdomsskolen, på dialekt som man ikke forstår så mye av og da disse klemZ'er og koZ'er osv. Da settes jeg i revers og blir ikke bedre kjent med denn emannen.

Kan hende det er overfladisk - jeg vet ikke, men, det er nå slik jeg er (og tydeligvis du også).

Skrevet

Koz, klemz, nuzz osv er veldig avtennende! Jeg blir like overrasket hver gang en gutt bruker disse "ordene", og må vel innrømme at det kan gjøre at jeg mister interressen... Sikkert fordi det virker veldig barnslig.

Skrevet

Jeg er sånn selv..

Tror ikke jeg har opplevd at jeg fallt for noen for så og oppdage at de ikke kan skrive, men motsatt.

De jeg kjenner fra før som ikke skriver bra, er bare venner.

Når jeg skriver med noen før jeg treffer dem og de skriver dårlig, har jeg automatisk ikke store forventningene når jeg treffer dem. Ser på de som mindre smarte enn andre.

Vet det høres heeeelt bak mål ut, men det er bare sånn.

En venn av meg skriver ikke så bra, men han er vel ikke noe mindre smart enn gjennomsnittet.

Men av en eller annen grunn har jeg enda ikke truffet noen som skriver kjempe dårlig, som det klaffer skikkelig med.

Tror det har noe med at den "typen" jeg kunne fallt for, skjelden skriver feil.

På grunn av personligheten, så passer det skjelden på en måte..

Gjest LEI MEG
Skrevet

Hei hei Blir sjikkleig lei meg jeg.

Er ikke glad i å skrive, har alltid hadt mange skrivefeil, spesiellt med dobble konnsonanter.

Har beg å studere nå (ved siden av jobb). og får karakteren 6 i matte, fyssik og kjemi. Ser ikke på meg selv som mindre innteligent selv om jeg sliter med rettskrivingen.....

Leit hvis folk skal se på meg som dum... :tristbla:

Gjest LEI MEG
Skrevet

......Og har en veldig stygg håndskrift, bokstavene ser ut som "kråkeføtter".....

Gjest Cascabel
Skrevet
Hei hei Blir sjikkleig lei meg jeg.

Er ikke glad i å skrive, har alltid hadt mange skrivefeil, spesiellt med dobble konnsonanter.

Har beg å studere nå (ved siden av jobb). og får karakteren 6 i matte, fyssik og kjemi. Ser ikke på meg selv som mindre innteligent selv om jeg sliter med rettskrivingen.....

Leit hvis folk skal se på meg som dum... :tristbla:

Det var vel neppe dysleksi som var temaet, men rett og slett slurv og msn/fjortiss-språk.

Skrevet

Hehe, minner meg om! En fyr jeg kjenner er veldig seriøs og voksen osv. Men her en dag skulle jeg prate med ham på MSN og det haglet med grusomme smileys, animerte bokstaver, lange setninger uten komma og spørsmål uten spørsmålstegn. What? Det var som en helt annen person.

Skrevet

Mannen min skrev klemz EN gang. Ga han beskjed med en gang om at det var vi altfor gamle til og at det var totalt turnoff for meg.

Har ikke sett noe mer til det. :)

Gjest Tigress
Skrevet

Kunne ikkje vore saman med ein som ikkje kunne skrive, det er så lite sexy...

Skrevet

Kort og godt var det det mest avtennende jeg har opplevd i hele mitt liv.

Synes dere jeg er overfladisk som mister interessen på grunn av slett språk? For all del, jeg mener ikke at jeg skriver perfekt selv, men jeg prøver i hvert fall så godt jeg kan.

Jeg forstår deg, og jeg hadde reagert på det samme!! Jeg kjenner mange som syns at folk burde vite at kanskje skrives med k når de er over 20 år, og som helt klart irriterer seg over dette. Har de dysleksi blir det en helt annen sak.

Dere ser jo bare hvor ofte noen slenger ut sin frustrasjon på KG angående skrivefeil :fnise:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg hadde også skygget banen om en mann skrev sms-språk.

Skrevet
Kunne ikkje vore saman med ein som ikkje kunne skrive, det er så lite sexy...

Har tenkt det samme.

Skrevet

Enig med TS, men det er nesten verre når en mann gjør det, ihvertfall i voksen alder.

Skrevet

Har ikke tenkt over det før, men det språket er kanskje litt turnoff ja.. Skjønner deg TS, men håper ikke du bare kuttet henne ut på den måten de fleste menn gjør, bare slutte å svare på mld etc. .. Og hvis du likte henne kunne du vel bare heller sagt at du syns det er turnoff at hun skriver som en 14tiz? :fnise:

Skrevet (endret)

Enig i at det er turnoff med menn som ikke kan skrive, dessuten er det jo og "rart" når menn skriver "koz og klemz - fjortisspråk". Nå er det jo slik at det er ei jente som i dette tilfellet ikke kan skrive da, og det er kanskje mer naturlig for jenter å bruke litt fjortisspråk når de skriver.. ? Uansett mener jeg og at det er forskjell på folk slurver og bruker dårlig norsk, enn folk som har problemer med rettskrivingen. (Nå skal det sies at min rettskriving ikke er helt hundre den heller... ) :sprettoy:

Endret av Sanasol.
Skrevet

Dersom skriveproblemene skyldes dysleksi synes jeg ikke det gjør noe.

I TS sitt tilfelle skyldes det rett og slett slurv, og et annet syn på hvordan det er greit å kommunisere.

Kommunikasjon er jo en av mange ting som avgjør om du liker et menneske eller ikke. Så jeg synes det er en ærlig sak at du har problemer med sms- og fjortis-språk. Det hadde ikke akkurat vært noe pluss i boken hos meg heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...