Gå til innhold

Cellulitter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor stort turn-off syntes dere gutta det er om jenter har cellulitter? Dersom dere på stranda ser ei relativt velbygd dame, men som har litt cellulitter, vil dama ikke lenger være attraktiv på grunn av disse?

Overdriver vi jenter når vi er så opphengte i disse bulkene? Eller er de virkelig så motbydelige som journalistene skal ha det til? Man må vertfall være glad for at man ikke blir fotografert og hengt ut på nett selv om man er så uheldig at man har dem..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gutt92
Skrevet (endret)

Celluliter.. ? Hva er det egentlig ? Sånne greier som ser ut som strekkmerker, eller er det når det er sånn skjolder eller hva det nå kalles ?

Men uansett, når jenter klager på celluiter på bilder og sånn, så ser ihvertfall ikke jeg noe feil med den jenta på bildet;)

F.eks var det en tråd på diskusjon.no, om hva man regner som perfekt kropp.

jeg postet dette bildet, fordi jeg synes hun har en helt utrolig kropp : http://www.bergproperties.com/blog/wp-cont...an_bikini_3.jpg

En av kommentarene ( fra en jente selvfølgelig) var " Syntes hun hadde en grei overkropp, men litt for mye cellulitter på lårene..."

Wtf ? Ser ikke noe rart på lårene hennes jeg... =/

Tror nok dere overdriver alt sånt VELDIG kraftig.

Endret av Gutt92
Gjest pjanola
Skrevet
Celluiter.. ? Hva er det egentlig ? Sånne greier som ser ut som strekkmerker, eller er det når det er sånn skjolder eller hva det nå kalles ?

Men uansett, når jenter klager på celluiter på bilder og sånn, så ser ihvertfall ikke jeg noe feil med den jenta på bildet;)

Nå ble jeg litt letta :)

Trodde først det var meg som hadde misforstått noe ettersom jeg aldri har hatt inntrykk av at dette er et stort problem for menn. Det er en floskel, men en god en: skjønnhet kommer innenfra. Faktisk.

Gjest Gjest
Skrevet
Celluliter.. ? Hva er det egentlig ? Sånne greier som ser ut som strekkmerker, eller er det når det er sånn skjolder eller hva det nå kalles ?

F.eks var det en tråd på diskusjon.no, om hva man regner som perfekt kropp.

jeg postet dette bildet, fordi jeg synes hun har en helt utrolig kropp : http://www.bergproperties.com/blog/wp-cont...an_bikini_3.jpg

En av kommentarene ( fra en jente selvfølgelig) var " Syntes hun hadde en grei overkropp, men litt for mye cellulitter på lårene..."

Wtf ? Ser ikke noe rart på lårene hennes jeg... =/

Men hun der hadde jo ikke celulitter!!

Cellulitter er "bulker" i huden...Her er et bilde, men jeg vil ikke si at hun her hadde så mye cellulitter http://www.adressa.no/multimedia/archive/0...hud_706333f.jpg

Og her er et annet bilde...her ser du tydelig hva cellulitter er...

http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00..._Ca_568113p.jpg

Gjest Gutt92
Skrevet

Ok, det siste bildet må jeg si at ikke var særlig fint.

Men greia er jo at dere jenter tydeligvis TROR at dere ser sånn ut, når dere har kjempefine lår :) Har aldri sett en ung jente eller dame med sånne lår på stranda eller no. Og hvis en jeg liker skulle hatt celluliter, så hadde det heller ikke hatt noe å si !

Skrevet (endret)

Jeg tror at svarene fra gutta i denne tråden er representativt for den mannlige befolkningen - mange vet ikke hva "appelsinhud" og "cellulitter" er for noe! Min samboer aner ikke hva det er, og han er 28 år gammel og har sett et par kvinner i sin tid ;) Dette er en ting vi kvinner overdriver noe enormt, tror jeg. Jeg tror ikke mange menn ville bli avtent på en kvinne kun basert på at hun har cellulitter. Takk for gutta svar i denne tråden, det er oppmuntrende lesning! Tro nå om vi jenter kunne ta til oss dette ...

Edit: Så nå nettopp at det bare var én gutt.

Endret av Harlekin
Gjest Gjest
Skrevet
Ok, det siste bildet må jeg si at ikke var særlig fint.

Men greia er jo at dere jenter tydeligvis TROR at dere ser sånn ut, når dere har kjempefine lår :) Har aldri sett en ung jente eller dame med sånne lår på stranda eller no. Og hvis en jeg liker skulle hatt celluliter, så hadde det heller ikke hatt noe å si !

HE HE, grunnen til at du ikke har sett disse på stranda, er nettopp fordi jenter med mye cellulitter unngår alt som heter strand.

Skrevet
HE HE, grunnen til at du ikke har sett disse på stranda, er nettopp fordi jenter med mye cellulitter unngår alt som heter strand.

Eller fordi cellulitter ikke synes på mils avstand, og egentlig ikke før man begynner å se etter dem ...

Gjest Gutt92
Skrevet

Eller fordi cellulitter ikke synes på mils avstand, og egentlig ikke før man begynner å se etter dem ...

OG fordi dere tydeligvis tror at dere har veldig synlige celluliter, mens de antageligvis er mikroskopiske, og antageligvis ikke sånn som på det andre bildet ;) Akkurat som dere kan tro at dere er feite, når magen deres er helt flat, og dere tror at den buler utover.. :fnise:

Skrevet
OG fordi dere tydeligvis tror at dere har veldig synlige celluliter, mens de antageligvis er mikroskopiske, og antageligvis ikke sånn som på det andre bildet ;) Akkurat som dere kan tro at dere er feite, når magen deres er helt flat, og dere tror at den buler utover.. :fnise:

Dette er nok riktig for mange! Men jeg tror (og håper) likevel at det fleste har et realistisk bilde av seg selv, og skjønner at andre ikke skanner hvert lille område av kroppen for å finne 5 feil ... :fnise:

Skrevet
Hvor stort turn-off syntes dere gutta det er om jenter har cellulitter? Dersom dere på stranda ser ei relativt velbygd dame, men som har litt cellulitter, vil dama ikke lenger være attraktiv på grunn av disse?

Overdriver vi jenter når vi er så opphengte i disse bulkene? Eller er de virkelig så motbydelige som journalistene skal ha det til? Man må vertfall være glad for at man ikke blir fotografert og hengt ut på nett selv om man er så uheldig at man har dem..

Nesten alle damer har cellulitter, så menn som ikke tåler det bør heller konvertere til homoseksualitet.

Jeg bryr meg ikke ;-).

CD

Gjest Gjest_Sara_*
Skrevet

Jeg synes kvinner degraderer seg selv ved å i det hele tatt stille denne type spørsmål. Gi blaffen i denne typen bagateller, akkurat som menn gir blaffen i sine små "feil". Ved å stille spørsmål ved kroppen din gir du altfor mye makt til mannen. Vær stolt av den du er!

Gjest Mann 24
Skrevet

Jeg vet godt hva cellulitter er, men i normale doser har det ingen betydning.

Skrevet

Håper du tuller nå?

Hvem bryr seg egentlig?

Skrevet (endret)

Cellulitter er jo helt helt vanlig, så ville tro at de aller fleste gutter vet hva det er... Hvor mange av dem som bryr se om det er en annen sak!

det er jo også i en del tilfeller genetisk om jenta får cellulitter eller ikke.

Jeg er 20 og må innrømme at jeg har ikke helt perfekt kropp. Har noen cellulitter og strekkmerker som jeg gjerne skulle være foruten i min unge alder. Men hvis en gutt ikke liker meg fordi jeg har cellulitter så er det like greit, for sånne gutter er ikke jeg interresert i :)

Endret av IloveNY
Gjest Gjest
Skrevet
Cellulitter er jo helt helt vanlig, så ville tro at de aller fleste gutter vet hva det er... Hvor mange av dem som bryr se om det er en annen sak!

det er jo også i en del tilfeller genetisk om jenta får cellulitter eller ikke.

Jeg er 20 og må innrømme at jeg har ikke helt perfekt kropp. Har noen cellulitter og strekkmerker som jeg gjerne skulle være foruten i min unge alder. Men hvis en gutt ikke liker meg fordi jeg har cellulitter så er det like greit, for sånne gutter er ikke jeg interresert i :)

Hva mener du med " har noen cellulitter"? Er det sånne små? Selv har jeg cellulitter flere steder. Det er mest synlig på fremsiden av lårene, på baksiden av lårene, og litt på rumpa. Disse viser når jeg står, dvs de er synlige selv om jeg ikke kniper på de. Og de er ganske store...Rekker fra kneet og helt opp til lysken, på begge lår. Ikke særlig pent!!! Og jeg skjemmes....prøver forbrilsk å følge alle råd, men ser ikke ut som det hjelper. Så nå vurderer jeg faktisk å begynne med noe mer ulovlige greier, bare for å få bukt med det. Jeg er i begynnelsen av 20 årene...

Man hevder at alle har cellulitter, men de cellulittene som " kjendisene " har i følge Se og hør, etc, ja de vil jo jeg kalle helt UBETYDELIGE!! Det er jo så og si ikke cellulitter i motsetning til mine. Jeg ser vel slik ut nesten som hun på det bildet.... og jeg er ung. Er det rart jeg sliter??? dET NYTTER IKKE Å overse slikt når det er så omfattende. Det blir det samme som å si til en kvinne som har hatt brystkreft at hun bare må avlegge seg det komplekset med at hun mangler bryster.... Det må være lov i dag å ha komplekser, og handle derretter...

Skrevet
Man hevder at alle har cellulitter, men de cellulittene som " kjendisene " har i følge Se og hør, etc, ja de vil jo jeg kalle helt UBETYDELIGE!! Det er jo så og si ikke cellulitter i motsetning til mine. Jeg ser vel slik ut nesten som hun på det bildet.... og jeg er ung. Er det rart jeg sliter??? dET NYTTER IKKE Å overse slikt når det er så omfattende. Det blir det samme som å si til en kvinne som har hatt brystkreft at hun bare må avlegge seg det komplekset med at hun mangler bryster.... Det må være lov i dag å ha komplekser, og handle derretter...

Om du mener cellulitter kan sammenlignes med et fjernet bryst er det ikke mye rart at du sliter nei. Sjokkert!

Skrevet

Nå er jeg bare 17 da, så om jeg kommer til å få celulitter en dag, det vet jeg ikke. Men etter min erfaring, så er jenter mer kritisk til utseende enn nødvendig.

Selv så vet jeg at jeg har en bra kropp, men føler for tiden at jeg har fått bulede mange og alt sånt, mens kjæresten min sier jeg er kjempesexy og at han ikke vil forandre noenting...? Så da er det vel bare jeg som er hysterisk og påvirket av kroppsbildet som er i dagens samfunn?

Det er nok det som er greia blant mange jenter/kvinner. Litt celulitter gjør ingenting, akkurat som at en litt chubby mage på gutten ikke gjør noe. Dårlig sammenligning ja, men kom ikke på noe bedre, så..

Gjest Gjest_London_*
Skrevet

Jeg synes det er bra at jenter pynter seg, sminker seg, og tar litt vare på seg selv, men jeg synes samtidig at det er helt ok at dere jenter er bekymret for vekta og cellulitter.

Pene jenter med selvtilliten på topp har aldri vært noe tiltrekkende på meg ihvertfall.

At dere er litt ydmyke og beskjedne pga innbilte svakheter er bare sjarmerende, dere er jo så deilige uansett, enda bra dere ikke vet hvor deilige dere egentlig er!...synes nå jeg da.

Skrevet

Nesten alle damer har cellulitter, så menn som ikke tåler det bør heller konvertere til homoseksualitet.

Jeg bryr meg ikke ;-).

Nok av gutter som er overfladiske og som dumper jenter pga "feil" vi har, så det er VELDIG fint å lese at det finnes gutter som ikke bryr seg om sånt.

Har selv cellulitter, hater at de er der, men når man leser sånt og vet at det finnes gutter som ikke bryr seg, hjelper det veldig på til å tenke at vi heller ikke skal bry oss så mye om at de er der.

Takk til gutter som ikke bryr seg!! :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...