Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Når er det man skal begynne å gi babyen d vitamin/tran? og hva gir man av disse 2? synes å ha hørt at man skal gi det fra babyen er 4 uker, stemmer det? kjøper man det på apoteket? håper noen vil forklare meg litt:)
Nigo-san Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Babyer skal ha tilskudd av tran/d-vitamin fra fire ukers alder. Tran kjøper du hvor som helst, d-vitaminer på apoteket. Jeg har prøvd tran, men mine babyer spytter og gulper verre av det, og det setter flekker. Så jeg bruker d-vitamindråper. Ikke populært det heller, men det er så små mengder at jeg får det i dem.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 hvordan gir dere babyen dette da? vi gir en del flaske, er vel bare til å dryppe litt i melka da eller? min unge er snart 6 uker og jeg har ikke begynt å gi det enda for jeg trodde det var ved 6 uker de skulle ha, håper ikke det har noe å så.
monja Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Min gutt er litt over 5 uker og jeg har kjøpt inn flaska med d-dråper, men dett er dett. Du kan dryppe dråpene rett i munnen til babyen eller ha det i flasken med melk. Storebror var flaskebarn så han fikk dråpene sine i flaska. Tran kasta han opp av så det orker jeg ikke å styre med denne gangen.
angelou Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Vi bruker litt D-vitamindråper og litt tran. Han fikk det fra 6-ukers alder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå