Cristycreme Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Vi er noen venninner som har snakket om å starte en klubb, altså en dag i måneden hvor en utvalgt samling venninner møtes for mat og prat. Har hørt om noen som har lotteri med premie hver gang. Premien kjøpes av den som har klubben. I tillegg sparer de 300 kr hver til jentetur. Noen som gjør det på andre måter? Hvilken dag i uken, og hvorfor? Er det bare mat og prat eller vin også? Hva med tema? Noen som har vinklubb, kunstklubb, språkklubb etc? Hvor ofte? Hvor mange? Vet ikke om dette er riktig diskusjonsgruppe, men regner med tråden blir flyttet i så tilfelle.
cypress Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har en slik "klubb" sammen med en gjeng jeg studerte sammen med. Vi startet det ca et halvt år før vi var ferdige, slik at vi allerede skulle ha en rutine på det når vi ikke ville se hverandre til daglig lenger. Vi møtes hver første tirsdagen i måneden, og lar det gå på rundgang hvem vi samles hjemme hos. Et problem med å ha det midt i uken er at noen jobber sent, og kan ikke gå fra kontoret før kl 20, og andre er mer opptatt av at de skal tidlig opp dagen etter, og derfor ikke vil bli så sene. Dette resulterer i at vi ikke samles alle sammen mer enn et par timer. Det kan fort bli litt lite, men er jo bedre enn ingenting. Vi har ikke noe spesielt tema, men kanskje det er en idé. Vin eller mat eller noe er nok mest nærliggende da. Tror ingen er spesielt interessert i håndrbeid eller tilsvarende.. Ellers så er vi jo venninner fordi vi studerte sammen, ikke fordi vi alle deler de samme hobbyene. Så det kan kanskje bli vanskelig å finne temaer som alle syns er interessante.. Men reising blir det litt av, vi skal sannsynligvis en langhelg et eller annet sted til høsten.
Nelle Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Den ideelle "klubbkveld" for meg er å sitte sammen med en liten gjeng med andre jenter som også er interessert i å stort sett holde kjeft, høre litt på tv, og strikke/sy/hekle/brodere eller drive med andre håndarbeidsting. Og sånn ca. midt i "klubbkvelden" kan vi ta en halvtimes pause fra håndarbeidet og drikke en kopp te og kanskje spise noe godt. Men det var neppe slike innspill og ideer du var ute etter, så jeg tror jeg trekker meg stille og rolig ut fra denne tråden igjen....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå