Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ønsker litt råd/erfaringer fra de som har vært gjennom det samme som jeg. Har vært sammen med en mann i 5 mnd og når tiden kom til at det ble mer seriøst mellom oss (treffe hverandres barn, familier etc), så sa han til meg at han ikke hadde de rette følelsene for meg og at vi ikke kunne fortsette å være kjærester. Han gjorde det på en omtenksom og fin måte, vi snakket mye om det, spiste middag sammen og jeg har akseptert det selv om jeg er kjempe glad i ham og ønsker å være sammen med ham. Vi ble enige om å fortsette som venner, vi trives i hverandres selskap, har felles interesser og mange gode samtaler. Forrige natt overnattet jeg hos ham etter en fest hos felles venner. Det skjedde ingenting, men spenningen var i lufta og jeg vet at vi kunne hatt sex hvis en av oss tok initiativ.

Vi snakket om det i dag. Vi har hatt fantastisk sex før og kunne kanskje fortsette med det. Han sier det er opp til meg. Han kommer dessverre ikke til å endre sin mening ang kjæreste forhold, men hvis jeg ønsker det, så kan vi fortsatt være venner og ha sex når det passer oss begge. Jeg er fortsatt glad i ham og vet at det kommer til å bety mye mer for meg enn bare sex. Samtidig er jeg alene med barn, har ikke mange muligheter til å treffe nye menn og har lyst til å være med ham på den måten også. Men klarer jeg det? Klarer jeg å gå videre med livet mitt, hvis jeg fortsatt treffer ham som venn (det må jeg fortsette med, klarer ikke å kutte ham ut på den måten også) og har tilfeldig sex med ham?

Jeg har egentlig ikke håp at det blir mer mellom oss enn det. Han er meget ærlig og god mann, og når han sa det om følelser, var det gjennomtenkt og for mitt eget beste. Slik at jeg ikke fortsatte å regne med ham, når han visste at det ikke kom til å fungere for hans del. Er veldig i tvil. Vil det, men samtidig er redd at jeg aldri kommer over ham hvis vi både er venner og elskere. Eller går det? Har noen vært der og klart det?

Takk for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært i din situasjon. Men da det ble slutt mellom meg og eksen hadde vi sex. Det er en opplevelse jeg aldri håper jeg får igjen. Det føltes så feil, og det var så vondt. Alle følelsene ble rippet opp og alt det vonde kom tilbake. Jeg var ikke over han da og det gjorde at jeg kun tenkte på alle de tingene jeg aldri får igjen. Det var mildt sagt helt jævlig. Det er derfor jeg hvertfall tror mange sier man ikke skal ha sex med ekser. Man husker bare på de gode tingene man har hatt som nå er slutt og det blir mye vanskeligere å komme over han.

Jeg hadde aldri greid å både være venner og elskere med han. Fordi det vi hadde var så sterkt og fullt av følelser og det fungerer rett og slett ikke. Det er liksom for mye følelser om du skjønner?

Nå er det jo ikke sikkert det blir slik for dere, men jeg ville bare dele hvordan jeg opplevde det. Lykke til uansett, sånt er vanskelig. :klem:

Skrevet

Du har foelelser for han, han har ikke de foelelsene for deg. Aa blir elskere vil bare gjoere det vanskelig for deg aa bli ferdig med han og gaa videre. Du kommer til aa fortsette aa oenske noe mer, mens han ser det som en grei mulighet for aa skaffe seg litt sex, frem til han treffer en annen dame, og da sitter du der med skjegget i postkassa og foeler deg forraadt og helt forferdelig.

Det beste du kan gjoere er aa ikke ha sex med han og holde vennskapet platonisk fram til du er helt sikker paa at du er over han og ikke vil ha han tilbake.

Skrevet (endret)

Jeg er enig med alle som har skrevet innlegg over her. Det er vanskelig å gå videre hvis man har følelser for elskeren sin.

Jeg har den opplevelsen med at aldri si aldri, men om du tror at det aldri kommer til å være noe mellom dere, gjør du deg selv en bjørnetjeneste om du ikke blir elskerinnen hans, hvertfall ikke når du har følelser for han.

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg vile aldri ha fortsatt å ha sex med eksen, så lenge jeg ikke var 100% sikker på at alle følelser var helt borte fra min side. For min del (har gjort det der selv), var det bare en måte å utsette avslutning av forholdet, og til slutt for å bevise for meg selv at jeg ikke var forelsket i han lenger. Tåpelig, men ja.. Det fungerer hvertfall dårlig tror jeg, om man fortsatt har følelser for mannen. Å avslutte et forhold er forferdelig tungt, men jeg tror det er lettere om man avslutter det med en gang, i stedenfor å tyne det så mye man bare kan - den totale avslutning kommer jo en dag, så lenge han ikke føler for deg? Men dette er bare min erfaring, og situasjon jeg prater ut i fra, kan godt være det er annerledes for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...