Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Incestofrene til Josef Fritzl ble befridd fra kjellerfengselet, men nå er de innesperret på nytt. - Det er en vits, sier Amstetten-ordføreren. Mor og barn vil restituere seg, men blir hindret av kamerafolkene. Det er en vits, sier en oppgitt ordfører. Hvordan er det mulig at noen klarer å plage noen som har vært fanget i 24 år og blitt seksuelt misbrukt av sin egen far? De gjør jo alt for å få et bilde. Noen har til og med kledd seg ut som politi, og vaskedamer som liksom skal jobbe på sykehuset.
Tabris Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Det er avskyelig. Jeg begriper ikke hva som kan få folk til å gjøre slikt, grådigheten lenge leve. Men det selger jo, det er det verste. Hvis ikke, så hadde de ikke gjort det.
Gjest Hva er det med oss? Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Paparazzier har næringsvett. Så enkelt er det. Vi alle sammen - både trådstarter og Tabris - er dessverre helt og holdent korrupt nok til å kjøpe bladet eller avisen eller nettavisen som er den første til å vise familien. Hvis vi ikke er i stand til å innrømme det bør vi gå i oss selv. Jeg leser ikke Se&Hør eller andre sladdermagasiner. Men jeg leser aviser. Bilder selger langt bedre enn tekst - det er grunnen til at paparazzier har et levebrød. Man kan selvsagt si at de burde ha både moral og samvittighet - men det burde vi som leser dette også ha. Så hva er det med oss som gir paparazziene et levebrød? Er vi helt blottet for moral og empati?
Gjest Emera Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Jeg tror ikke "vi" er blottet for moral og empati, men nysgjerrigheten "vår" har en tendens til å vinne. Folk har jo også valfartet til bygningen der disse menneskene ble holdt fanget, kun for å få se den. Helt utrolig.
Gjest TS Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Paparazzier har næringsvett. Så enkelt er det. Vi alle sammen - både trådstarter og Tabris - er dessverre helt og holdent korrupt nok til å kjøpe bladet eller avisen eller nettavisen som er den første til å vise familien. Hvis vi ikke er i stand til å innrømme det bør vi gå i oss selv. Jeg leser ikke Se&Hør eller andre sladdermagasiner. Men jeg leser aviser. Bilder selger langt bedre enn tekst - det er grunnen til at paparazzier har et levebrød. Man kan selvsagt si at de burde ha både moral og samvittighet - men det burde vi som leser dette også ha. Så hva er det med oss som gir paparazziene et levebrød? Er vi helt blottet for moral og empati? Jeg tror du skal være litt forsiktig med å tro ting om andre mennesker. Jeg kjøper ikke aviser eller sladreblader, jeg boikotter det så lenge det er mulig. Jeg leser det på nett, det gjør jeg, men jeg kjøper det ikke.
Tabris Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 Jeg kjøper verken tabloidblader eller -aviser, og kommer garantert ikke til å kjøpe en utgave som har bilder av familien. Men det er mange som ville kjøpt det - slikt selger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå