Gjest Mere Te Skrevet 14. mai 2003 #1 Skrevet 14. mai 2003 Jeg har sensibel hud. I motsetning til alle som er fete i t-sonen er jeg heller tørr i panne og rundt nesen. Jeg bruker decleor produkter (serum og ansiktskrem). Er det noen som har annet å anbefale? (må være allergi testet)
Gjest Vega Skrevet 15. mai 2003 #4 Skrevet 15. mai 2003 A-krem får du kjøpt på helsekostbutikker. Veldig bra, brukte den litt selv, da sønnen min plagdes av barneeksem. Selv bruker jeg neutral fuktighetskrem (er ikke ansiktiskrem men duger) og Aco - begge er uten parfyme og masse tilsetningstoffer. Ellers kan du smøre inn huden med litt aloe vera gele om kvelden, i tillegg til fuktighetskrem.
Jean Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Om du har en väldigt sensibel hy, kiommer du sannolkit att även reagera på sk "naturliga ingredienser i hudvård, på sikt. Enligt studier så är det så att mänsklig vävnad betydligt lättare får allergier och eksem av naturliga råvaror (alltså den sorten som finns i växtriket). Sådana är följande: - Växtextrakt (kan fungera med vissa extrakt som håller tillbaka mycket aktiva ämnen i en medicinsk produkt) - Växtoljor/eteriska oljor - fetter -vaxer -Sheasmör -Cocosfett -Mineraloljor Samt är du sannolikt ytterst känslig för alkohol och andra agressiva hjälpsubstanser (beror lite på om det är en medicinsk produkt åter igen). Jag föreslår därför att du riktar in dig på följande: - SYNCHROLINE serien Sensicure http://www.synchrolineapoteket.se/shop/rea...ksem/sensicure/ -Dermelect (de har enbart produkter för torrare hudtyp och även känslig hy. Dock en del växtextrakt i, men i förhållande till kroppsegna ämnen, blir risken mindre att du utvecklar allergi av dem). http://www.dermelect.com/ -PureLogicpl Face serum http://www.purelogicol.com/products/product.php?productID=8 -EMU-olja kan göra underverk på människohud då det är en animlie, samma som vi har i kroppen. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Lacuna Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Hvorfor graver dere fram fem år gamle tråder? :klø: Jeg antar trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt forlengst.
Jean Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Ojoj...att kolla datum på trådar, det har jag inte haft en tanke på! Tog för givet att den var "färsk" då den låg överst på forumet här förut! Ber om ursäkt. Nåväl, kanske kan hjälpa någon annan då... MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Raptuza Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Ein hudpleiar i KK sa at det er 40-45% av oss som har sensitiv hud i Norge.
Jean Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Jag fortsätter väl i denna "gamla" tråd, men ämnet är väl ständigt aktuellt, för dem som vill veta mer om huden. Överlag är vi Nordbor betydligt känsligare i vår hy generellt, så man kan nog räkna med att nästan hälften av nordborna har en tendens åt det känsliga hållet, även vi som kanske tål syror mycket bra ex. Sedan tror många att så snart det står att en produkt enbart innehåller naturliga ingredienser från växtriket, så är det något bra för huden. Det är så fel det kan bli i det fallet. De framkallar allergier och täpper till. Däremot, det vi har NATURLIGT i våra kroppar så som kemiska ämnen, syror, peptider och enzymer samt vitaminer och mineraler, är det som de framstående cosmeceutiska tillverkarna idag, eftersträvar så mycket som möjligt. De substanser de ej kan få fram via embryon, blod, etc, får de framställa på klinisk väg för att vi ska kunna få så bra råvaror som möjligt i våra ansikten. Så, det som är bra för miljön, betyder definitivt inte, att det är bra för vår hud i ansiktet. Den skiljer sig enormt från huden på resten av kroppen, där det oftatst kan vara ok att just använda växtoljor, extrakt etc, man känner sig mjuk och fin. Men de ska som sagt, aldrig brukas i ett ansikte med problem av något slag. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Raptuza Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Brukes det ting fra embryoer i kosmetikk og kremer! ??? Æsj. Hvilke er det?
Luckyme Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har sensibel hud, med tegn på roseaca, og uren hud. Jeg leter fortsatt etter noe som kan dempe rødheten, ta bort småarrete hud, og gjøre huden min glatt og fin Noen gode råd? Jeg tar forresten ikke laser igjen, da jeg endre opp med ett stygt brannsår, som akkurat har blitt bra etter 6 mnd
Jean Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 LUCKYME: Har du en väldigt sensitiv hud åt Rosaceahållet bör du alla gånger bli hjälpt av hela serien Synchrorose från Synchroline. Gå in på www.synchrolineapoteket.se Många kliniska tester på forskarlabb är studerade och Läkare rek. denna serie även. Går att läsa resultaten på deras sida. Sedan finns även serien Sensicure från samma märke. Den går steget längre och motverkar på sikt atopiska eksem, flagor, sprickor i huden och allmänt eksemdrabbad hy. Shoppen är svensk och jag tror du kan beställa fast du bor i Norge. Hoppas det ar Ok att jag gav detta råd nu. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Luckyme Skrevet 19. juli 2008 #15 Skrevet 19. juli 2008 Takk for råd Jeg skal gå inn på de sidene å sjekke.
Luckyme Skrevet 19. juli 2008 #16 Skrevet 19. juli 2008 De produktene så jo veldig bra ut til min hudtype Finnes det en annen nettside å bestille fra som er litt rimeligere?
Jean Skrevet 19. juli 2008 #17 Skrevet 19. juli 2008 Luckyme, tyvärr finns det inte det. Men gå in på www.skin-etc.com och kika under ämneskategorin för din hudtyp, så finns där många andra mycket fina produkter, finns över 100 märken där. Jag hinner ej, rek. vissa för dig just nu. Men vill du ha hjälp att välja kan du maila mig annars. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Luckyme Skrevet 19. juli 2008 #18 Skrevet 19. juli 2008 Takk Jean. Jeg fikk ny pc i går, så jeg skal surfe litt på nett i dag, og skal sjekke ut den siden Skal maile deg om jeg står fast i jungelen av produkter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå