Gå til innhold

Så lurt!!!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Men kanskje gammalt nytt for de fleste??

Jeg er ikke noe flink til og koke grøt, og igjen svidde den seg i bunnen på kjelen! :evil:

Så i noen dager nå har jeg pøst på med glovarmt vann og zalo, og skrubba som en gal.

Helt til mamma sa at jeg kunne koke opp litt vann og ha i ei god skje med bakepulver! Dette ville da funke!

Så da prøvde jeg det- og voila!!!! Kjelen ble ren på null komma nix!

Men, mulig dette er gammelt nytt for dere..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et annet alternativ er å fylle den med vann og ha i oppvaskmaskinpulver. samme effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plumbo-dronningen forfekter igjen nytten av dette åååå.... så undervurderte husholdningskjemikaliet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusenfryd: Hva tror du er best for naturen - plumbo eller bakepulver.... Plumbo bør brukes i tette avløp, og ikke noe mer, det er skikkelig dritt for naturen å håndtere... FY! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Bakepulver i litt vann er også supert i termoser/termokanner som er blitt stygge i bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusenfryd: Hva tror du er best for naturen - plumbo eller bakepulver.... Plumbo bør brukes i tette avløp' date=' og ikke noe mer, det er skikkelig dritt for naturen å håndtere... FY! :ler:[/quote']

Hmmm.... *tenker*... joda, jeg vet at det ikke er så bra for naturen :oops: men jeg bruker aldri klor og bare et par flasker sjlamiakk i måneden - jeg kunne vært mye verre... hjelper det?

Spøk tilside - jeg vet det, og bruker ikke så mye nå lenger. Men i gryter trenger man ikke mange kornene altså.

Bruker du mye maskinoppvaskpulver...? Neida, dette er ikke en konkurranse, men det er mange som er verre, for å si det sånn. Og det er ikke noe forsvar, jeg vet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulver i litt vann er også supert i termoser/termokanner som er blitt stygge i bunnen.

Da funker det sikkert på Mannens snart igjengrodde kaffe termos ("Ikke vask den! Det smaker ordentlig kaffe når termosen min er nærmest svart inni!!")

Hmmmm......kanskje den smaker bedre med rein termos???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man kan jo også koke grøten i kjele med teflonbelegg, da skal det mye til for å brenne seg! Det har reddet meg, som før svidde fast grøten nesten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet er at folk bruker for høy temperatur.

Kok opp grøten og la den koke 5 min under omrøring.

Skru av platen og la den trekke ferdig.

Voila: ingen bruk for hverken bakepulver eller noe annet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

... og hvis du koker grøten opp mens du rører, løfter gryten når den koker, skrur ned varmen og legger 3-4 50-øringer på plata før du setter gryta ned igjen, ja så pleier det heller ikke å svi seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat basert på melk burde koker i teflon eller aluminium-kjele.

Det svir seg ikke da, og det skal jo ikke fosskoke heller, bare putre bittelitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt god nytt av oppvaskmaskin-pulver, men etter å ha lest tråden her overveier jeg å gå over til bakepulver, for det er vel sikkert mer miljø-vennlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker grøt i en titan-kaserolle. Den er litt dyrere enn andre kaseroller, men den er verd pengene! Ikke noe problem å vaske den etter å ha kokt grøt. Holder med varmt vann og litt zalo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Tusenfryd! Hvordan klarer du å bruke et par salmiakkflasker i måneden? Høres utrolig mye ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også "oppdaga" salmiakk nå. Før har jeg brukt masse rare såper, og jobba fælt med en del ting før det ble rent. Men nå har jeg vaska et helt ufattelig møkkete hus før vi skal flytte inn, og salmiakk er bare helt magisk effektivt! Så jeg tror forbruket mitt av andre rare såper kommer til å gå kraftig ned nå, og salmiakkforbruket tilsvarende opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...