TuttaV Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 (endret) Dette er noe jeg har irritert meg over og grøsset over flere ganger jeg har vært i bryllup og når jeg ser på bilder over brudekjoler som skal selges på finn.no, så jeg tenkte jeg skulle si i fra til alle dere vordende bruder... - alt for mange holder brudebuketten sin altfor høyt! Brudebuketten skal holdes lavt, den skal "beskytte skjødet" (som jeg lærte når jeg jobbet i blomsterbutikk). Man kjøper jo gjerne brudekjoler med flotte broderier/perler og andre fine detaljer på brystet og rundt livet, og når man da holder brudebuketten for høyt, så dekker den for den vakre kjolen! Dette er kjempekjedelig! (situasjonen jeg tenker på er når man går opp og ned kirkegulvet og skal ta bilder med den utenfor kirke osv) Man burde nok egentlig trent litt på forhånd med å gå med noe tungt i hånda.. for jeg tror mange holder den for høyt fordi det er den mest naturlige stillingen for muskulaturen i armen. Så nå har dere herved blitt "advart" Og jeg regner med å se flotte bilder fremover på finn.no, mens jeg leter etter min egen drømmekjole Endret 11. mai 2008 av TuttaV 6
*Emma* Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Jeg ble faktisk "advart" av brylupsplanleggern vår. Hun fortalte om slik og sånn og så lavt skal du holde den for at den ikke dekker kjolen din. Men det var i USA da og det er de kanskje i overkant mere detajfikserte enn her... Men jeg er helt enig i at det er dumt når buketten holdesfr høyt:)
Solfridbruda Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Dette hadde jeg aldri komt til å tenke på. Takk for tipset
Arwen Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Frisøren min sa fra til meg om det faktisk. Jeg fikk beskjed om å holde den lavere enn det som føltes naturlig Er veldig glad for at hun sa det, for jeg har også sett bilder hvor buketten holdes altfor høyt, og det er ikke pent. 2
Gjest antigartner Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Bra tips. Etter å ha kikket gjennom noen bilder av kjoler til salgs, er det nok av eksempler på de som holder buketten rett foran puppene. Jeg regner med at dette er et eksempel på hvordan buketten bør holdes: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde Eller er denne for lav igjen?
TuttaV Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2008 Bra tips. Etter å ha kikket gjennom noen bilder av kjoler til salgs, er det nok av eksempler på de som holder buketten rett foran puppene. Jeg regner med at dette er et eksempel på hvordan buketten bør holdes: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde Eller er denne for lav igjen? Ditt eksempel er absolutt i den retningen jeg tenker på, kanskje bittelitt vel lav, med tanke på å gå opp/ned kirkegulvet, men fin til bilder o.l. - man ser jo mye mer av selve kjolen! :D jeg prøvde selv å gjøre et kjapt søk på finn.no for å finne et godt eksempel, men det var ikke lett! Men fant hvertfall et bilde hvor armene var i fin vinkel synes jeg: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde]http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode....svl=Hovedbilde Her er et eksempel på hva jeg synes er maks høyde man kan holde, men er akseptabelt: http://www.mysilkweddingflowers.com/ip-Cel...r%20Bouquet.jpg Jeg tror også en annen viktig ting å huske på, er å holde buketten INNTIL kroppen! Da ser alt så mye flottere ut fra alle vinkler... og jeg tror at hvis man også har dette litt i bakhodet, så vil det være mer naturlig å ha buketten lenger ned, for hvis ikke får man jo så spisse albuer, og ingen vil vel være en brud med spisse albuer
effy Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Takk for tipset! Det har jeg aldri tenkt over før....
Saeria Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Jeg syntes det første bilde var et godt eksempel på hvordan holde buketten under fotograferingen. Man fikk sett kjolens detaljer veldig godt, samtidig som man fikk en god vinkel på buketten. Definitivt noe å ta med seg videre.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Litt vel detaljefikserte kanskje? Hvem bryr seg om hvordan man holder buketten +/- 10 cm? Hva med å nyte dagen som dere pøser ut penger på, og hva med å huske hva dagen faktisk handler om?
Possibly Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Litt vel detaljefikserte kanskje? Hvem bryr seg om hvordan man holder buketten +/- 10 cm? Hva med å nyte dagen som dere pøser ut penger på, og hva med å huske hva dagen faktisk handler om? Det er neppe sånn at man glemmer hva dagen handler om bare fordi man konsentrerer seg om å holde buketten 10 cm lenger ned når man går opp kirkegulvet. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, dessuten bærer man ikke på buketten hele dagen. Jeg synes det var et godt tips. Jeg skal ha det i bakhodet. 1
Gjest antigartner Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 Litt vel detaljefikserte kanskje? Hvem bryr seg om hvordan man holder buketten +/- 10 cm? Hva med å nyte dagen som dere pøser ut penger på, og hva med å huske hva dagen faktisk handler om? Aner vi en som holdt buketten høyt på bildene sine her??
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Aner vi en som holdt buketten høyt på bildene sine her?? Nei, men en som har perspektiv på dagen. Ikke en fjortis med prinsessedrømmer.
Possibly Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 Nei, men en som har perspektiv på dagen. Ikke en fjortis med prinsessedrømmer. Så hvis man ikke bryr seg om hvordan man ser ut, så har man automatisk "perspektiv på dagen"?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Så hvis man ikke bryr seg om hvordan man ser ut, så har man automatisk "perspektiv på dagen"? Så man bryr seg ikke om hvordan man ser ut om man ikke fokuserer på hvordan man holder brudebuketten dagen lang?
TuttaV Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 12. mai 2008 Nei, men en som har perspektiv på dagen. Ikke en fjortis med prinsessedrømmer. Jeg ønsker for min del at min bryllupsdag skal være PERFEKT både med tanke på at min kjære og jeg skal feire vår kjærlighet til hverandre og at det skal være den dagen i mitt liv hvor jeg aldri har følt meg så vakker som det jeg gjør den dagen... Og da har jeg lyst til å kunne se tilbake på alle bildene og ikke ergre meg over at jeg ser helt teit ut når jeg holder brudebuketten... Det er hvertfall mitt perspektiv, og synes ikke det er å tenke "fjortis" i det hele tatt... Blir vel mer fjortis å skulle ergre seg over noen som er enige om et godt tips; som gjør dagen bittelitt mer perfekt, også når man ser tilbake 2
Saeria Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Jeg oppfattet hvertfall ts sitt tips som greit å ta med på bilder. Ikke at en skal bekymre seg for buketten hele dagen. 1
Possibly Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Så man bryr seg ikke om hvordan man ser ut om man ikke fokuserer på hvordan man holder brudebuketten dagen lang? Jeg sier bare at en del av oss evner å ha to tanker i hodet samtidig. Vi klarer å huske på hva dagen egentlig handler om samtidig som vi tenker på hvordan vi holder buketten den lille stunda vi faktisk bærer den (jeg har ihvertfall ikke tenkt å gå rundt og bære på den hele dagen). Du vet, kvinner er så gode på multitasking. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #18 Skrevet 22. januar 2013 Dytter opp denne, fordi jeg tror den er veldig relevant for de som er her nå. Anonym poster: 40f658c886a769e1b21e1f0d60a41961 1
Petalouda Skrevet 22. januar 2013 #19 Skrevet 22. januar 2013 Det sies at buketten skal bæres lavt sånn at det ikke skal hviskes om at den skjuler en babymage .... 2
L-8 Skrevet 23. januar 2013 #20 Skrevet 23. januar 2013 Hva er egentlig greia med brudebukett? Ser egentlig ikke for meg å ha det, er jo bare noe å drasse på...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå