Kvist Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har lyst til å dra på piknik ved sjøen i helga Lurer på å ta med en pai med salat til, men det er jo det jeg pleier å ta med på sånt. Noen som har andre gode tips? Skal ikke lage til så mange, vi blir maks seks stykker, antagelig bare fire, det har jo litt å si. Ja og så må det ikke være noe med skalldyr eller skjell.
Arkana Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Grillede, kalde kyllinglår, pastasalat eller annen salat på boks, godt brød med forskjellige gode oster og spekemat, kald omelett med f.eks. fetaost, skinke, grønnsaker osv, hjemmebakte piroger/pizzasnurrer/grove lunsjmuffins.
Catzy Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 Har hatt suksess med lomper med fyll av snøfrisk, selleristang, mandarin og kalkun-pålegg. Kalkunen kan sikkert byttes ut med skinke eller noe annet. Hvis du ruller de slik som du ruller wraps (dvs brette inn den ene enden) er de greie å spise uten så mye klin.
Kvist Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2008 Takk for svar. Det ble grilling i dag, men pikniktips er notert til neste gang Vi grillet kjøttspyd som ble kjempegode. Jeg kjørte litt oppbløtt tørket sopp, hvitløk, vanlig gul løk, masse persille og svarte oliven i blenderen sammen med nok melk til at det ble tyktflytende. Blandet dette i kjøttdeig og hadde i bittelitt Maizena, samt salt og pepper. Formet til pølser rundt grillpinner i tre. Salat, rømmedressing og baguetter til. Catzy: med mandarin mener du sånne fra boks? Har fylt lefser og lomper flere ganger, men fyllet du foreslår var nytt for meg. Skal definitivt prøves ut.
Catzy Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 I utgangspunktet tenkte jeg kanskje på klementiner? Tror du får se an hva du finner i fruktavdelingen, enten klementin eller mandarin. Ellers kan du sikkert bruke sånne fra boks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå