Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hva spiser du til lunsj på jobb? Har dere med mat eller kjøper dere? Spiser dere sund mat eller går det i junk food? Blir dere fort ferdig når dere spiser?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Hva spiser du til lunsj på jobb? Har dere med mat eller kjøper dere? Spiser dere sund mat eller går det i junk food? Blir dere fort ferdig når dere spiser? Jeg har vanligvis med meg brødskiver med skinkepålegg, ost eller leverpostei. Ved siden av har jeg skiver av agurk og paprika, pakket i aluminiumsfolie. De smaker ikke godt hvis de ligger på skiva i timesvis før lunsj. Og så MÅ jeg ha med en liten pakke iskald skummet melk. Nam! (glad vi har et lite kjøkken med kjøleskap på jobben) Iblant hender det at jeg har med middagsrester fra dagen før til lunsj. Da må det være type gryterett el.l. som enkelt varmes i mikroen. Jeg pleier å bruke mesteparten av lunsjpausen til spisingen. Det er greit å slippe å stresse. Prate litt med kollegaer, lese avisa osv. En liten kosestund midt på dagen.
Brunhilde Skrevet 10. mai 2008 #4 Skrevet 10. mai 2008 Det varierer veldig. Brødskiver med pålegg av noe slag. Har kjøleskap på jobb, så vi kjøper gjerne inn litt. Pleier å spleise med en kollega så det blir spist opp. Middagsrester som kan varmes i mikro. Rett i koppensupper. En frukt eller grønnsak ved siden av. Betaler maten selv, ja, men vi har alltid god tid i pausen, og alle spiser sammen. En fin tid for å løse verdensproblemer.
Malama Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Har somregel med meg smurte brødskiver, også handler jeg inn litt pålegg som jeg har i kjøleskapet på jobb, en skinkepakke og noen cherrytomater f.eks. Eller en banan og litt syltetøy. Andre ganger har jeg pålegg på skivene hjemmefra, litt avhengig av hvor me pålgg vi har hjemme. Siden vi har kjøleskap på jobb (men ikke mikro) er dette en grei løsning. Vi har kantine også, men jeg er ikke så glad i majones og dressing, så maten derfra er ganske ubrukelig for meg. Jeg bruker stort sett hele lunsjpausen på å spise og småsnakke med de andre, litt løsing av verdensproblemer innimellom ja. (Eller, nei, vi løser dem ikke, for det er en del av mine kolleger som har holdninger som ikke er forenelig med å LØSE problemer, men heller skape dem ) Men vi prøver da innimellom)
Cata Skrevet 10. mai 2008 #6 Skrevet 10. mai 2008 Som regel er det to skiver med ....et eller annet (ost, hamburgerrygg, skinke, spekepølse...) avhengig av hva som finnes i kjøleskapet. Dessuten plusser jeg som regel på med en yoghurt som "dessert". Vi har ikke kantine, men automater der man kan handle, så når jeg er matlei eller ikke gidder smøre niste så ender jeg gjerne med en baguette med ost og skinke. Vi har en halvtimes matpause så selv om jeg gjerne er ferdig med å spise etter halve tida, blir jeg som oftest sittende og sludre med kollegene over kaffen til halvtimen er gått.
Gjest Evine Skrevet 10. mai 2008 #7 Skrevet 10. mai 2008 I kantinen på jobben min har de verdens beste salatbar .. så jeg spiser en diger skål med salat m/ alle slags godbiter. I tillegg tar jeg frukt, juice og kaffe. Lunsjen spiser jeg sammen med kollegaene mine og vi sitter i en halvtime, sånn cirka.
Gjest marihan Skrevet 10. mai 2008 #8 Skrevet 10. mai 2008 Når jeg er på skolen, så har jeg som oftest med meg knekkebrød med et eller annet. Nåe jeg er på jobb, så får vi mat. Da spiser jeg som oftest salat eller varm mat.
Gjest Tigress Skrevet 10. mai 2008 #9 Skrevet 10. mai 2008 Eg har som oftast med meg brødskiver, ein yoghurt og litt frukt og grønt. I tillegg slukar eg i meg alt som måtte ende foran snuta mi, det hender nemlig at det er nokre rester frå kjøkkengjengen som ender på personalrommet. Det går ned.
Gjest Lacuna Skrevet 10. mai 2008 #10 Skrevet 10. mai 2008 Jeg er så sløv, så det går for det meste i knekkebrød med enten makrell i tomat eller leverpostei (som jeg har stående på jobb), og i tillegg går det alltid med et par-tre frukter (epler, appelsiner, pærer). Noen ganger kjøper jeg yoghurt i kantina, og i den ypperste nød også en bagett e.l., men siden man aldri kan være trygg på hva de finner på å putte på dem, holder jeg meg stort sett unna.
Anglofil Skrevet 10. mai 2008 #11 Skrevet 10. mai 2008 Varierer en del. Står mellom rett-i-koppen pasta, brødskiver eller pastasalat. Mvh Yvonne
estrella Skrevet 10. mai 2008 #12 Skrevet 10. mai 2008 Jeg svarer selv om jeg går på skole. Jeg prøver å holde meg til å ha med meg mat, fordi det er billigere. Da har jeg med meg knekkebrød, pluss pålegg(tube eller boks). Yoghurt og frukt. De dagene jeg er treig eller ikke hadde noe mat igjen(veldig ofte på mandager) så stikker jeg ned til Georg(mannen som jobber på kiosken) og kjøper meg baguette med ost og skinke som han varme(nam).
Gjest Raptuza Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Vi får lunsj på jobben som et frynsegode. Vi kjøper inn brød, pålegg, grønt, juice og koker egg, kaffi og te. Deilig å sleppe smøra døll matpakke!!
Kvist Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 Vi får lunsj på jobben som et frynsegode. Vi kjøper inn brød, pålegg, grønt, juice og koker egg, kaffi og te. Deilig å sleppe smøra døll matpakke!! Vi også, bortsett fra det med eggene. Hyggelig at alle sitter rundt samme bord og spiser samme mat sammen. På fredagene har vi wienerpølser med brød og lompe, det er ikke jeg så begreistret for da... men flertallet syns visst at det er kjempestas... Vi har et lite trekk fra lønna hver måned da, men det er ikke på langt nær nok til å dekke lunsjen, så hovedsaklig er det frysegode.
effy Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Jeg spiser varm mat eller knekkebrød til lunsj (vi har kantine). Prøver å lure inn noe frukt i lunsjen også.
Gjest Pet Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Vi har kantine, og jeg spiser salat hver dag. Bruker 20-30 minutter på lunsjen.
Betsy Skrevet 12. mai 2008 #18 Skrevet 12. mai 2008 Vi har kantine på jobben. Spiser stort sett salat + et kjøtt-/fiskestykke, fiskekake eller noe sånt til. Drikker skummet melk og spiser frukt til "dessert". Vi er som regel borte i hvertfall en halvtime.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #20 Skrevet 13. mai 2008 Vi har kantine på jobben med varm mat, brødskiver og pålegg, vafler mm. Vi betaler 250 kr måneden. Resten blir sponset av arbeidsgiver. Setter utrolig pris på den kantina for skulle jeg ha smurt matpakke så hadde det blitt lite med mat. Bruker hele halvtimen på å prate og sludre med kollegaer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå