Gå til innhold

pent brukte pupper...

jordbær

Anbefalte innlegg

Hvis du går i en undertøysbutikk, kan de sikkert hjelpe deg med å finne en minimizer BH. Jeg viste bare et eks...

Piglet

Eeeh... nå er det vel egentlig jeg som har rettigheten til de puppene??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeeh... nå er det vel egentlig jeg som har rettigheten til de puppene??? :ler:

Japåkker.. Hva får jeg ha på dem til 17.mai? Eller henter du dem før den tid? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er greit at du har dem på 17. mai. Sålenge det ikke kommer nye "skader", "skavanker" og ikke minst håndavtrykk på dem til jeg skal ta over. Vi får bli enige om overleverings-tidspunktet serere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke om utvidelse av bunader.

Jeg har en gammel nordmørs bunad. Har gått i arv siden min mormor. Men på et tidspunkt var det klar at jeg ikke passet lenger.

Problemet mitt begynte når bunaden hang i Oslo og jeg bodde i Bergen - og vi skulle i bryllup i Vestfold.

Prøvde bunaden torsdag kveld - den var for liten.

Hva gjør man? Jo legger den ut fredag kveld. Ja, det var litt stress, men jeg fikk lagt ut hele bunaden på en kveld.

Min bunad har liv og stakk. Stakk med MASSE folder og liv med heldigvis litt å gå på.

Så alt er mulig, bare ha litt tolmodighet og et par synåler.

Skulle gjerne ha hjulpet deg, men det er kanskje litt langt unna....? ;-)

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jepp, for dem som har litt peiling (og en bunad som har litt å gå på) så er det mulig. som sagt, min bunad har nesten dobbelt med stoff i overdelen, fordi alle mente at jeg kommer til å trenge det (for øyeblikekt holder det emg god og varm) fordi jeg umulig kunne forbli så slank resten av livet. Det stemmer sikkert. Enn så lenge går jeg inn i den, men den er ikke så vid som den var (Så er det jo da altså 9 år siden!) Strammer litt over brystet ja, men ikke så mye at det er et problem å få lukket den. Sambo skal få hjelpe meg å få den på på lørdag, og jeg skal bli så fin så. Tipper det jeg, at når vi har fått vårt første barn, da må det sys litt på den. 3 måneder etter en fødsel går jeg UMULIG inn i en bunad sydd til meg som konfirmant (og da er det jo barnedåp, og da er jo bunad en selvfølge) Tipper at både mage og pupper trenger mere plass da ja. Men, siden jeg ikke engang prøver å bli gravid enda, så er ikke det et problem akkurat i år....

Men, det er fornuftig å lage en bunad med litt å gå på. Ser at de som sydde noen av mine tanters bunader har klippet av alt stoffet så knapt at der ikke er noe som helst å gå på, under armene f.eks (eller har latt der være stoff, men ikke for eller kantebånd. Min er foret helt ut, og mde kantebånd helt ut. Den er laget for å sys ut. (Men, stakken kan ikke bli noe lengre enn det den er trur jeg, den er ganske på max. Men, jeg blir vel ikke lengre uansett. synes den er LITT lang, men det er fordi jeg har flate sko nå, ikke med hel slik de opprinnelige jeg hadde (de ble ødelagte...) Etterhvet, når økonomien tillater det, så skal jeg kjøpe nye bunadsko, med hel, i passe størrelse (de jeg har nå er for store. De er ikke kjøpt til meg, men jeg fikk dem (de var kjøpt til ei venninne av emg, men hun hadde vokst av dem allerede før hun skulle begynne å bruke dem, så de ga dem til meg, jeg som "hadde så små føtter", jepp, jeg har aldri vokst inni dem, de er fortsatt minst ett nummer for store....))

Men, en bunad bør kunne sys ut (og inn) ja. Det er jo tross alt et plagg man kan ha resten av livet, kanskje skal den arves til en senere generasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sydde bunad til meg til konfirmasjonen. Med et midlertidig liv, skulle få MITT liv når puppene var "ferdig utvokst", som hun sa...

Joda, fikk vel eget liv som passet bedre da jeg var 17 tror jeg - med muligheter for å sy ut... Joda. Mamma har bannet og steikt hvert år når det var bunadstid fordi hun måtte sy ut - puppene mine "sluttet jo aldri å vokse" :ler:

Nå kan den ikke sys ut noe mer, og den sitter STRAMT... Så får vi se neste gang bunaden skal på hvordan ting hører sammen :ler:

Stakkars mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Donerer bort pupper jeg også. :roll: Men egentlig er de ikke mine ... Men de påkkers kladdene sitter da på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

De er ikke dine, men sitter på deg, men du vil gi dem bort, enda de ikke er dine?

Jaja, glad det er plass til mine i bunaden min jeg, uten noe for å klemme dem flate.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke mine, men klistret fast på meg. Men eieren av puppene kunne gjerne fått klistret den på seg selv. Synes jeg ser det. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal forsøke å legge ut bunaden min selv..

TVILER på at det blir pent, men det er verdt et forsøk.. Ikke kan jeg ødelegge den selv heller ved å splitte opp og sy.. Ingen klipping..hihi

Hvis det ikke funker, får jeg få min venninne som kan å sy, til å sy den fast til senere.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...