Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Noen som kan forbarme seg litt over en stakkar som lurer ille på disse Dermalogica produktene? (Ja, jeg vet det er mange tråder om dette her...)

Største problemet mitt er at huden er så blank og fæl. (Blir blank kort tid etter at jeg har sminka og påførst ID fundation og veil.) Har vel en og annen kvise også.

Vurderer å kjøpe følgende;

PreCleanser

Dermal clay cleanser

Oil control lotion

Bør jeg ha toner? Isåfall hvilken? Multi active toner? Vil den gjøre noe med det blanke?

Hvilken peeling bør jeg kjøpe? Ifg. Dermalogica's sider bør en med fet hud ha Skin prep scrub. Men leser her og der at det ikke er bra om en har kviser/uren hud da korna kan gjøre skade? Mange her på KG anbefaler Daily microfoliant. Passer den fet hud også? Hva med de andre? Vil ha en som virkelig rengjør.

Maske? Ifg. Dermalogica's sider skal en ha Skin refining mask. Gjør den kun noe med det blanke, eller jobber den også med urenheter? Vil gjerne ha en som renser ut all elende også. Er det mulig?

All hjelp mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Har selv fet/uren hud og endel erfaring med Dermalogicas produkter :)

Først og fremst må jeg si at jeg vil anbefale Dermal Clay Cleanser på det varmeste - en effektiv rens som ikke tørker ut huden, og med menthol som gjør den ordentlig oppfriskende.

Som peeling har jeg bestandig fått anbefalt Gentle Cream Exfoliant (kjemisk peeling i maskeform) av hudpleiere. Denne er kjempebra, og det er sant som du sier - peeling med korn kan være uheldig på aknehud.

Som krem kan du bruke enten Oil Control Lotion eller Active Moist. Oil Control Lotion er mer "behandlende", mens Active Moist er en mer basic, oljefri fuktighetskrem.

Når det gjelder ID-sminken, kan det hende denne forverrer blankheten. Fordi den inneholder bismuth, er foundationen ganske "glinsende" i seg selv. Jeg ville nok satset på en mattere mineralfoundation, f.eks. Pure Luxe sin. Silkepudderet derfra er også genialt for å matte ned huden :)

Håper dette hjalp litt. Lykke til!

Skrevet
Hei!

Har selv fet/uren hud og endel erfaring med Dermalogicas produkter :)

Først og fremst må jeg si at jeg vil anbefale Dermal Clay Cleanser på det varmeste - en effektiv rens som ikke tørker ut huden, og med menthol som gjør den ordentlig oppfriskende.

Som peeling har jeg bestandig fått anbefalt Gentle Cream Exfoliant (kjemisk peeling i maskeform) av hudpleiere. Denne er kjempebra, og det er sant som du sier - peeling med korn kan være uheldig på aknehud.

Som krem kan du bruke enten Oil Control Lotion eller Active Moist. Oil Control Lotion er mer "behandlende", mens Active Moist er en mer basic, oljefri fuktighetskrem.

Når det gjelder ID-sminken, kan det hende denne forverrer blankheten. Fordi den inneholder bismuth, er foundationen ganske "glinsende" i seg selv. Jeg ville nok satset på en mattere mineralfoundation, f.eks. Pure Luxe sin. Silkepudderet derfra er også genialt for å matte ned huden :)

Håper dette hjalp litt. Lykke til!

Åh, takk for svar. Nå ble jeg gla':)

Ble så gira nå, og bestilte den clay cleanser'n, precleans'er og den oil control'en.

Ikke at jeg er veldig plaget av kviser, men en og annen kommer en ikke unna. Hvilken annen peeling bør jeg da kjøpe?

Oj, se der ja. Lærte jeg noe nytt i dag også. Visste ikke at det var bismuth kan gjøre huden blankere. (Pokker, jeg som akkurat har bestilt en ny boks...)

Pure luxe, sa du?

Skrevet
Oj, se der ja. Lærte jeg noe nytt i dag også. Visste ikke at det var bismuth kan gjøre huden blankere. (Pokker, jeg som akkurat har bestilt en ny boks...)

Pure luxe, sa du?

Everyday Minerals og Kiss Me Minerals inneholder heller ikke bismuth. Hos Everyday kan du bestille gratis prøver (5små bokser) og betaler kun $5/30kr i porto. Der får du litt mattere typer enn ID, som kan være greit hvis du syns ID blir for blank.

Skrevet

Glo inneholder mindre bismuth og ble ikke blank på meg. Oil control lotion er helt genial i forhold til å stagge blank hud. Jeg brukte å få skikkelig blank hud i t-sonen, i løpet av et par timer. Oil control lotion gjorde at jeg kunne gå omtrent hele dagen uten å tenke på det. Over mineral make upen brukte jeg også Kiss Me Bare, som jeg syntes var bedre enn mineral veil.

Skrevet
Everyday Minerals og Kiss Me Minerals inneholder heller ikke bismuth. Hos Everyday kan du bestille gratis prøver (5små bokser) og betaler kun $5/30kr i porto. Der får du litt mattere typer enn ID, som kan være greit hvis du syns ID blir for blank.

Hm, har sett litt på sidene deres før, men blir ikke klok på hvilken farge som passer meg. Bruker Medium tan fra ID...

Gjest Gjest
Skrevet
Åh, takk for svar. Nå ble jeg gla':)

Ble så gira nå, og bestilte den clay cleanser'n, precleans'er og den oil control'en.

Ikke at jeg er veldig plaget av kviser, men en og annen kommer en ikke unna. Hvilken annen peeling bør jeg da kjøpe?

Pure luxe, sa du?

Pure Luxe får du kjøpt på www.pureluxecosmetics.com. Jeg har bestlit herfra mange ganger, og det er helt trygt :) Portoen er lav, og det tilbys prøver av alle produktene til ca 1 dollar per stk. Produktene er rimelige og av høy kvalitet. Med min hudtype foretrekker jeg definitivt PL framfor ID. Og sjekk de fine fargene, da ;)

• 3 uker senere...
Gjest Gutt20
Skrevet

Hei.

Jeg er en gutt på snart 20 år som har et stort problem. De siste 2 årene har jeg merket at jeg har fått veldig dårlig hud og vil gjøre noe med det. Har hørt at Dermalogica har mye bra av produkter, men da jeg var på nett siden deres stod det at jeg må konsultere meg til en hudspesialist, og produktene brukes ved dette. Har noen av dere gjort det.

Jeg har veldig fet hud på pannen og nesen, kinnenne er sensetive og tørre og kviser oppstår lett, og haken er så tørr iblandt. Bruker shiseido men serien, men det funker ikke helt. Kan dette ha noe med livstil eller noe. Begynte å bruke sånn anti shine fra shiseido men serien for å dempe det lille fete jeg hadde, nå merker jeg at jeg bare blir mer fetere på pannen. Savner den rene huden min. Håper noen kan hjelpe meg.

Skrevet
Hei.

Jeg er en gutt på snart 20 år som har et stort problem. De siste 2 årene har jeg merket at jeg har fått veldig dårlig hud og vil gjøre noe med det. Har hørt at Dermalogica har mye bra av produkter, men da jeg var på nett siden deres stod det at jeg må konsultere meg til en hudspesialist, og produktene brukes ved dette. Har noen av dere gjort det.

Jeg har veldig fet hud på pannen og nesen, kinnenne er sensetive og tørre og kviser oppstår lett, og haken er så tørr iblandt. Bruker shiseido men serien, men det funker ikke helt. Kan dette ha noe med livstil eller noe. Begynte å bruke sånn anti shine fra shiseido men serien for å dempe det lille fete jeg hadde, nå merker jeg at jeg bare blir mer fetere på pannen. Savner den rene huden min. Håper noen kan hjelpe meg.

For det første, Shiseidos produkter er ikke bra for aknehud, så dropp dem:)

Du må absolutt ikke få en konsultasjon hos hudspesialist....Hvis du sender meg en mail (adressen ligger i bloggen min på høyre side, aner ikke om det er lov å legge den ut her) så kan jeg gjerne forsøke å finne noen gode produkter til deg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...