Sunrose Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 (endret) Trenger å utvide litt fra svinebiff m bakt potet og salat her tusen takk alle som svarer Endret 11. mai 2008 av Sunrose
Sari Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Grønne asparges pakkes i alu-folie med en smørklatt, litt salt & pepper og gjerne noen delte cherrytomater. Får jeg det kan de andre i grunnen bare ha resten av grillmaten for seg selv.
Brunhilde Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg liker å grille entrecôte, ytre- eller indrefilet av okse. Til dette serverer jeg bakte eller råstekte poteter, salat av tomat, rødløk og basilikum med dressing av olivenolje, salt, pepper og balsamicoeddik. Sjampinjong stekt i små aluminiumspakker med smør og hvitløk smaker godt i tillegg. Ellers godt brød og hvitløks- eller paprikasaus.
Catzy Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Har begynt å eksperiementere med fisk på grill, og både tunfisk og ørrettfilet har gjort stor suksess! Ørretten fikk en del snitt som jeg klemte sitronskall og dill inn i, smørte inn alt med olivenolje og strødde på havsalt og pepper på. Kamskjell er også digg, men da må man ha en ordentlig varm grill. Det funker ikke på engangsgrill, har prøvd. Liker også å ta store champignon på grillen. Ta av stilken, legg de opp ned og putt en klatt kryddersmør oppi. Som dessert kan det være godt å ta en fersk ananas, dele den i ringer omtrent 1 cm tykke, pluss pasjonsfrukt delt i tilsvarende tykke skiver (skrap ut steinene) og marinere i en blanding av sukker, ingefær og limeskall i ca 1 time. Så slenger du det et par minutter på hver side på grillen. Har bare lagt det i stekeovn under grillelement til nå, men denne sommeren skal det grilles ute!
Gjest Zia Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Halloumi er godt på grillen. Noe annet som er godt er spareribs. Jeg legger dem i kokende vann og lar dem syde rett under kokepunktet til kjøttet er mørt. Jeg tar dem så ut av vannet, avkjøler dem, og legger dem i marinade et par timers tid. I og med at kjøttet er gjennomkokt på forhånd, trenger de bare et par minutter på hver side. Jeg synes at maiskolber, squash, tomater og paprika passer bra til, og disse grønnsakene egner seg jo godt til grilling også. Kamskjell egner seg også godt til grilling. Fjern det øverste skjellet, samt guggen, slik at bare selve muskelen sitter igjen i det nederste skjellet. (Korallene kan grilles raskt for seg.) Skjær et tynt rutemønster på toppen av muskelen med en skarp kniv. Legg skjellet på grillen med muskelen ned, og grill i noen sekunder. Snu det, ha hvitløkssmør eller urtesmør på toppen, og la det ligge på grillen med skjellet nederst til smøret begynner å bruse. Skjær løs muskelen med en skarp kniv før du begynner å spise. (Denne retten spises selvsagt rett ut av skjellet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå