Gjest dumma Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg var på en fest her i helga uten sambo og møtte en sjarmør som sjekket meg opp etter alle kunstens regler, noe som var smigrene men jeg har jo verdens beste hjemme, så jeg avviste han høflig, men bestemt. Festen varte ut i de små timer og alkoholen fløt fritt. For og si det sånn var det vel ingen på den festen som kunne stått på ett ben mens de tok seg på nesen... Sjarmøren ble mer og mer pågående for hver time som gikk og jeg mistet viljen mer og mer jo lengre ned i flaskene jeg kom. Og det hele endte med et kyss... Jeg har aldri følt meg så råtten i hele mitt liv! Jeg har aldri gjort noe lignende tidligere og har som sagt verdens beste kjærste! Nå lider jeg av en svart samvittighet og aner ikke hva jeg skal gjøre! Hvis jeg sier noe til sambo så er det ikke noe mer sambo igjen, og sånn som livssituasjoenen min er nå, så har jeg ikke råd til og bo for meg selv. Han har hjulpet meg økonomisk de siste årene for og støtte opp om drømmene min (kunne jeg driti meg mer ut?), dette er penger han sier at jeg har fått, men jeg har ikke samvittighet til og ikke betale disse tilbake hvis han går fra meg fordi jeg gjorde en utilgivelig feil. Og jeg elsker han! Selv om mine handlinger på festen ikke akkurat tilsier det, så gjør jeg faktisk det! Jeg vet med meg selv at jeg hadde tilgitt han hvis det var hans feilgrep, men jeg er veldig usikker på om han tilgir meg. Kan jeg la være og si noe? Er det lov i en sånn situasjon som jeg har satt meg i? Hvis jeg sier noe blir han veldig såret, skuffet og lei seg, og det vil jeg ikke! Og ja! det skulle jeg ha tenkt på før, jeg vet det så ikke si det en gang! Men hvis jeg ikke sier noe så må jeg leve med at jeg er verdens verste menneske! Og enda værre han må leve sammen med verdens verste menneske uten og en gang vite om det! AAAARGH!! Det her er grusomt!!! Hjelp meg, dere kloke kvinneguider!!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Jeg tror ikke jeg hadde sagt noe. Det var bare et kyss, ikke noe mer enn det. Tror du bare kommer til å såre han unødig hvis du sier noe. Alle kan glippe en gang i blant, og hvis det ikke er noe verre enn et kyss, er det ingen stor sak, mener jeg. Du har kanskje fylleangst og bondeanger i tillegg, og da virker alt mye verre. I morgen virker det kanskje ikke så ille. Jobb deg gjennom dette på egen hånd, og hold din sti ren heretter, så går det nok bra.
Skybertine Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg synes heller ikke du burde si det. Hadde du vært edru eller bare litt full så...Mitt råd er lat som det aldri skjedde.. Og sørg for at det ikke skjer igjen! Good luck
Gjest dumma Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Tuusen takk!!! Nå ble jeg så glad at jeg nesten begynte og grine! Helt til jeg kom på hva jeg hadde gjort og begynte og grine igjen.....
Nelle Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Enig med de andre. Ta det som en lærepenge, og hold det for deg selv. Det var bare et kyss, ikke verdens undergang.
Gjest Jente37 Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Slapp helt av. Legg dette bak deg. Trøst deg med at 99% av oss har en eller annen gang kysset/klinet med en fyr -annen enn våre partnere- på en fuktig fest. Og for gudsskyld, ikke si ett ord om dette til ham
Gjest Gutt92 Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Herregud, eier dere ikke samvittighet ? Jeg skjønner ikke hvordan noen kan gjøre noe sånt, og så bestemme seg for ikke å fortelle samboeren sin om det =/ Hvis det ikke var noe big deal som dere over tydeligvis mener, så burde det vel ikke være noe problem å fortelle han det ? Og du snakker om økonomi i tillegg. Så du vil ikke fortelle han det, fordi du er redd for at du ikke har råd til å bo alene ? Jeg ville ihvertfall fortalt det... hva slags forhold får dere da, hvis dere gjør sånne ting og ikke forteller hverandre det ?
Gjest dumma Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Joda samvittigheten er der og den er svart! Jeg snakker om økonomi fordi vi har bodd sammen i 2 år og da er det veldig vanskelig og bli enige om hvem som eier hva, hvilke penger som skal hit og dit. Det er ikke bare bare og dele opp etter et brudd. Sånn som det er akkurat nå har ikke jeg råd til og bo alene, men det er absolutt ikke grunnen til at jeg ikke sier noe til han. Det er en bi ting som flyter i hodet på meg... Dessuten er det lettere og fokusere på økonomi enn på følelsene mine.... Og hans følelser.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Si det! Fortell at du gjordet dette og at du er kjempelei deg! Det er bedre at du sier det nå enn at kjærsten din skal få vite det av noen andre! Du dreit deg ut, angrer og har dårlig sammvittighet! Fortell om det du! Du kysset en annen, du lå ikke med noen! Dumt er det men fortell om det!
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Nei vet du hva. Jeg hadde holdt dumhetene mine for meg selv! Det tjener jo ikke til noenting å fortelle det til ham, han blir bare såret og mistenksom. Hvis du er heeeeelt sikker på at du ikke kommer til å gjøre det flere ganger, tror jeg du gjør best i å glemme hele greia og ta det som en lærepenge. Du gjorde jo tross alt ikke noe mer alvorlig enn å kysse. Og hvem har ikke gjort det i fylla, og til og med med andre jenter! Lov meg at du holder munn ihvertfall i en mnd først. Etter det kan du vurdere om du vil/må fortelle det. Tror du har et annet syn da.
Skybertine Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Var`n kjekk denne fyren a? Var du tiltrukket av han før du ble full? Det kan jo spille en liten rolle for din samvittighet, hvis du likte han mener jeg.. Eller om det var en du egentlig ikke tenkte noe om og bare kysset fordi han var "all over you" på en måte. Vet forresten med meg selv at jeg hadde tilgitt typen min lettere om han hadde vært full og kyssa ei stygg ei..Tror det hadde vært verre om det var den modellpene dama han hadde gjort det med.. Så var han stygg kan du jo si det, hvis han var dritkjekk så hold kjeft om det.. Hehe :gjeiper:
Gjest dumma Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Joda han var jo kjekk også.... Men jeg møtte han først etter at jeg hadde konsumert uante mengder med alkohol. Og hadde jeg vært singel hadde det nok ikke vært bare et kyss. Og det gjør at jeg føler meg enda værre enn hva som er bra for hjertet mitt... Men det kan jo tenkes at han er grisestygg uten doggete ølbriller, hva vet jeg? Jeg er 120% sikker på at det ikke gjentar seg en annen gang uansett om det er Jhonny Depp som legger an på meg. Denne følelsen jeg sitter igjen med i dag er ikke verdt en uren tanke om det motsatte kjønn en gang! Så jeg tror nok følger rådene om og ikke si noe. Så kan alle de triste følelsene spise meg opp innvendig i fred. Jeg får nok ikke noe mindre dårlig samvittighet om jeg forteller det til sambo. Og det var heller ingen som så det, så han kommer ikke til og få vite det av noen andre på festen heller.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Nei vet du hva. Jeg hadde holdt dumhetene mine for meg selv! Det tjener jo ikke til noenting å fortelle det til ham, han blir bare såret og mistenksom. Hvis du er heeeeelt sikker på at du ikke kommer til å gjøre det flere ganger, tror jeg du gjør best i å glemme hele greia og ta det som en lærepenge. Du gjorde jo tross alt ikke noe mer alvorlig enn å kysse. Og hvem har ikke gjort det i fylla, og til og med med andre jenter! Lov meg at du holder munn ihvertfall i en mnd først. Etter det kan du vurdere om du vil/må fortelle det. Tror du har et annet syn da. Fortell om det sier jeg! Kanskje kjæresten får vite om dette av andre og da blir det værre å forklare Vær ærlig!!!!!
Gjest Gutt92 Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Slapp helt av. Legg dette bak deg. Trøst deg med at 99% av oss har en eller annen gang kysset/klinet med en fyr -annen enn våre partnere- på en fuktig fest. Og for gudsskyld, ikke si ett ord om dette til ham Å fy faen..merker at jeg seriøst blir dårlig av å lese sånne ting. Du mener altså at 99% er utro ? Uff, håper da virkelig ikke det er sånn. Det virker som du prøver å få det til å virke som om det er helt OK å rote med noen andre !!
Lissi Skrevet 11. mai 2008 #15 Skrevet 11. mai 2008 Å fy faen..merker at jeg seriøst blir dårlig av å lese sånne ting. Du mener altså at 99% er utro ? Uff, håper da virkelig ikke det er sånn. Det virker som du prøver å få det til å virke som om det er helt OK å rote med noen andre !! Slapp av, det fins mange trofaste jenter;)
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #16 Skrevet 11. mai 2008 Trøst deg med at 99% av oss har en eller annen gang kysset/klinet med en fyr -annen enn våre partnere- på en fuktig fest. Det tviler jeg i grunnen ganske sterkt på. Ikke av ønsketenkning, men fordi det rett og slett høres lite sannsynlig ut.
LilleSiri Skrevet 11. mai 2008 #17 Skrevet 11. mai 2008 Usj, ikke en lett situasjon dette her :S Jeg hadde ikke klart å holde det skjult i allefall, hadde blitt gal av dårlig samvittighet. Håper på at det løser seg for dere
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #18 Skrevet 11. mai 2008 Jeg synes ikke du burde si det..... Om du er helt sikker på at han ikke får greie på det av en 3 person. Om du forteller det er det vel egentlig mest for å lette din egen dårlige samvittighet. Et kyss..... Han trenger ikke å få høre om det. Men selvfølgelig må du fortelle det om han kan få greie på det av andre. Da er det bedre å høre det fra deg. Men slapp av! Du er ikke den første som har gjort et feilgrep..... Din dårlige samvittighet får du leve med! Det fortjener du Men det blir også bedre etter en tid. Lykke til! Håper han aldri får greie på dette og at dere lever lykkelig resten av deres liv
Gjest Grafica Skrevet 11. mai 2008 #19 Skrevet 11. mai 2008 Tenk litt på hva som kommer til å være best for dere begge i fremtden også, ikke bare her og nå. Greier du å leve med å holde det skjult for ham? Er det risiko for at noen kan "sladre"? Kommer han til å være mistenksom til å la deg dra ut alene? Du kjenner samboeren din best, om han er den sjalu typen eller ikke har mye å si. Jeg vil tro at han kommer til å tilgi deg og at dere kan legge det bak dere. Når man har vært sammen to år, elsker hverandre og er samboere, gjør man det ikke slutt pga et fyllakyss. Personlig ville jeg ikke holdt det skjult om det skjedde meg. Jeg vet hvor stabilt og godt mitt og sambos forhold er, og vet at det hadde tålt det. Og jeg vet at han fortsatt hadde stolt på meg, på samme måte som om jeg hadde stolt på ham om det var ham det skjedde med. Det er mange faktorer som du må tenke over, for det er som sagt ikke bare hva som er best eller enklest her og nå, men også hvordan det å fortelle eller ikke fortelle kan påvirke i fremtiden. Og så det er sagt: Jeg dømmer deg absolutt ikke, jeg vet fryktelig godt hvor lett ting kan skje når man er dritings
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. mai 2008 #20 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har gjort noe lignende en gang jeg var sørpe full også, da fortalte jeg det til kjæresten min så raskt jeg fikk snakket med han etter det skjedde. Han tilgav det uten problemer, var selvfølgelig skuffet, men ikke noe mer enn det...Jo lengre tid det går fra det skjedde til du forteller det, jo verre blir det. Så mitt råd er, fortell han det med en gang, da er det nok størst sjangs for at han tilgir og kan stole på deg igjen. Lykke til, håper det ordner seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå