Gå til innhold

Kjole i bryllup


Ephemera

Anbefalte innlegg

Jeg skal være gjest i et bryllup i sommer og sliter med å finne meg kjole. Jeg skal ikke være forlover, så jeg orker ikke å kjøpe meg en ren selskapskjole til flere tusen kroner.

Jeg vet at det ikke er lov å ha hvit eller sort kjole i bryllup, men er det lov med offwhite? Jeg tenkte i utganspunktet at den ble for lys = for lik brudens kjole. Men nå har jeg trasket rundt i byen i timesvis to lørdager på rad og lett etter kjole. Jeg vil ha en fotsid kjole med stropper, gjerne en sånn med strikk rundt bysten. Det skal jo være det store i sommer, men jeg finner ikke så mange sånne kjoler. Er det for tidlig på sommeren?

På den annen side irriterer det meg litt at jeg må finne meg en kjole til akkurat denne anledningen, når jeg er meste glad i hvite og offwhite kjoler og har skapet fullt av dem. Hva om jeg har på meg offwhite, sid kjole og toner den litt ned med sorte sandaler med høy hæl, sort selskapsveske og sort heklet sjal over skuldrene?

Igjen ønsker jeg meg desperat bunad...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anerikke

Jeg kan jo bare svare for meg selv, men jeg hadde ikke reagert det minste på hvit eller offwhite kjole. Syns fint du kan gå med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruskesara

jeg ville ikke reagert,men folk er forskjellige. jeg ville kanskje vært litt redd for å ligne for mye på bruden med en hvit kjole når den i tillegg er fotsid. mulig jeg hadde følt meg litt ukomforabel. hvis du kjenner bruden godt,kan du jo spørre henne? det er jo hennes dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er ikke hennes dag, men brudeparets dag. Argh, denne evindelige fokuseringen på bruuuuuuuuden......jeg syns du burde styre unna offwhite og hvitt, særlig om kjolen er fotsid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe brudgommen bryr seg nevneverdig om en av de kvinnelige gjestene kommer i offwhite kjole... :fnise:

Ellers så ser ikke jeg problemet med at du bruker en offwhite kjole, så lenge tilbehøret gjør at du ikke kommer helhvit (jeg hadde uansett ikke brydd meg om jeg var bruden, men som gjest ville jeg ikke tatt noen sjanser ved å komme i hvitt fra topp til tå).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror neppe brudgommen bryr seg nevneverdig om en av de kvinnelige gjestene kommer i offwhite kjole... :fnise:

det kan vel hende han blir forvirret og ikke husker hvem bruden egentlig er hvis det blir mange damer i hvite kjoler :fnise:

spøk til side... tror det går helt fint med offwhite kjole. Men det kan være lurt å høre med bruden.. kommer vel litt an på hvordan bruden er til vanlig. Jeg var i et bryllup til et vennepar av mannen min for noen år siden og der hadde bruden nektet forloveren å gå med kjole som rakk nedpå knærne... hun måtte ha lang kjole - så hun måtte ut å kjøpe ny! Det var tross alt brudens dag!

så hvis bruden er bestemt og sta til vanlig ville jeg tatt en telfon for å høre om det er greit.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...