Gjest *Mim* Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Du bør selvsagt stole på kjæresten din. Om hun bedrar deg eller ikke, kan ingen her inne svare på. Har du forklart henne skikkelig og rolig hvor vanskelig du synes det er at de er sammen? Hvorfor ønsker hun å være sammen med ham? En mulighet er at dere tre kan være sammen. Men jeg skjønner godt at han helst unngår deg...
Gjest En annen mann Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 jeg har et lite problem med kjæresten min, det er en person, en gutt, som hun hele tiden vil være med, og jeg vet at han digger henne.. hun sier til meg at de bare er venner.. Han ungår å være med henne når jeg er i nærheten, jeg stoler på henne, men skjønner ikke hvorfor hun absolutt må være med han når hun vet at han "elsker" henne, dette har han sagt til hun, og vet at jeg ikke liker at hun er med han fordi jeg er redd for å miste henne, hver gang jeg nevner det sier hun at jeg bare er sjalu. Hva tolker dere av denne situasjonen?.. Er det grunn til bekymring eller er jeg bare paranoid? Vanskelig å vite om du bør være bekymret eller ikke, man kan jo ikke vite om dama di har "utroskap" i seg eller ikke. Jeg ville hvertfall forsøkt å ta en ordentlig prat med henne om du ikke har forsøkt dette allerede. Det kan være at hun merker at du er sjalu, og kanskje litt red for å miste henne, og at hun spiller på dette. Hvis du virker som at du på en måte "nekter" henne å være sammen med sin venn og utstråler usikkerhet i sin oppførsel kan dette gjøre saken verre. Så mitt forslag er å kanskje gjøre noe annet selv når hun er med sin venn? Ta kontakt med noen du ikke har sett, ta en tur ut med venner o.l. Når du gjør dette, forsøk å se etter tegn på hvordan hun reagerer. Hvis hun plutselig begynner å "spørre deg ut" ifht. hvem du skal være med og hva dere skal gjøre, så er du på rett vei. Vis at du ikke er totalt avhengig av henne, og at du er i utmerket stand til å finne sosialt samvær også andre plasser. Med dette mener jeg ikke at du skal oppføre deg svært dårlig ovenfor henne, men iblant må det være lov å teste hvor mye hun bryr seg. Å finne den rette balansen mellom å oppføre seg for distansert versus "klengete" er opp til deg. Er resultatet derimot at hun tydeligvis ikke bryr seg i det hele tatt, så kan trenger dere etter min mening hvertfall en samtale. Du skriver at hun vil være sammen med han "hele tiden". Hvor ofte vil du si dette er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå