Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Hei, og unnskyld dette innlegge, men det er noe jeg lurer veldig på. Jeg og mannen min er prøvere, men det ser ikke ut til å funke, har ikke vært til utredning ennå. Jeg lurer på om det kan være noe galt med saæden hans. De fleste jeg har vært borti før, har hatt kvit flytende sæd. Av den typen som spruter når det går for dem. Mannen min nå har tykk sæd, ikke hvit på farge, mer hvit/blank. Den er også seig, slik at det ikke spruter. Vet dere hva som kan gjøres? Vært borte dette? Jeg innbiller meg at når den er så seig (alt henger sammen på en måte) så kommer den ikke langt nok inn..
pleiepike Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Jeg kan desverre ikke svare på om hannes funker, grunnet det er det en lege som bør fortelle. Holdt på lenge? Det jeg kan si er at du bør ligge me rompa høyt opp etter ... Da er det garantert påvei innover .... I tja, ca 20-30 min
Gjest TS Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Ja, vi har holdt på lenge- i over ett år nå. Skal til utredning snart så da får man se. Ja jeg har hatt pute under rompa, men jeg tror det er så seigt (nesten som en snørrklyse-unnskyld sammenligningen, at det ikke kommer helt frem,,,
pleiepike Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Ja, vi har holdt på lenge- i over ett år nå. Skal til utredning snart så da får man se. Ja jeg har hatt pute under rompa, men jeg tror det er så seigt (nesten som en snørrklyse-unnskyld sammenligningen, at det ikke kommer helt frem,,, Såpass jah... Men håper det går etter hvert da.. kanskje du ska legge enda en pute under?
Gjest Medisinstudent Skrevet 10. mai 2008 #5 Skrevet 10. mai 2008 Hei, og unnskyld dette innlegge, men det er noe jeg lurer veldig på. Jeg og mannen min er prøvere, men det ser ikke ut til å funke, har ikke vært til utredning ennå. Jeg lurer på om det kan være noe galt med saæden hans. De fleste jeg har vært borti før, har hatt kvit flytende sæd. Av den typen som spruter når det går for dem. Mannen min nå har tykk sæd, ikke hvit på farge, mer hvit/blank. Den er også seig, slik at det ikke spruter. Vet dere hva som kan gjøres? Vært borte dette? Jeg innbiller meg at når den er så seig (alt henger sammen på en måte) så kommer den ikke langt nok inn.. Hei. Sæden består av 2 komponenter. Det ene er sædvesken fra testiklene som inneholder sædcellene, den andre er væske fra en kjertel som ligger i nærheten av prostata. Ved utløsning blandes disse to væskene. Væsken fra kjertelen utgjør normalt 90-99% av sæden som kommer ut. Likevel er det millioner av sædceller i en utløsning. Når det gjelder farge, er det væsken fra kjertelen som er hvit, så det kan tenkes at mannen din muligens har en liten defekt som gjør at det ikke blir produsert kjertelvæske. Det viktigste er likevel at sæden kommer ut, og det tror jeg den gjør i deres tilfelle. Heldigvis er det skrekkelig enkelt å finne det ut, det er bare å snakke med legen om å få levert en sædprøve. Da får dere både tellinger på hvorm ange sædceller der er og i hvilken form de er. Når det gjelder å komme fram til egget tror jeg du skal ta det HELT med ro......å holde rumpa høyt osv funker kanskje ørlite grann, men det er nok uansett nok av svømmevillige sædceller tilbake uansett hva du gjør. Et tips fra meg: Slimløsende hostesaft. Kan av egen erfaring si at det er et vidindermiddel. Årsaken er at den løser opp restene av slim som ligger i livmoråpningen og gjør det enklere for sædcellene på den lange svømmeturen.
flickan Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Du trenger ikke å bekymre deg for at sæden er for seig, den blir nemlig flytende kort tid etter at den "ankommer" inni deg. Dette er for at de små lettere skal kunne svømme. Det vil du se om han kommer når han ikke er inni deg, vent 5 min, så vil du se at det blir mer gjennomsiktig of flytende.
Gjest ønskebarn Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Hei. Sæden består av 2 komponenter. Det ene er sædvesken fra testiklene som inneholder sædcellene, den andre er væske fra en kjertel som ligger i nærheten av prostata. Ved utløsning blandes disse to væskene. Væsken fra kjertelen utgjør normalt 90-99% av sæden som kommer ut. Likevel er det millioner av sædceller i en utløsning. Når det gjelder farge, er det væsken fra kjertelen som er hvit, så det kan tenkes at mannen din muligens har en liten defekt som gjør at det ikke blir produsert kjertelvæske. Det viktigste er likevel at sæden kommer ut, og det tror jeg den gjør i deres tilfelle. Heldigvis er det skrekkelig enkelt å finne det ut, det er bare å snakke med legen om å få levert en sædprøve. Da får dere både tellinger på hvorm ange sædceller der er og i hvilken form de er. Når det gjelder å komme fram til egget tror jeg du skal ta det HELT med ro......å holde rumpa høyt osv funker kanskje ørlite grann, men det er nok uansett nok av svømmevillige sædceller tilbake uansett hva du gjør. Et tips fra meg: Slimløsende hostesaft. Kan av egen erfaring si at det er et vidindermiddel. Årsaken er at den løser opp restene av slim som ligger i livmoråpningen og gjør det enklere for sædcellene på den lange svømmeturen. Hvilken slimløsende hostesaft anbefaler du,og hvor mye og ofte???? Blir bare mer og mer desperate her...hehe:)
Gjest Medisinstudent Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Hvilken slimløsende hostesaft anbefaler du,og hvor mye og ofte???? Blir bare mer og mer desperate her...hehe:) Vi brukte helt vanlig reseptfri Solvipect. Andre merker funker sikkert like bra. Du kan jo ta et søk på Google om slimløsende hostesaft så ser du hvor utrolig mange som har blitt gravide etter bruken. Lykke til :-)
Gjest barelille Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Hei. Sæden består av 2 komponenter. Det ene er sædvesken fra testiklene som inneholder sædcellene, den andre er væske fra en kjertel som ligger i nærheten av prostata. Ved utløsning blandes disse to væskene. Væsken fra kjertelen utgjør normalt 90-99% av sæden som kommer ut. Likevel er det millioner av sædceller i en utløsning. Når det gjelder farge, er det væsken fra kjertelen som er hvit, så det kan tenkes at mannen din muligens har en liten defekt som gjør at det ikke blir produsert kjertelvæske. Det viktigste er likevel at sæden kommer ut, og det tror jeg den gjør i deres tilfelle. Det var vel kanskje litt forenklet - det er da mange som har redusert sædkvalitet!!! Dersom en er prøver i nesten ett år, så er det jo stor sansynlighet for at det er dårlig sædkvaliltet som er årsaken (self. ikke sikkert). Har selv en mann med dårlig sædkvalitet, og som har samme type seig sæd... Ville tatt en prøve, og fått det stadfestet. Ved IVF behandling trenger en ikke milioner av sædceller for å få barn! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå