Gå til innhold

Antrekk til bruden's forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer skal jeg være forlover til en venninne av meg, og trenger tips til hvilken kjole jeg skal gå for.

Bryllupet skal foregå på en seter, på en gård som er gjort om til festlokale. Viss været blir bra skal deler av bryllupet foregå ute, mottakelsen blir bla.a ute i et festtelt. Dette sier meg at man kanskje ikke stiller i gallakjole, men samtidig har jeg sett brudens kjole, og den er ikke noe sommerbrud-aktig, men heller hva jeg tenker på som en typisk pyntet brudekjole med langt slep. Så , hva skal jeg ha på meg?

Skal forloveren til bruden være mer pyntet enn øvrige gjester?

Har hele tiden sett for meg en pyntet sommerkjole, men leste akkurat at forlover bør ha på seg lang kjole. Noen som vet om dette er skikk og bruk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo gå med det du selv føler for og har lyst til, men jeg synes det er mer stilig med lang kjole på brudens forlover. Synes godt foloveren kan være litt ekstra pyntet :)

Skrevet

Står det noe om antrekk i innbydelsen? Det burde isåfall gi deg en pekepinn.

Forloveren synes jeg bør være litt mer pyntet enn resten av gjestene, og i utgangspunktet synes jeg lang kjole hører med.

Jeg skal også være forlover i sommer og har spurt bruden om hun hadde noen ønsker om hva jeg skal ha på meg. Hadde jeg vært deg ville jeg gjort det samme.

Skrevet

Jeg skal være forlover i sommer, og har valgt en kort, men pyntet kjole som går under knærne. For bruden sin, og min sin del var det viktig at jeg fikk velge en kjole som jeg følte meg vel i, og det gjør jeg ikke med lange kjoler.

Jeg synes det er viktigst at man føler seg vel i kjolen man velger, rett og slett fordi man tar seg bedre ut i klær man føler seg vel i.

Skrevet (endret)

Jeg var forlover for noen uker siden og hadde en nydelig grå og rosa floydkjole på meg. Den var hakket penere enn de andre gjestene. Gikk til knærne foran og var litt lengre bak.

add: altså, de andre gjestene hadde også fine kjoler, men min var mer pyntet :fnise: det så litt feil ut når jeg leste på nytt.

Endret av Arwen
Skrevet

På innbydelsen står d 'pent antrekk', og bruden har også nevnt til meg at 'fargen' i bryllupet blir lys lilla. Brudebuketten skal blant annet være det. Jeg og brudgommens forlover skal visst være med på bildene tatt av fotograf, så det er kanskje derfor jeg er litt ekstra oppmerksom på hva jeg skal ha på meg. Men ser at to av dere gikk i knelang kjole, og det var egentlig all bekreftelsen jeg trengte for å gjøre det samme.

Takk for svar :)

Skrevet

Hvis du bor i Oslo-området har de en knallfin lilla knelang kjole på floyd på metro ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Bunad kanskje siden de skal ha bryllupet på en gård? Eller så er en kjole i lilla et sikkert stikk. Jeg synes at forloverkjoler bør være kne-langt eller lengre. I et av bryllupene jeg var i sommer hadde forloveren midt på låret kort kjole og det så veldig tacky ut. Forloveren fikk mer oppmerksomhet enn bruden siden hun drev å dandrete sin korte kjole hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...