christy81 Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Har fått en antibiotika som heter Azitromax mot bihulebetennelse. Går på P-pillen Loette 28. Legen informerte selvfølgelig ikke hvordan denne kombinasjonen funker, men i pakningsvedlegget står det at en svært sjelden gang kan p-pille funksjonen nedsettes. Vil det da si at vi må satse på kondom framover i tilllegg?? Og i tilfelle hvor lenge ?? 7 eller 14 dager?? Noen som har peiling eller har erfart dette sjøl??
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Vil anta det er som om du skulle ha glemt p-pillene hele kuren med antibiotika. Men jeg har ikke tatt p-piller selv (stoler ikke på de), så jeg har ikke helt oversikten. Snakk med en farmasøyt, eller vær så obs som mulig og bruk kondom til 14 dager ettersite antibiotikapille.
christy81 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2008 oi, akkurat som om jeg skulle glemt de hele antibiotikakuren...ouææ det er jo ikke bra! Er jo bare en 3 dagers kur, men allikevel!! Men hvorfor kondom i 14 dager etterpå? Holder det ikke med 7?
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 oi, akkurat som om jeg skulle glemt de hele antibiotikakuren...ouææ det er jo ikke bra! Er jo bare en 3 dagers kur, men allikevel!! Men hvorfor kondom i 14 dager etterpå? Holder det ikke med 7? På mine var det iverfall 14 dager etter siste glemte pille. Men ser ut som det er 7 på dine, så det går forhåpentligvis greit
christy81 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2008 utrolig teit at ikke legen opplyser om dette da! Men har det med virkestoffene i antibiotikaen å gjøre eller er det i tilfelle man får diare at man blir "usikret" ??
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 utrolig teit at ikke legen opplyser om dette da! Men har det med virkestoffene i antibiotikaen å gjøre eller er det i tilfelle man får diare at man blir "usikret" ?? Opptaket i tarmen, og eventuelt diare. Så du er ikke "trygg" selv om du slipper unna løs mage. Du er forresten ikke eneste som har opplevd at leger ikke sier i fra. Har vært innom 5 ulike leger og fått antibiotika, og ingen har nevnt det med et ord.
christy81 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2008 men hvorfor er det så mye uenighet om man bør benytte kondom i 7 eller 14 dager?? er det pga de ulike p-pillene eller at antibiotikaen fremdeles er i kroppen??
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 men hvorfor er det så mye uenighet om man bør benytte kondom i 7 eller 14 dager?? er det pga de ulike p-pillene eller at antibiotikaen fremdeles er i kroppen?? Ulike piller har ulike tidsrom på å "komme igang igjen". Men er det katastrofe med graviditet hadde jeg heller tatt litt ekstra i enn å gamblet.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 men hvorfor er det så mye uenighet om man bør benytte kondom i 7 eller 14 dager?? er det pga de ulike p-pillene eller at antibiotikaen fremdeles er i kroppen?? Ring til et vakt-apotek (de som har åpent kveld/helg),og spør en farmasøyt,så får du et sikkert svar nå med en gang.
christy81 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2008 Tror jeg skal ringe legen eller apoteket å skjekke og jeg! Men tusen takk for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 Tror jeg skal ringe legen eller apoteket å skjekke og jeg! Men tusen takk for alle svar Jepp, best det For jeg har som sagt ikke noe mer kunnskap enn det jeg har lest meg til i felleskatalogen og drugs.com, og det var i hovedsak på mitt eget merke. Ditt har jeg kun skumlest litt på nå. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå