Gå til innhold

Kalle ungen for sexy

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ulovlig å kalle ungen for sexy (altså som navn)?

Synes du det er galt å kalle f.eks datra for sexy (som kallenavn) eller si at hun er sexy?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Alvorlig talt...lurer du virkelig på dette?

Gjest Gjest
Skrevet
Alvorlig talt...lurer du virkelig på dette?

Ja. Er bare et spørsmål, skal ikke kalle ungen min for sexy når jeg for barn.

Skrevet

Om det er ulovlig å kalle datera si sexy vet jeg ikke, men jeg hadde reagert veldig negativt hvis jeg hørte noen bruke det som navn eller kallenavn. Sexy har en seksuell undertone og blir dermed helt feil å bruke på et barn. Jeg håper virkelig ikke at det hadde blitt godtatt som navn av Folkeregisteret.

Gjest apekattenico
Skrevet (endret)
Er det ulovlig å kalle ungen for sexy (altså som navn)?

Synes du det er galt å kalle f.eks datra for sexy (som kallenavn) eller si at hun er sexy?

§ 8. Fornavn

Som fornavn kan det ikke velges et navn som er registrert i Det sentrale folkeregister som et navn som er eller har vært i bruk som etternavn eller mellomnavn. Navnet kan likevel tas som fornavn dersom det har opphav eller tradisjon som fornavn i Norge eller i utlandet eller har tradisjon i en kultur som ikke skiller mellom fornavn og etternavn.

Så vidt meg bekjent er det ikke noen tradisjon for å bruke Sexy som fornavn noen steder i Verden?

§ 10. Alminnelige begrensninger

Selv om de øvrige vilkår er oppfylt, skal en melding om å ta, endre eller sløyfe navn ikke godtas dersom vedkommendes personnavn ellers kan bli til vesentlig ulempe for vedkommende eller andre sterke grunner tilsier det.

Sexy faller vel også under "..vesentlig ulempe for vedkommende.."

EDIT: Forøvrig anbefaler jeg bruk av søkefunksjon som ville gitt deg bla. denne: KG- hvilke navn er lov?

Endret av apekattenico

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...