Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Har et lite problem. Samboer har så utfattelig dårlig smak når det gjelder klær. Prøver å endre litt på den, men det går saaaaakte. :sjenert: Han har spesielt en skjorte som ser helt forferdelig ut, men hans synes den er kjempefin. Jeg blir bare flau når han går med den. Hvordan skal jeg få sagt det til han uten at han blir lei seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho ho, broren min får ikke lov til å kjøpe klær selv lenger han! Samboer må være med... og det forstår jeg godt :gjeiper:

Men det er en tricky tricky situasjon dette ja! skjønner det. Du kan ikke "tilfedigvis" ødelegge den i vask da?? :hoho:

Skrevet

Hvorfor er din smak riktigere enn hans? Han synes skjorten er fin, du synes ikke det og konkluderer med at det er du som har rett...

Gjest Gjest
Skrevet
Ho ho, broren min får ikke lov til å kjøpe klær selv lenger han! Samboer må være med... og det forstår jeg godt :gjeiper:

Men det er en tricky tricky situasjon dette ja! skjønner det. Du kan ikke "tilfedigvis" ødelegge den i vask da?? :hoho:

:ler: Bra tips:P hehe.. Sa en gang i fra om at den skjorta ligna på kjøkkengardina til mormor og da ble han kjempefornærmet, så har ikke brukt den igjen før nå nylig. Dvs. han kommer til å skjønne det om den skjorta "tilfeldigvis" blir ødelagt i vask:D

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Hvorfor er din smak riktigere enn hans? Han synes skjorten er fin, du synes ikke det og konkluderer med at det er du som har rett...

Har ikke sagt at jeg har riktig. skjønner jo at man har forskjellige meninger. Men nå er det vel sånn at mannfolka pleier å høre på oss når det gjelder klær. Han har mange andre klær som jeg ikke liker, men den skjorta tar bare kaka.

Skrevet

Min samboer eide i en periode en skjorte som var så gul at jeg omtrent måtte bruke solbriller når vi var i samme rom.. Den var skikkelig heslig!!

Den "blåste av snora" en vindstille dag i fjor :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Han er en voksen mann og har rett til å gå med hvilken skjorte han vil. Samma hvor grell andre måtte synes den er.

Det er veldig respektløst å ødelegge sin samboers klær bare fordi en ikke liker plagget selv. Hvordan hadde dere likt det om mannen deres "ødela" et av deres yndlingsplagg, fordi han ikke syntes det var noe pent?

Jeg går med det jeg vil, og ingen har rett til å legge seg borti det. Det samme gjelder for mannen min. Ja, det er ikke alt han går med jeg synes er pent, men jeg har da vitterlig ikke noe med det.

Skrevet

Syns det er trist med jenter som skal forandre kjæresten sin.

Han hadde vel samme smaken den gangen du ble forelsket i han?

Gjest Gjest
Skrevet

En klassiker ;)

Punkt 1: Positiv forsterkning. Går han i noe pent, SKRYT, jo mer konkret, jo bedre. Eksempel: "fin skjorte, den fargen kler du godt" er mer effektiv enn "då fin du var i dag!"

Punkt 2: Er det du som lagger klærne i skapet, så er det ikke nødvendig å legge det verste fremst. Denne fungerer fint på menn av typen "hvor er det noe rent? Helst ikke blusen til mor, ellers går alt"

Punkt 3: Ser den helt jævlig ut, si det. Foreksempel "hm, den fargen passer deg ikke helt, spesielt ikke nå når du er så solbrun" og håp den ikke blir tatt frem til vinteren, eller "nå som du har trent såpass mye er det synd du ikke får vist frem armene dine", eller "hm, der er det visst et hull" (denne har jeg desverre måtte påpeke titt og ofte :ler: ), osv.

Gjest Piper
Skrevet

Lurer på hvordan du selv ille reagert, om han skulle klage på klærne du gikk i.

Voksne mennesker bør få bestemme selv hva de ønsker å gå med.

Og det er ingen som helst unnskyldning for at mannfolk bruker å høre på damene, for hvorfor i all verden er det damene som skal bestemme hva mannen skal gå i?

Har heldigvis en mann som er selvstendig nok til å kjøpe sine egne klær, vaske de og legge de på plass i skapet sitt selv. Jeg har rett og slett ikke noe jeg skulle ha sagt om hans klær, og det det er noe jeg ikke forventer at jeg skulle hatt heller. Han er voksen, og jeg behandler han som en også.

Hva jeg liker får så være, for det er IKKE meg som skal gå med de klærne det er han. Og jeg blir ikke flau fordi et voksent menneske velger å gå med noe jeg selv ikke liker, for jeg forventer at andre klarer å forstå at voksne mennesker går med det de selv mener er fint.

Skrevet
Syns det er trist med jenter som skal forandre kjæresten sin.

Han hadde vel samme smaken den gangen du ble forelsket i han?

Var det det jeg spurte om? Begynner å bli litt lei av folk som skal kommentere helt andre ting enn det som blir spurt om i forumet. Jeg spurte hvordan jeg kan si det på en diskret måte, ikke om din mening ang temaet.

Gjest Infralove
Skrevet

Dette er eit diskusjons forum, her diskuterer vi. Om du ikkje toler å høyre andre sine meiningar, får du la vere å poste i forumet, så enkelt er det.

For øvrig er eg einig med dei som seier at vaksne mennesker skal få bestemme kva dei vil gå i sjølve. Eg hadde nok ikkje blitt så glad om min sambuar prøvde å få meg å gå med kle HAN likte. Eg er ikkje pyntedukka hans.

Kanskje sambuaren din ikkje likar din smak heller?

Folk er ulike (heldigvis). Tenk om han ville at du skulle kle deg i hans stil. Hadde du syns det var rettferdig?

Skrevet

Jeg er enig med Infralove her. Det er voksne mennesker vi snakker om, og jeg har svært lite til overs for overstyring av typen "ops, der ble visst skjorta di ødelagt, gitt". Hvor ble det av respekten for voksne menneskers valg?

Gjest Piper
Skrevet
Jeg er enig med Infralove her. Det er voksne mennesker vi snakker om, og jeg har svært lite til overs for overstyring av typen "ops, der ble visst skjorta di ødelagt, gitt". Hvor ble det av respekten for voksne menneskers valg?

Enkelte kvinner tror tydeligvis at deres smak er den som gjelder, og samboeren/kjæresten/mannen skal bare være glad til at hun velger ut hva han skal gå med. For som en sa: "nå er det vel sånn at mannfolka pleier å høre på oss når det gjelder klær" Dette er vel fordi mannen ikke våger å ha sin egen mening, for da kan han risikere at fruen i huset kritiserer han, for det er jo tydeligvis det enkelte her inne gjør. Når man sammenligner skjorten med bestemors gardiner, vil jeg si at man har gått over streken for det å vise respekt. Man er rett og slett frekk, og syns tydeligvis det er greit å mobbe sin egen partner.

Og jeg kaller det mobbing, for hvem hadde akseptert at en ungdom på ungdomsskolen sa noe slikt til en medelev uten at det ville blitt betegnet som mobbing? Men det er tydeligvis greit å mobbe sin egen partner, for han må jo læres opp til at det er kvinnen som bestemmer.

Må si at det finnes enkelte tøffelhelter der ute, som kanskje en vakker dag finner ut at det ikke er greit å være tøffelhelt lengre men som da kanskje finner seg en partner som viser han samme respket som det han viser henne.

Menn spør kvinner om hvilke klær de skal gå i, om de har fått mye klager fra kvinner på akkurat dette området. Det vil si at de har blitt usikre på seg selv, og våger rett og slett ikke ta egne valg på dette området. Det er ikke fordi kvinnen ahr så mye bedre smak enn det mannen har, for det spiller da liten rolle hvilken smak kvinnen har når det ikke er hennes kropp klærne skal henge på.

Og enkelte kvinner har ikke respekt for partneren sin, men skal styre og stelle som de selv vil. Stakkars menn sier nå bare jeg.

Og til TS: tåler du ikke å høre andres meninger, bør du ikke poste på et åpent diskusjonsforum.

Gjest Piper
Skrevet
Oh my Good! :ler:

Mange hissigpropper her. :hoho:

Er vi hissigpropper, fordi vi forsvarer mannens rett til å velge sine egne klær?

Skrevet

Jeg har da vel ikke sagt at jeg skal endre på hele fyren da. hehe...

Han bruker klærne sine som han vil, men akkurat den skjorta kan jeg ikke fordra. Spurte bare om et lite råd om hvordan jeg kunne si det på en diskret måte. Men her var det ikke så mange råd å få utenom slag i trynet.

Skrevet
Har ikke sagt at jeg har riktig. skjønner jo at man har forskjellige meninger. Men nå er det vel sånn at mannfolka pleier å høre på oss når det gjelder klær. Han har mange andre klær som jeg ikke liker, men den skjorta tar bare kaka.

Jeg bestemmer ikke hva min kjære skal ha for slags stil, heldigvis har han funnet sin stil, som han trives i selv, lenge før han møtte meg. Han er da voksen og har igrunnen ganske store meninger om hvordan han vil se ut.

Selvsagt kan jeg si noe om hva jeg synes er fint, jeg har sagt til ham når vi har sett på bukser at "den var myyyye finere til deg en den", siden jeg syntes den ene som lå der ikke var noe pen. Men han kjøpte ikke noe engang så lenge jeg var der, ventet til han dro alene en dag og kjøpte noe han selv ville ha. (som heldigvis for min del ble den jeg likte, men hadde ikke sagt noe dersom han ikke gjorde det. )

Og han har spurt meg om ting når vi er ute, vist meg plagg han synes er fine og spurt veldig forsiktig om ikke jeg likte slike. Dersom jeg liker dem, så er det jo greit, sist han gjorde det, var det ikke noe jeg likte eller ville vurdert å bruke, så da svarte jeg at det ikke var helt min stil.

Snakke om det er jo liksom greit, men om ha da etter at jeg hadde sagt at jeg ikke likte den, hadde gått å kjøpt den til meg, eller ødelagt noen av de tingene jeg trives best i... fordi han ikke likte mine yndlingsplagg...

Og by the way, når man spør om noe på ett DISKUSJONSFORUM, så må man akseptere at folk svarer det DE synes passer i diskusjonen. Er du lei av diskusjoner i ett debattforum, så finn en plass der det ikke hovedsakelig er debatt hele plassen dreier seg om.

Gjest Infralove
Skrevet
Oh my Good! :ler:

Mange hissigpropper her. :hoho:

Så om man er ueinig, så er man ein hissigpropp? :klø:

Gjest Yihaa
Skrevet (endret)

Du har - så vidt jeg har forstått - allerede sagt at du ikke liker den. Hvis han til tross for dette fortsetter å gå med den, synes jeg du skal respektere det og la være å mase ytterligere og heller ikke som du kaller det: si i fra på en diskret måte...

Hvis noen spør om et klesplagg "Liker du denne?", svarer man selvfølgelig ærlig. Men det er noe helt annet enn å rakke ned på, ødelegge eller kaste andres klær mot deres vilje.

Endret av Yihaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...