Gå til innhold

Sverig og Taxfree?

Anbefalte innlegg

Gjest Hurmulen
Skrevet

Gjelder taxfree alle land man reiser til? Sverige også?

Om jeg tar fly til Sverige, kan jeg gå på taxfreeèn der da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må og må, danskebåten er ikke ute i 24 timer, men man får handle taxfree uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan også bestille alkohol og tobakk på internett fra utlandet og få dette tollfritt inn, men det betyr ikke at dette er tillatt.

At en får handlet noe er ikke betydende med at en får ta det med inn i landet.

Skrevet

LOL, tviler på at noen som kommer med fly fra Stockholm blir tatt fra kvota på Gardermoen..

Skrevet
Må og må, danskebåten er ikke ute i 24 timer, men man får handle taxfree uansett.

De Danskebåtene som ikke er borte 24t men ca. 23 har spesialtilatelse til å selge deg taxfree.

Ellers er det ditt ansvar å bevise at du har vært ute av landet i minst 24 timer. Dette kan skje med for eks kvitering fra din reise ut av Norge, kvitering fra siste overnatting eller lignende. Men det er du som må bevise for tollerne at du har vært ute i minst 24 timer.

Ellers alkohol og tobakk som kjøpes i vanlige butikker i utlandet trenger du ikke å ha vært borte i 24 timer for å ha med inn. Kun Taxfree.

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men jeg skal reise til Stockholm i sommer, da flyr jeg fra et tettsted i Sverige til Stockholm. Får man da handle på taxfree? Når jeg skal hjem drar jeg direkte fra Stockholm til Værnes, får man handle da i såfall?

(Har kun reist med fly innenlands før, så vet ingenting om dette..)

Skrevet

Teori og prakis har alltid vært to forskjellige ting.

Gjest Hurmulen
Skrevet

Ok, takk alle sammen!

Jeg skal være i Stockholm i nesten en uke så det er ikke noe problem da.

Jeg reiser stockholm - Oslo - Trondheim på vei hjem, da har jeg 45 min mellom oslo og Trondheim, rekker jeg taxfreeèn da? Hvor lenge før bør jeg være ved gaten?

Bør jeg satse på å bestille på nett isteden og få det utlevert på flyet?

Skrevet
Ikke for å kuppe tråden, men jeg skal reise til Stockholm i sommer, da flyr jeg fra et tettsted i Sverige til Stockholm. Får man da handle på taxfree? Når jeg skal hjem drar jeg direkte fra Stockholm til Værnes, får man handle da i såfall?

(Har kun reist med fly innenlands før, så vet ingenting om dette..)

Ja har du bilett fra Sverige til Norge så for du handlet Tax-Free i utenlandsavdelingen på Arlanda. De spørr ikke hvor lenge du har vært borte, men blir du stoppa i tollen på Gardemoen kan det tenkes du må bevise at du har vært ute av Norge i mer enn 24 timer.

Skrevet
Ja har du bilett fra Sverige til Norge så for du handlet Tax-Free i utenlandsavdelingen på Arlanda. De spørr ikke hvor lenge du har vært borte, men blir du stoppa i tollen på Gardemoen kan det tenkes du må bevise at du har vært ute av Norge i mer enn 24 timer.

Tusen takk for svar :) Skal være borte i en uke, så det skulle vel gå greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...