Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Vi har nettopp kjøpt oss en sokkelleilighet. Har 2 parkeringsplasser rett utenfor inngangspartiet vårt som vi betaler 600 kr i året for. Dette er altså privat parkering som vi betaler for og som sagt, så ligger p-plassen rett utenfor inngangsdøra/terrassen vår. Her har vi plass til barnevogn, et lite hagebord og grill etc... Men vi er plaget med at folk kommer og parkerer der HVER dag siden det ikke er p-automater i nærheten og vi bor veldig sentralt. Som regel er det nye biler hver dag og dette er ganke sjenerende og irriterende, siden de parkerer RETT utenfor døra vår (ca 1 meter fra døra faktisk) og sperrer plass for oss. Jeg plages med å komme forbi med barnevogna og må smyge bilen ut når jeg skal kjøre. Når vi får folk på besøk, må de ofte parkere langt unna og gå til oss, siden denne plassen alltid er tatt av fremmede biler. I tillegg er det ubehagelig å sitte å stirre rett i en fremmed bil når vi sitter på terrassen. Vet liksom ikke helt hvordan vi skal få slutt på dette, men hvor kan man få tak i privat parkering-skilt??? Noen jeg kan ta kontakt med for å få en stopp på dette? Kan liksom ikke sitte på vakt hver dag å jage bort disse menneskene heller...
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 http://www.bokstavbutikken.no/parkeringsskiltpp-p-304.html
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Fin link fra forrige gjest. Du kan kanskje velge dette skiltet(?): http://www.bokstavbutikken.no/parkeringssk...uing-p-303.html Med trussel om borttauing så hjelper det nok!
Ueland Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Opp met skiltet, og få inn tauere så kjapt en bil parkerer der, enkelt og veldig effektivt.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Opp met skiltet, og få inn tauere så kjapt en bil parkerer der, enkelt og veldig effektivt. Men kan en vanlig privatperson bestille borttauing? Det er det vel bare eieren av grunnen som kan, eller er jeg på villspor?
LukaFrost Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Siden du betaler for parkeringsplassen må vel du også kunne bestille borttauing. Sett opp skilt og opplys om borttauing.
Gjest Skilting Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Du kan kreve borttauing uten problemer. Du trenger ikke et så dyrt skilt - et hvert skilt som opplyser om at det er privat parkering og at borttauing skjer for bileiers regning er godt nok. Til å begynne med - og i alle fall før skiltet kom opp - ville jeg lagt lapp på alle rutene om at har parkert på en privat parkering og at det vil bli borttauing dersom det skjer igjen. Det kan kanskje vende folk av med å parkere der hvis det er samme bileier som går igjen. Hadde jeg fersket noen i det de parkerte hadde jeg bedt dem flytte seg.
onyx Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har ofte sett at private parkeringsplasser har en slage stolpe satt ned i bakken og denne stolpen kan låses opp og bøyes ned når en skal parkere. Veldig effektivt, for den sperrer jo fint for uvedkommende som ikke har nøkkel. Snakk med grunneier om mulighetene for å sette opp slike. Alternativt kan du bruke et par digre blomsterkasser (med hjul) til å sperre plassene med. Tungvint for deg kanskje, men bedre enn at andre okkuperer din parkeringsplass.
Gjest Skilting Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Ser jo nå at det ikke var så dyrt - her er det bare å slå til og få opp skiltet.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 Vi har nettopp kjøpt oss en sokkelleilighet. Har 2 parkeringsplasser rett utenfor inngangspartiet vårt som vi betaler 600 kr i året for. Dette er altså privat parkering som vi betaler for og som sagt, så ligger p-plassen rett utenfor inngangsdøra/terrassen vår. Her har vi plass til barnevogn, et lite hagebord og grill etc... Men vi er plaget med at folk kommer og parkerer der HVER dag siden det ikke er p-automater i nærheten og vi bor veldig sentralt. Som regel er det nye biler hver dag og dette er ganke sjenerende og irriterende, siden de parkerer RETT utenfor døra vår (ca 1 meter fra døra faktisk) og sperrer plass for oss. Jeg plages med å komme forbi med barnevogna og må smyge bilen ut når jeg skal kjøre. Når vi får folk på besøk, må de ofte parkere langt unna og gå til oss, siden denne plassen alltid er tatt av fremmede biler. I tillegg er det ubehagelig å sitte å stirre rett i en fremmed bil når vi sitter på terrassen. Vet liksom ikke helt hvordan vi skal få slutt på dette, men hvor kan man få tak i privat parkering-skilt??? Noen jeg kan ta kontakt med for å få en stopp på dette? Kan liksom ikke sitte på vakt hver dag å jage bort disse menneskene heller... Du kan faktisk kreve "bot" for dette,men duu er pliktig til å opplyse om det på skilt. Du kan også sette opp skilt om privat parkering og ved ulovlig parkering kan du få bilen tauet bort,men du MÅ opplyse om det på skilt.
Gjest Jente37 Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Men kan en vanlig privatperson bestille borttauing? Det er det vel bare eieren av grunnen som kan, eller er jeg på villspor? I utgangspunktet nei. Det er nærmeste ingen i f.eks Oslo området som tar privat begjæring om borttauring. Pga faren for å bli beskyldt for tyveri av bilen. Jeg vet både Viking og Falch tar ikke jobben ved direkte henvendelser, men kun dersom politiet (du ringer politiet først) begjærer borttauing av bilen.
Gjest Gjest med samme problem Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 I utgangspunktet nei. Det er nærmeste ingen i f.eks Oslo området som tar privat begjæring om borttauring. Pga faren for å bli beskyldt for tyveri av bilen. Jeg vet både Viking og Falch tar ikke jobben ved direkte henvendelser, men kun dersom politiet (du ringer politiet først) begjærer borttauing av bilen. Enig med deg. Bodde selv veldig sentralt tidligere og folk tok ofte parkeringsplassene våre. Ingen vi ringte til var villige til å taue vekk bilene. Vi satte opp skilt og det hjalp noe, men noen gamlet at vi var borte på dagtid og parkerte da. Regner med at de jobbet i nærheten. Lapper på bilene hjalp ikke dessverre. Til slutt så låste vi av hele området med en hengelås. Tungvint ja, men det hjalp.
Gjest Gjest_Jarle_* Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Ikke fortvil! Her er hva alle med dette problemet trenger! Se her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13707239 Denne vil nok sette en stopper for at uvedkommende stjeler plassen deres! Vi har nettopp kjøpt oss en sokkelleilighet. Har 2 parkeringsplasser rett utenfor inngangspartiet vårt som vi betaler 600 kr i året for. Dette er altså privat parkering som vi betaler for og som sagt, så ligger p-plassen rett utenfor inngangsdøra/terrassen vår. Her har vi plass til barnevogn, et lite hagebord og grill etc... Men vi er plaget med at folk kommer og parkerer der HVER dag siden det ikke er p-automater i nærheten og vi bor veldig sentralt. Som regel er det nye biler hver dag og dette er ganke sjenerende og irriterende, siden de parkerer RETT utenfor døra vår (ca 1 meter fra døra faktisk) og sperrer plass for oss. Jeg plages med å komme forbi med barnevogna og må smyge bilen ut når jeg skal kjøre. Når vi får folk på besøk, må de ofte parkere langt unna og gå til oss, siden denne plassen alltid er tatt av fremmede biler. I tillegg er det ubehagelig å sitte å stirre rett i en fremmed bil når vi sitter på terrassen. Vet liksom ikke helt hvordan vi skal få slutt på dette, men hvor kan man få tak i privat parkering-skilt??? Noen jeg kan ta kontakt med for å få en stopp på dette? Kan liksom ikke sitte på vakt hver dag å jage bort disse menneskene heller...
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #15 Skrevet 3. juni 2008 På det du skriver TS virker det som om dere ikke har bil selv og at det kun er sjelden plassen brukes til parkering av venner på besøk? Kan jo hende jeg misforstår, men i tilfelle mine antakelser er riktige: Hva med å kjøpe inn to litt store blomsterpotter med en eviggrønn plante i? (Husker ikke hva de heter, disse små "trærne" som minner litt om mini-juletrær) Og sette dem i innkjørselen, sånn at det akkurat ikke er plass til en bil å kjøre inn. Så er det bare for velkomne gjester å dra ene eller begge pottene litt til side når de skal parkere.
Frey Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 Den helt enkleste løsningen er nok å slå ned to gjerdestolper og strekk en kjetting over. Kjettingen trenger normalt ikke å låses fordi folk sjelden går og fjerner fysiske hindringer for å feilparkere. Dette sammen med et skilt med trussel om borttauing bør gjøre susen. Forøvrig er det greiere å ringe trafikketaten om hjelp til borttauing - politiet henviser bare dit likevel.
Gjest m Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 Hm, jeg trodde ikke at man kunne taue bort eller bøtelegge personer som står på private plasser, om det ikke finnes noen informasjon om at de er reserverte. Støtter forslag om skilt eller andre mer fysiske hindringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå