Gå til innhold

Støt av vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ta ut rene klær fra vaskemaskinen idag (1 år gammel, Miele, veldig bra), og fikk støt når jeg kom borti trommelen(metall). Det var ikke så veldig sterkt støt, men en veldig ubehagelig prikkende greie.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Jeg bør vel ringe elektriker, ettersom det er lite sannsynlig at det er vaskemaskinen det er noe feil med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skulle ta ut rene klær fra vaskemaskinen idag (1 år gammel, Miele, veldig bra), og fikk støt når jeg kom borti trommelen(metall). Det var ikke så veldig sterkt støt, men en veldig ubehagelig prikkende greie.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Jeg bør vel ringe elektriker, ettersom det er lite sannsynlig at det er vaskemaskinen det er noe feil med?

Jeg har dessverre ikke noen gode råd å komme med, men vi opplever akkurat det samme med stekeovnen! :overrasket:

Vi kan ikke ta borti stekeovnen og vasken samtidig når stekeovnen er på, for da får vi støt! :forvirret: Elektriker har vært her og sett på det, men fant ikke noe galt... :vetikke:

Skrevet

Hvordan ser jeg om ting er "jorda"? Vi har jorda kontakter/støpsel, og støpselet på veggen som vi har vaskemaskinen i har også en dobbelfirkant på seg, slik det vanligvis er på våtrom. Det er vel dette som er jordfeil, altså at vi får strøm av elektriske apparater? Vi har ikke jordfeilbryter...

Jeg skal ringe elektriker på tirsdag pga pinsa, men lurer på om noen har noe råd. Kan det være fare å bruke andre elektriske apparater i huset? Eller tappe vann? Er litt nervøs ...

Skrevet

Har samme problem her. Får støt når jeg står på gulvet ved vaskemaskinen og tar på blandebatteriet i dusjen, og hvis jeg tar på våte klær i vaskemaskinen og står på samme sted.

Snakket med svigerfar som er elektriker, han sa at det ikke er noe farlig og at det er en jordingsfeil ja.

Skrevet

har hatt sammeproblemet her, og det var jord feil. elektirkern hadde glemt(!!!) å koble på jordinga i sikringskapet!

ikke uvanlig å få sånne støt på jobb (håndtverker) heller pga jordfeil osv, aldri vært borti at det har vært farlig men kan ikke si at det ikke kan være det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...