pinkybride Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Er litt nysgjerrig på hva dere skal servere til middagen i deres bryllup. Hva heter vinen og hva skal den serveres til?
Petrina Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Hei hei! Vi har ikke alt dette klart enda - men vil bare uansett gi alle et tips: spør på Vinmonopolet!! Enten på ditt lokale pol, eller på polets kundeservice. De har veldig veldig god peiling på hva slags vin/drikke som passer til hva slags mat, og det er absolutt ikke flaut å spørre dem.. Fortell om hva slags mat dere skal ha - og her er det viktig å få frem om det f.eks er fete sauser, om maten er veldig frisk/sterk e.l. - det har mye å si for hva slags viner som fremhever matens gode smak! Og så kan det også være en tanke, at en vin til f.eks 110 kr kan være så UTROLIG mye bedre enn en til 80-90 --> og at det da kanskje ikke lønner seg så å spare disse 20 kronene.. Bare et lite innspill fra en vininteressert brud..
cili81 Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Vi serverer Martini Asti til velkomstdrink og Dr. Loosen Riesling hvitvin og J.P Chenet Rødvin til maten (koldtbord) og så blir det kaffe og baileys/konjakk etterpå... har valgt litt viner som er litt allemannsmak.. har hørt mye bra om begge vinene fra mange forskjellige folk.. så satser på at dette er noe som mange kommer til å like...
pinkybride Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2008 Vi skal også ha martini asti til velkomstdrink. og kaffe ,cognac, baylies, kirsebærlikør til kakene. resten aner jeg ikke enda. Tenker på hvitvin til forret, rødvin til hovedrett, og en dessertvin av noe slag til slutt. Men som sagt vet vi ingen ting om hva slags vi ender med. Synes derfor det var greit å vite hva andre skal ha og hvilken prisklasse de ligger på.
Ira Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 (endret) vi vurderte lenge hvilken rødvin vi skulle servere til middagen. Hadde lyst på en litt "finere" vin, men ikke kjempedyr. Endte opp med å bestille vin fra tyskland, sendt via sverige. så dro vi en hel gjeng over for å hente (bor nære grensen) Men: bestemte oss til slutt for JP Chenet likevel, særlig når man betaler kun 80 nok for en 3liters boks!!!!!!!! Helt sykt! Masse penger å spare ved å gjøre det sånn. Vi valgte penger framfor "finhet" - dessuten er Chenet en helt okei rødvin som mange liker Endret 12. mai 2008 av Ira
janne84 Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 jeg vil ikke stolt på hva vinmonopolet sier, vi har gjort det er par ganger og ingen har likt vinen de har anbefalt!
Fun Light Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 vi vurderte lenge hvilken rødvin vi skulle servere til middagen. Hadde lyst på en litt "finere" vin, men ikke kjempedyr. Endte opp med å bestille vin fra tyskland, sendt via sverige. så dro vi en hel gjeng over for å hente (bor nære grensen) Men: bestemte oss til slutt for JP Chenet likevel, særlig når man betaler kun 80 nok for en 3liters boks!!!!!!!! Helt sykt! Masse penger å spare ved å gjøre det sånn. Vi valgte penger framfor "finhet" - dessuten er Chenet en helt okei rødvin som mange liker Kun 80 kroner for 3 liter? Wow!! Ikke 180...? I Tyskland da eller?
Concertina Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 jeg vil ikke stolt på hva vinmonopolet sier, vi har gjort det er par ganger og ingen har likt vinen de har anbefalt! Vel, jeg har fått veldig gode råd de gangene jeg har spurt på Vinmonopolet, men det er sikkert ikke alle som jobber der som er like flinke. Vi har ikke bestemt oss for vin enda, men vi skal i hvertfall servere Marques de Monistrol Premium Reserva Brut som velkomstdrink. Synes det er en veldig god cava til en forholdsvis rimelig penge (99,90).
Ira Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Kun 80 kroner for 3 liter? Wow!! Ikke 180...? I Tyskland da eller? Bestiller på nett fra Tyskland, og får det sendt til nærmeste sted i Sverige. vi bestilte i to omganger - en gang der vi hentet resterende sprit som vi manglet, og en gang med bare vin. Den ene gangen dro vi 12 stk over grensa for å hente varene - hadde bestilt 12 flasker sprit av forskjellig type (Husk da at disse kommer i liter, ikke 0,7) + 24 flasker vin. For alt dette inkludert frakt betalte vi 2075 kr!!!!!!!!!!! Det blir i gjennomsnitt ca 58 kr pr flaske... Helt utrolig!!!!!! Bor man i nærheten av svenskegrensa, bør man absolutt benytte seg av dette!
Nilma Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 jeg vil ikke stolt på hva vinmonopolet sier, vi har gjort det er par ganger og ingen har likt vinen de har anbefalt!Og derav kan du slutte at de er inkompetente? Sikker på at det var vinen det var noe galt med?
Gjest Zia Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 jeg vil ikke stolt på hva vinmonopolet sier, vi har gjort det er par ganger og ingen har likt vinen de har anbefalt! En sannsynlig årsak til det, er at dere egentlig ikke liker vin. Folk som ikke liker vin, bør etter min mening ikke spørre på Vinmonopolet eller basere seg på vinanmeldelser, men heller be om råd fra andre som ikke liker vin. Da vil dere sannsynligvis få noe som faller i smak.
flickan Skrevet 17. mai 2008 #12 Skrevet 17. mai 2008 Slutter meg til de som anbefaler å spørre på vinmonopolet, og vent helt til du skal bestille. De vet nemlig hva de har inne akkurat da, eller som evt må bestilles. En vin som ble anbefalt i vinter trenger ikke smake like godt i juli, da årgangen og lagringstiden påvirker smaken. Og anbefaler å ringe kundesenter framfor å spørre de i butikken, de er ofte flinkest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå