Gå til innhold

Høyt stoffskifte

Gjest Chica

Anbefalte innlegg

Gjest Chica

Noen som har dette? Får dere behandling og blir bra? Tok blodprøve forrige uke, og fikk idag telefon om at jeg hadde overaktivt stoffskifte og skulle få time til en spesialist. Tar sikkert en evighet før jeg får time, så jeg sitter her som et spørsmåltegn... Hva det kommer av og om det er farlig? Har søkt litt på nettet, og funnet ut at jeg har en del av symptomene, men langt i fra alle(Ja, jeg har fått økt apetitt i det siste, men jeg har langt i fra gått ned i vekt osv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Fikk samme diagnose i dag :-?

Jeg har allerede tatt noen undersøkelser på sykehuset. Min fastlege har henvist meg videre til behandling der. Sånn i starten iallfall. Han sa at jeg skulle starte opp med medisin, men at jeg måtte regne med at stoffskifte etter hvert ble for lavt. For tiden "nyter" jeg en sykemelding på andre måneden.

Har en bekjent som hadde høyt stoffskifte. Hun måtte til slutt ta en operasjon og har nå lavt stoffskifte. Medisinen fungerer helt utmerket og hun er til kontroll en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica i.i.

Sykmelding? Da må du være dårligere enn meg! Jeg jobber hver dag, og sykler fra og til jobb. Eneste problemet mitt er at jeg har fått utstående øyne, så jeg ser litt snodig ut... (Struma)

Hvordan fant du ut at du hadde høyt stoffskifte da? Legen min tenkte ikke på det når jeg var der for å sjekke øynene mine, og ga meg allergitabletter. Siden jeg ikke ble bra dro jeg til øyenlege, som sa med en gang jeg kom inn døra: jeg er nesten sikker på at du har høyt stoffskifte, men vi må ta noen blodprøver for å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg orker fint lite. Huset ser ikke ut. Orker ikke å lage middag. Skittentøyet hoper seg opp. Et ærend til f.eks. legen medfører at jeg må sove etterpå. Kan føle meg dønn sliten selv om jeg ikke har gjort noe som helst.

Vi kan jo mailes eller snakkes på pm siden vi begge er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...